• سه‌شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403041913262
  • خبرنگار : 50093

استاندار خراسان رضوی:

حل مسائل اقتصادی در اولویت است، اما نباید از حوزه فرهنگ غفلت کنیم

حل مسائل اقتصادی در اولویت است، اما نباید از حوزه فرهنگ غفلت کنیم

ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی گفت: مسائل اقتصادی در اولویت قرار دارد اما همیشه موضوع فرهنگ، اساس و مبنای ما قرار دارد. ما مسئولان ضمن اینکه باید اولویت‌های اقتصادی را مد نظر داشته باشیم نباید از اساس و بنیان خود نیز غفلت کنیم.

یعقوبعلی نظری امروز، ۱۹ تیرماه، در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث ساختمان اصلی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مشهد، با اشاره به حضور پرشور مردم خراسان رضوی در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: مشارکت ۵۸ درصدی مردم خراسان رضوی در انتخابات ریاست جمهوری یک افتخار محسوب می‌شود که در میان استان‌های هم‌تراز، خراسان رضوی رتبه اول را کسب کرد. همچنین شهر مشهد در رتبه‌های برتر کلان‌شهرهای کشور از نظر میزان مشارکت قرار گرفت. سلامت انتخابات موضوع بسیار مهمی است که خوشبختانه شاهد حفظ سلامت در برگزاری انتخابات بودیم و از هرگونه بروز شبهات جلوگیری کردیم. 

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: همه ما شاهد بودیم در گذشته در برگزاری انتخابات فراز و نشیب‌هایی داشتیم. در ۴ انتخابات اخیر از نظر تعداد و اجرای دقیق رکورد زده شده است. تمام شعب راس ساعت ۸ صبح فعال و آماده بودند و ۸۰ هزار مجری در سطح استان برای برگزاری انتخابات پای کار بودند.

نظری اضافه کرد: گرفتاری‌های اقتصادی و معیشتی مختلفی داریم و اولویت اول کشور بر اساس شعار سال مسائل اقتصادی و معیشتی مطرح شده است. مسائل اقتصادی در اولویت قرار دارد اما همیشه موضوع فرهنگ، اساس و مبنای ما قرار دارد. ما مسئولان ضمن اینکه باید اولویت‌ها را مد نظر داشته باشیم اما نباید از اساس و بنیان خود غفلت کنیم، بنابراین تلاش بر این بود که در سطح استان ضمن تمرکز بر مسائل اقتصادی و معیشتی مردم بر مسائل فرهنگی، اجتماعی و زیرساختی نیز توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه رونق اقتصادی نیاز به کار زیرساختی دارد، عنوان کرد: اگر بخواهیم از سرمایه‌گذاران دعوت کنیم نیاز به زیرساخت داریم اما متاسفانه از عقب‌ماندگی جدی برخوردار هستیم که نیاز است در دستور کار قرار داده شود. این عقب‌ماندگی‌ها در بخش‌هایی پایان یافته اما در بخش‌هایی از جمله موضوعات فرهنگی و اجتماعی در میانه راه قرار دارد. خوشبختانه مطابق هدف‌گذاری‌ها با سرعت خوبی در حال اجرا و رسیدن به اهداف خود هستیم. در حوزه اقتصادی شاهد کاهش نرخ بیکاری، ایجاد اشتغال و شرایط خوبی در شاخص‌های اقتصادی هستیم.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه نباید در حوزه فرهنگ غفلت کنیم، اضافه کرد: موضوع فرهنگ به عنوان اساس و پایه بوده و اگر ضعف فرهنگی داشته باشیم، در ناهنجاری‌های اجتماعی ظهور و بروز خواهد یافت. تمام فعالیت‌هایی که در دستگاه‌ها و توسط مسئولان مختلف استان انجام شده، روندهای ما در خراسان رضوی تغییر پیدا کرده است. روند طلاق منفی و موالید مثبت است. ۲۱ دستاورد شاخص در حوزه فرهنگی و اجتماعی داشتیم. علی‌رغم اینکه مسائل اقتصادی در اولویت ما بوده اما در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز اقدامات قابل توجهی انجام شده و هیچ غفلتی صورت نگرفته و روندها مثبت بوده است.

نظری اظهار کرد: موضوع فرهنگ دفاع مقدس و این باغ‌موزه یکی از بخش‌های مهمی است که از ما مسئولان انتظار می‌رود به آن توجه کنیم. امکانات مالی در این زمینه بسیار محدود بود و نمی‌توانستیم به صورت گسترده یا با اتکا به منابع عمومی سنواتی دولت کار را دنبال کنیم.

وی با اشاره به نهادینه‌شدن فرهنگ مدیریتی شهید رئیسی تصریح کرد: شهید رئیسی اعتقاد داشتند نباید معطل شویم و باید مساله‌محور کارها را پیش ببریم. در بخش‌های مختلف این کار انجام شده و در حال انجام است. سالن ثامن‌الائمه سال‌هاست نیمه‌کاره رها شده که ۶۰۰۰ نفر ظرفیت دارد که مورد نیاز مشهد است اما منابع مالی در اختیار ندارد، البته اکیپ‌های مختلفی در حال انجام کار آن قرار دارند. در حال حاضر ۵ یا ۶ بیمارستان در حال اجرا و احداث داریم. کشف‌رود همیشه از دریچه محیط زیستی مورد بحث بوده اما امروز با افتتاح تصفیه‌خانه چرمشهر و به زودی شهرک صنعتی توس و پروژه‌های تصفیه‌ای مشهد، دیگر معضلی به نام کشف‌رود نداریم و تبدیل به منطقه‌ای اثرگذار خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی یادآور شد: در حوزه فرهنگی باید همت بیشتری داشته باشیم. منابع مالی تامین و پروژه‌ها معین شده و اهداف ما روشن است. باغ موزه دفاع مقدس نیز یکی از مصادیق اهداف ما قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha