• دوشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403060502454
  • خبرنگار : 30147

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کاشمر:

بیش از ۶۵ میلیارد ریال برای ایمنی در تردد کاربران جاده‌ای هزینه شد

بیش از ۶۵ میلیارد ریال برای ایمنی در تردد کاربران جاده‌ای هزینه شد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کاشمر گفت: از ابتدای امسال تاکنون برای ایمن‌سازی و تردد بی‌خطر مسافران و زائران اقدامات قابل‌توجهی صورت گرفته است.

کامیار رضا ریاضی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۳ تاکنون بیش از ۶۵ میلیارد ریال برای ایمنی در تردد کاربران جاده‌ای هزینه شده است، اظهار کرد: با توجه به بارش‌های سیل‌آسای اردیبهشت‌ماه و همچنین بر اثر وقوع زلزله خردادماه و خرابی‌هایی که در این شهرستان به وجود آمد، این اداره در آماده‌باش کامل و توان ۱۰۰ درصدی قرار گرفت و با تلاش مضاعف راهداران تمامی مسیرهای ارتباطی شهرستان در اسرع وقت مرمت شد. همچنین از ساعات اولیه وقوع زلزله چندین دستگاه لودر، مایلر و تریلی با کمرشکن به مناطق زلزله‌زده برای کمک‌رسانی و آواربرداری اعزام شدند.

وی در ادامه افزود: برای افزایش ایمنی در سطح حوزه استحفاظی این شهرستان بنرهای هشدار دهنده در محورهای اصلی و فرعی نصب و اقدامات قابل‌توجهی انجام گرفت که از جمله می‌توان به احداث یک دستگاه پل باکسی در محور قوژد ـ اسحاق‌آباد اشاره کرد که با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با اداره کل تعداد ۸ عدد باکس بتنی دو در یک تهیه و به محل پروژه حمل شد که عملیات احداث پل آن به پایان رسیده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کاشمر خاطرنشان کرد: در همین راستا تعداد ۸ عدد باکس بتنی یک در یک برای تعریض آب‌نما پل محور روستای زنده‌جان تهیه و عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز می‌شود.

وی در ادامه افزود: برای ساماندهی آرامستان بهشت بقیع، تقاطع امامزاده سیدمحمد(ع) و محور روستایی زنده‌‏جان طرحی توسط مشاور ارائه و به ‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

ریاضی اظهار کرد: همچنین در راستای ساماندهی تقاطع فیض‌آباد تعداد ۹۰ عدد نیم نیوجرسی تهیه و به محل حمل شده و در راستای افزایش ایمنی در سطح حوزه استحفاظی به‌خصوص محور کاشمر ـ کوهسرخ عملیات نصب گاردریل به طول ۸۷۶ متر، انجام عملیات خط‌کشی در سطح حوزه استحفاظی به طول ۲۳۷.۵ کیلومتر، ایمن‌سازی تقاطع‌ها با بشکه ایمنی و باتومی در سطح حوزه استحفاظی به تعداد ۹ تقاطع از جمله تقاطع‌های نای، فرشه و... و ۳ عدد چراغ چشمک‌زن در محل تقاطع‌های مستعد حادثه نصب گردیده و عملیات روشنایی تقاطع قوچ پلنگ به‌زودی آغاز می‌شود.

وی افزود: راهداران ادارۀ کاشمر از ابتدای سال تاکنون عملیات لکه‌گیری هندسی به مساحت ۱۷۶۵ مترمربع با مصرف ۲۰۳ تن آسفالت سرد، نصب و مرمت ۵۸۳ عدد از تابلوهای علائم راهنمایی و رانندگی، انجام عملیات ماسه آسفالت به مساحت ۸۰۰ مترمربع با مصرف ۵۵ تن آسفالت سرد، مرمت افتادگی لبه‌ آسفالت و شانه‌سازی در محورهای سطح حوزه استحفاظی به مقدار ۶۰ کیلومتر، تسطیح راه‌های خاکی به مساحت ۳۲ کیلومتر، اجرای روشنایی در نقاط پرخطر محور کاشمر ـ خلیل‌آباد، پاک‌سازی سطح راه‌ها ناشی از وجود لای در سطح راه، ریزش کوه، تصادفات و ... به مساحت۵۹۲۰ مترمربع، عملیات خاک‌برداری و خاک‌ریزی در سطح حوزه به دلیل مرمت و ایجاد دریواسیون، مرمت آب‌بردگی‏ها و مرمت فرونشست‌ها و... به حجم بیش از۲۴۰۰ مترمکعب، تنقیه تعدادی از پل‌های سطح حوزه استحفاظی به حجم۷۰ مترمکعب، عملیات بنایی پل‌ها و مرمت رادیه و برید آب‌نماها در سطح حوزه استحفاظی، تنظیف قنو، بوته‌زنی و علف‌کنی با دست و... را اجرا کردند.

ریاضی افزود: حفظ و نگهداری و رفع آثار تجاوز به حریم راه‌ها که خط قرمز این اداره محسوب می‌شود با همکاری نماینده دادستان و کارشناسان این اداره به‌صورت جدی در حال اجرا است، لذا همشهریان عزیز قبل از اقدام به ساخت‌وساز در حریم قانونی راه، برای اخذ استعلامات لازم و مجوزات مورد نیاز از اداره جهاد کشاورزی و راهداری اقدام کنند.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی، یک کارشناس حمل‌ونقل به‌طور مستمر به بررسی وضعیت عملکرد شرکت‌ها و مدیران فنی پایانه مسافربری، مجتمع خدمات رفاهی، دفاتر و شرکت‌های حمل‌ونقل کالا و کنترل جاده‌ای ناوگان مسافری و باری با همکاری پلیس‌راه نظارت داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha