• دوشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403060502541
  • خبرنگار : 50972

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان خبر داد

کاهش دمای خراسان رضوی از روز چهارشنبه

کاهش دمای خراسان رضوی از روز چهارشنبه

ایسنا/خراسان رضوی کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: از روز چهارشنبه روند کاهش دما در استان آغاز می‌شود که تا روز جمعه ادامه دار خواهد بود.

زهرا آهنگرزاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از بعد از ظهر فردا و تا قبل از ظهر روز چهارشنبه، شاهد افزایش ابرناکی در نیمه غربی و شمالی استان خواهیم بود که در برخی نقاط به ویژه در شمال غرب  بارش‌های رگباری توام با رعد وبرق نیز پیش‌بینی می‌شود.

آهنگرزاده اضافه کرد: از روز چهارشنبه ۷ شهریورماه، روند کاهش دما در استان آغاز می‌شود که این روند کاهشی تا روز جمعه ادامه‌دار خواهد بود؛ امروز و فردا برای شهر مشهد حداکثر دمای حدودی ۳۶ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی شده است.  

وی افزود: دمای هوای شهر مشهد برای روز چهارشنبه ۳۲ درجه و در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۲۸ تا ۲۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی شده است و حداقل دمای هفته جاری در شب‌های مشهد حدود ۱۵ تا ۱۴ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بنا بر پیش‌بینی‌ها همچنان باد و گرد و خاک پدیده جوی غالب در نیمه جنوبی استان برای هفته جاری است و در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه شدت وزش باد در سطح استان و در برخی نقاط پیش‌بینی شده است.

وی گفت: در نوحی بادخیز استان وزش باد شدید توام با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و  کاهش دید پیش‌بینی شده  که احتمال انتقال ذرات گرد و غبار به سایر نقاط از جمله مشهد دور از انتظار نیست.

آهنگرزاده بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته در بین ایستگاه‌های هواشناسی استان،  قوچان با حداقل دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد به عنوان خنک‌ترین نقطه وبیشترین دما در سرخس با ۴۱ درجه سانتی‌گراد ثبت شد و نوسانات دمایی در ایستگاه‌های استان بین ۱۷ تا ۳۶ درجه بوده است. در ۲۴ ساعت گذشته، بیشترین سرعت وزش باد از ایستگاه هواشناسی رشتخوار در حدود ۵۸  کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha