• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403061810957
  • خبرنگار : 50976

عضو شورای اسلامی شهر شیراز:

محرومیت‌زدایی در محلات تنها در سایه همکاری همگانی مسئولان میسر می‌شود

محرومیت‌زدایی در محلات تنها در سایه همکاری همگانی مسئولان میسر می‌شود

ایسنا/فارس رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: محرومیت‌زدایی در محلات تنها در سایه همکاری همگانی و همکاری مسئولان میسر است این همکاری نه تنها یک وظیفه قانونی، بلکه یک مسئولیت انسانی است.

سیده مریم حسینی امروز، ۱۸ شهریورماه در نطق پیش از دستور صحن علنی شورا با بیان اینکه شورای اسلامی شهر در دوره ششم یکی از وظایف اصلی و محوری خود را، برنامه‌ریزی و تصویب طرح‌هایی برای محرومیت‌زدایی در محلات مختلف شهر می‌داند، گفت: محرومیت‌زدایی قلب تپنده عدالت اجتماعی و توسعه پایدار شهر است.

وی ادامه داد: رفع محرومیت در محلات تنها در سایه همکاری همگانی میسر است و دستگاه‌های اجرایی موظف‌ هستند نقش خود را در این فرآیند ایفا کنند. این همکاری نه تنها یک وظیفه قانونی، بلکه یک مسئولیت انسانی است.

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: محرومیت و نابرخورداری در برخی محلات نه تنها یک واقعیت تلخ است، بلکه تهدیدی جدی برای آینده شهری است و ما نمی‌خواهیم آن را برای نسل آینده به ارث بگذاریم. لذا تلاش شده است با تصویب مصوباتی که هدف آن‌ها کاهش فاصله‌های طبقاتی و ایجاد تعادل در توزیع امکانات و خدمات است، گام‌های مؤثری برداریم.

حسینی با اشاره به اینکه با وجود مصوبات و پیگیری‌های مداوم، در بسیاری از محلات شهرداری به‌ تنهایی قادر به اجرای کامل این طرح‌ها نیست و علت اصلی آن عدم همکاری لازم از سوی برخی دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط است، تصریح کرد: شورای شهر و شهرداری دو بخش‌ از یک شبکه وسیع‌ از نهادهای خدمات‌رسان در شهر هستند و موفقیت بسیاری از طرح و برنامه‌های محرومیت‌زدایی به همکاری و تعامل مؤثر بین تمامی این دستگاه‌ها وابسته است. 

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: در برخی محلات که نیاز به توسعه زیرساخت‌ها، بهبود خدمات بهداشتی، آموزشی و فرهنگی وجود دارد، اجرای مصوبات شورای شهر به دلیل عدم همکاری برخی دستگاه‌ها به تأخیر می‌افتد یا با مشکلاتی مواجه می‌شود. این موضوع نه تنها روند محرومیت‌زدایی را مختل می‌کند، بلکه اعتماد مردم به مسئولان را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

حسینی گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل توسعه شهری که مستقیماً با عدالت اجتماعی و توسعه پایدار در محلات شهری مرتبط است. موضوعی که سال‌ها است به عنوان یکی از دغدغه‌های جدی شورای شهر و مدیریت شهری مطرح بوده است، شناسایی محرومیت‌ها و نابرخورداری‌ها در محلات و رفع آن‌ها با استفاده از داده‌های مکان‌محور است.

وی ادامه داد: شورای شهر، با تدوین سند بر اساس شاخص‌های مختلف محلات، تلاش دارد تا یک تصویر جامع از وضعیت هر محله به دست آورد و در قالب این سند، با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات مکانی (GIS)، نقاط ضعف و قوت محلات را شناسایی و دسته‌بندی کند. این سند نه‌تنها می‌تواند به بهبود برنامه‌ریزی و تخصیص منابع کمک کند، بلکه نقشه‌ای راهبردی برای توزیع متوازن خدمات و امکانات در شهر خواهد بود که تلاش مجموعه معاونت برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری در این راستا قابل تقدیر است.

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: یکی از چالش‌های اساسی که در مسیر اجرای این سند با آن مواجه شدیم، عدم همکاری و ارائه برنامه محرومیت‌زدایی از سوی برخی از دستگاه‌ها و نهادهای مسئول است. این در حالی است که طبق ماده ۱۰۳ قانون شهرداری‌ها، تمامی مصوبات شورای شهر برای دستگاه‌ها و نهادهای شهری لازم‌الاجرا است و همه آن‌ها ملزم به همکاری در اجرای این مصوبات هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha