• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403061810959
  • خبرنگار : 50976

عضو شورای اسلامی شهر شیراز:

جهاد ملی در حوزه محیط زیست شکل گیرد

جهاد ملی در حوزه محیط زیست شکل گیرد

ایسنا/فارس عضو شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: وقتی به بازسازی بافت‌های فرسوده توجه نشود چوب حراج به هویت محلات زده می‌شود. در حال حاضر به جز شهرداری که قطره چکان در محلات کار می‌کند، دیگر ادارات و سازمان‌های مسئول هیچ گامی در بازآفرینی محلات بر نمی‌دارند.

محمدرضا هاجری امروز، ۱۸ شهریورماه در نطق پیش از دستور صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به در پیش‌رو بودن هفته وحدت و سالروز ولادت پیامبر مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) بیان کرد: شورا و شهرداری در تمامی محلات و مناطق شهرداری جشن‌های بزرگ منطقه‌ای و محلی را با مشارکت و همکاری قرارگاه احمدبن‌موسی (ع) برگزار خواهد کرد تا نشان دهد نشاط اجتماعی و شادی مردم آن‌هم از نوع پاک و سالم و شاداب اثرگذار خواهد بود.

وی اظهار کرد: شهرداری و شورای شهر همزمان از جشن‌های کنگره جهانی حضرت محمد (ص) در محور چهار راه ادبیات تا حافظیه و باغ جهان‌نما با ده‌ها مراسم هنری و فرهنگی، تمام قد حمایت خواهد کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، سومین حرم اهل بیت(ع) و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با پیگیری مشفقانه شورا و شهرداری شیراز، شورای راهبری شهرستان شیراز با حضور مسئولان مدتی است عملیاتی شده است. متأسفانه در بافت تاریخی شیراز و محلات در حوزه بازسازی، بازآفرینی، عمران و آبادی اقدامی صورت نمی‌گیرد. در صورتی که هویت شهر به محلات آن شهر است.

هاجری تصریح کرد: وقتی به بازسازی بافت‌های فرسوده محلات در عمل توجه نمی‌شود، در واقع چوب حراج به هویت محلات زده می‌شود. در حال حاضر به جز شهرداری که آن‌هم اندک و قطره چکان در محلات کار می‌کند، دیگر ادارات و سازمان‌های مسئول هیچ گام و عملی در باز آفرینی محلات بر نمی‌دارند.

وی ادامه داد: تأسی شهرداری باید ترک فعل‌های گسترده و پی‌درپی دیگر ادارات و سازمان‌ها را جبران کند. با نمایش نقشه، کانکس، عکس و فیلم راه به جایی نخواهیم برد. باید وارد میدان عمل شد و تشویقی و امتیازات بازسازی محلات را برای مردم آسان کرد تا خودشان دست به کار شوند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه محیط زیست یکی از بحرانی‌ترین حوزه‌ها در جهان است اظهار کرد: در کنار صلح و امنیت بین‌الملل، عدالت و حقوق بشر و خلع سلاح جهانی، ۴ مطالبه جهانیان است. چالش‌های آلودگی هوا، فرونشست زمین، پساب‌های صنعتی، تولید گازهای گلخانه‌ای، بیابانی شدن، جنگل‌زدایی، کاهش منابع آب، تخریب زمین و آلودگی دریاها و کاهش فضاهای سبز، جهانی است که ایران را هم شامل می‌شود.

هاجری ادامه داد: باید در حوزه محیط زیست نهضت جهاد ملی شکل بگیرد و همه در آن مشارکت کنند تا حیات بشریت از خطر رهایی پیدا کند. همکاری شهرداری و محیط زیست و منابع طبیعی باید تنگاتنگ توأم با همکاری و هم‌افزایی باشد.

وی با استناد به گفته رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران گفت: در ایران ۱۴ میلیون نفر موتور سیکلت دارند که ۹۰ درصد آن‌ها فرسوده است. ۷ میلیون موتورسوار گواهینامه ندارند، ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر کلاه کاسکت ندارند و از کلاه استفاده نمی‌کنند. در تهران ۴۶ درصد از کل تصادفات فوتی و ۶۴ درصد از کل تصادفات جراحتی مربوط به موتورسواران است.

هاجری افزود: شورا و شهرداری آمادگی دارد در جنبه‌های فرهنگ‌سازی و ارتقاء فرهنگ موتورسواری و آموزش‌های لازم به آن‌ها و تهیه کلاه ایمنی و گرفتن گواهینامه با پلیس راهور شیراز، همکاری نزدیک داشته باشد تا هم از تصادفات پیشگیری کند و هم از قانون‌مداری که سرفصل حقوق و آموزش شهروندی است، صیانت شود.

وی ادامه داد: یادمان باشد اکثر موتور سواران جزو قشر مستضعف جامعه بوده، باید به‌صورت ویژه به آن‌ها یاری رسانده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha