• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۱:۲۹
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1403061811028
  • خبرنگار : 71616

به مناسبت روز ملی صنعت چاپ

چهارمین جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ برگزار شد

چهارمین جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ برگزار شد

در چهارمین جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران، ضمن قدردانی از فعالان این صنعت و اتکا بر توان خود در پیشبرد اهداف و و برنامه‌ها، ابراز امیدواری کرد که با آغاز فعالیت دولت جدید، اتفاقات بهتری برای صنعت چاپ کشور رخ دهد.

به گزارش ایسنا، ساعات ابتدایی امشب (یکشنبه شب) به مناسبت روز ملی صنعت چاپ (که روز ١١ شهریور ماه بوده است) چهارمین جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ با حضور معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، مجیدرضا اسماعیل‌زاده ـ عضو شورای سیاست‌گذاری صنعت چاپ ـ پیشرفت صنعت چاپ کشور طی سال‌های اخیر را مرهون تلاش و زحمات فعالان گذشته و پیشکسوتان صنعت چاپ کشور دانسته و اظهار کرد: تردید نباید داشت که دستاوردهای فعلی، نتیجه تلاش پیشکسوتان این صنعت است که با تخصص و تجربه خود زمینه فعالیت این صنعت را فراهم کردند.

وی افزود: مخاطب سخنان خود را وزیر فرهنگ و ارشاد قرار می‌دهم و می‌گویم که در صنعت چاپ نه گلایه دارم و نه درخواست؛ اگر هم داشته باشیم، امروز جای مطرح کردن آن نیست. اما نگران از آینده‌ای هستیم که روزی نیست شاهد این باشیم که همکاران و دوستان خلاق و هنرمند این صنعت که با زبانِ متفاوت هنر سخن می‌گویند، را بخاطر مهاجرت از دست می‌دهیم.  

اسماعیل‌زاده خاطرنشان کرد: ما بر حمایت شما (وزیر فرهنگ و ارشاد) حساب کرده‌ایم و می‌خواهیم که شما هم در پیشبرد برنامه‌ها، روی ما حساب کرده و ما را حمایت کنید.

امیدواریم در دولت چهاردهم برای صنعت چاپ اتفاقات بهتری بیفتد

در ادامه‌ی این مراسم، پس از برگزاری جشن صنعت چاپ، احمد ابوالحسنی- رئیس اتحادیه چاپخانه‌های تهران- اظهار کرد: اولین سالی که به عنوان رئیس اتحادیه فعالیت خود را آغاز کردم، اعلام کردیم که میخواهیم برگزاری بزرگداشت روز صنعت چاپ را خودمان برعهده داشته باشیم؛ چهار سال پیش که اولین دوره این جشنواره را برگزار کردیم، همه‌گیری کرونا بود و با ١۴٠ نفر همایش را برگزار کردیم اما امسال به بیش از ٣٠٠٠ هزار نفر رسیدیم. 

وی افزود: از همان ابتدا بر «ما می‌توانیم» تمرکز کردیم که خروجی امروز مشخص است. 

نایب رئیس اتاق اصناف تهران ابراز امیدواری کرد که با فعالیت دولت جدید، اتفاقات بهتری برای صنعت چاپ کشور بیفتد؛ چراکه این صنعت لایق بهترین‌ها است.

در ادامه‌ی این مراسم، به برگزیدگان چهارمین جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ، لوح تقدیر و تندیس پرنده خوشبختی (ققنوس) اهدا شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha