• دوشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403060502511
  • خبرنگار : 50642

یک مسوول در خراسان رضوی خبر داد

۶۸ میلیون تومان استرداد وجه ناشی از گران‌فروشی بلیط‌های اتوبوس اربعین

۶۸ میلیون تومان استرداد وجه ناشی از گران‌فروشی بلیط‌های اتوبوس اربعین

ایسنا/خراسان رضوی معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره کل صمت استان خراسان رضوی گفت: از میان ۲۲۰ مورد بازرسی از اتوبوس‌های برون‌شهری که در اربعین صورت گرفته، ۲۲ پرونده تخلف به ارزش ۷۷ میلیون تومان تنظیم شده است و ۶۸ میلیون تومان استرداد وجه در خصوص گران‌فروشی بلیط‌ها به زائران بوده است که به آن‌ها بازگردانده شده است.

بخشعلی بیاتی قله‌زو در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: باتوجه به اینکه هر ساله در دهه آخر صفر، زائران علی‌ابن موسی الرضا(ع) به مشهد مشرف می‌شوند، طرح‌های نظارتی ما از روزهای گذشته آغاز شده است و تا انتهای ماه صفر ادامه دارد. همچنین باتوجه به استقبال پرشور مردم خراسان رضوی از پیاده‌روی اربعین، طرح‌های نظارت بر حمل‌ونقل برون‌شهری هم فعال است که طی آن نظارت‌های متعددی برای نرخ بلیط اتوبوس‌، قطار و هواپیما صورت گرفته است.

وی بیان کرد: برای نظارت‌های دهه پایانی صفر ۴ پایگاه برای مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی، یعنی مسیرهای خیابان امام رضا(ع)، خیابان شیرازی، خیابان طبرسی و نواب تعیین و مستقر شده است که فعالیت خود را از چهارشنبه ۷ شهریورماه آغاز می‌کنند. علاوه بر استقرار این پایگاه‌ها، دستگاه‌های نظارتی به همراه ما و همکاران مربوطه در جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، اتاق بازرگانی، تعزیرات حکومتی و اداره استاندارد وجود دارد. این امر به این دلیل است که عمدتا مسافران در ایام پیک سفرها از عملکرد و گران‌فروشی آن‌ها نارضایتی داشته‌اند. بنابراین در این روزها به صورت شیفتی نظارت از اصناف صورت می‌گیرد و به صورت محوری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره کل صمت خراسان رضوی در خصوص نظارت بر خرید و فروش بلیط‌ها گفت: نظارت‌های تیم بازرسی در سه محور راه‌آهن، پایانه مسافربری و فرودگاه هم در حال اجرا است که این امر باعث می‌شود که تخلف کمتری در خرید و فروش بلیط‌ها رخ دهد. علاوه بر این نظارت‌ها، پایگاه رسیدگی به شکایات در این سه مقر وجود دارد و به مشکلات و شکایات مسافران رسیدگی می‌کنند.

بیاتی قله‌زو ادامه داد: محورهای مواصلاتی به مشهد یعنی داورزن، سبزوار، نیشابور، زبرخان، تربت حیدریه، گناباد، ملک‌آباد، قوچان، چناران و گلبهار هم نظارت‌هایی به‌صورت متمرکز توسط همکاران در شهرستان‌ها وجود دارد و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بر عملکرد این افراد هم نظارت می‌کند. عمده تخلفاتی که در مسیر بازرسی اربعین صورت گرفته است در خصوص بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما است که ما در مرحله اول سعی می‌کنیم که اگر حقی از افراد ضایع شده است، جبران و جنبه خصوصی آن پرداخت شود و در مرحله دوم هم از جنبه عمومی بررسی می‌شود و برای بازدارندگی و تنبیه آن‌ها اقداماتی آماده شده است.

وی با توجه به اینکه ۲۲ فقره تخلف در حوزه حمل‌ونقل در ایام اربعین رخ داده است، ابراز کرد: ۲۲۰ مورد بازرسی در خصوص اتوبوس‌های برون‌شهری در اربعین صورت گرفته است که ۲۲ پرونده تخلف تنظیم شده است که این پرونده‌ها ارزش ۷۷ میلیون تومانی را به خود اختصاص داده است. همچنین ۶۸ میلیون تومان استرداد وجه در خصوص گران‌فروشی بلیط‌ها به زائران بوده است که به آن‌ها بازگردانده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha