• سه‌شنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403050905810
  • خبرنگار : 50976

قائم‌مقام شهردار شیراز:

پروژه‌های مترو از ارزشمندترین پروژه‌ها در سطح کشور بوده است

پروژه‌های مترو از ارزشمندترین پروژه‌ها در سطح کشور بوده است

ایسنا/فارس قائم‌مقام شهردار شیراز بابیان اینکه خطوط چهارگانه مترو شیراز قطعه‌ای از مسیر مطالعات جامع حمل‌ونقل است، گفت: پروژه‌های مترو از ارزشمندترین پروژه‌ها در سطح کشور بوده است و امیدواریم که سرپرست جدید حمل و نقل ریلی با حفظ و ارتقای وضعیت فعلی، مترو شیراز را به سمت ترقی و پیشرفت هدایت کند.

آرش فرج زاده امروز ۹ مردادماه در برگزاری آیین تکریم و معارفه امیر یقطین رئیس پیشین و علی کلانتری سرپرست سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز، بیان کرد: با توجه به اهمیت قطار شهری و حمل و نقل شهروندان، مترو یکی از حوزه‌های مهم شهرداری شیراز در بخش خدمات‌رسانی است و رسیدن به اهداف اصلی این سازمان و خدمت‌رسانی ایمن و سریع، مستلزم برنامه‌ریزی دقیق است.

وی با بیان اینکه شرایط حاکم بر مترو شیراز از ابتدای فعالیت با شرایطی که در حال حاضر دارد، تفاوت بسیار زیادی دارد، افزود: در حال حاضر مترو شیراز با خطوط چهارگانه را می‌توان قطعه‌ای از مسیر مطالعات جامع حمل‌ونقل دانست و با توجه به اینکه برای خدمات رو زمینی شهر شیراز معاونت‌های مختلفی در کنار دستگاه‌های دیگر شهری در حال فعالیت هستند، باید برای خدمات زیر زمینی هم تمام این خدمات توسط سازمان حمل‌ونقل ریلی صورت بگیرد که این، یک مسئله بزرگ برای این سازمان و حتی سایر دستگاه‌های شهرداری است.

فرج زاده با بیان اینکه خط یک مترو تقریباً تکمیل‌ شده است و درعین‌حال خطوط ۲، ۳ و ۴ و اتصال خط ۱ به ۴ در دست احداث است، گفت: حداقل ۱۰ درصد از برنامه راهبردی سال ۱۴۰۴ شهرداری شیراز را چه به لحاظ عمرانی چه به لحاظ بودجه‌ای به این مهم اختصاص داده شده است، پس مطالبه شهردار و شورای اسلامی شهر شیراز از رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی، مطالبه‌ای از جنس عمرانی خواهد بود که به‌صورت هفتگی باید به شهردار گزارش داده شود.

قائم‌مقام شهردار شیراز همچنین از امیر یقطین رئیس پیشین، معاونین و همکاران وی به لحاظ افتخارآفرینی در سطح ملی قدردانی کرد و افزود: پروژه‌های مترو از ارزشمندترین پروژه‌ها در سطح کشور بوده است و امیدواریم که سرپرست جدید این سازمان با حفظ و ارتقای وضعیت فعلی، مترو شیراز را به سمت ترقی و پیشرفت هدایت کند.

هادی شه‌دوست شیرازی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز با بیان اینکه حمل‌ونقل ریلی شهر شیراز بسیار گسترده است و تک‌بعدی نیست، عنوان کرد: ظرفیت‌های گسترده‌ای ازجمله سرمایه‌گذاری، ارتباط با مردم، مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز در مترو شیراز قابل‌ مشاهده است که از ظرفیت این حوزه‌ها باید به بهترین نحو استفاده کرد.

سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز نیز به دو حوزه رویکردی و عملکردی در این سازمان اشاره و بیان کرد: حوزه رویکردی را حوزه مدیریت شهری به‌ خصوص شهردار مشخص می‌کند که سازمان بر اساس ابلاغ در همین حوزه هدایت خواهد شد و ما نیز در حوزه عملکردی همکاران توانمندی را داریم که در این حوزه زحمات زیادی را کشیده‌اند.

علی کلانتری با بیان اینکه در بحث الگوسازی و مطرح کردن متروی شیراز نیاز است که تلاش بیشتری داشته باشیم، گفت: توانمندی و قابلیت‌های این سازمان باید با حضوری فعال‌تر در سطح کشور به سمع و نظر هم‌وطنان برسد.

امیر یقطین رئیس پیشین سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز نیز با تشریح ساختار بخش ساخت در ادوار مختلف گفت: ما در بخش بهره‌برداری قسمت‌های مختلفی را ازلحاظ مسافربری، تعمیرات اولیه، تعمیرات ثانویه، اوورهال و سایر بخش‌های دیگر داریم و سعی کردیم بخش ساخت را با حداکثر توان پیش برده و خطوط مختلفی را شروع کردیم که ساخت هم‌زمان این خطوط امری سخت و دشوار بوده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha