• دوشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403060502414
  • خبرنگار : 30147

فرماندار سرخس مطرح کرد

پروژه جدید ممنوع؛ اولویت اتمام پروژه‌های نیمه تمام

پروژه جدید ممنوع؛ اولویت اتمام پروژه‌های نیمه تمام

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار سرخس با بیان اینکه امسال تلاش شد تقریباً هیچ پروژه جدیدی را برای شهرستان تعریف نکنیم، افزود: یکی از گلایه‌های بسیار شهروندان کلنگ زنی متعدد پروژه‌هایی بود که به بهره‌برداری نمی‌رسیدند ولی سال بعد مجدد پروژه دیگری تعریف می‌شود.

سید مهدی سالم، در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: امسال به جز دو پروژه آن هم برای نوسازی برخی از ساختمان‌های اداری با اعتبار کمتر از یک میلیارد تومان تمامی اعتبارات دیگر برای پروژه‌های نیمه‌تمام در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه برای هر پروژه نیمه‌تمام اعتباری تخصیص یافته است، اظهار کرد: تا زمانی که پروژه‌های نیمه‌تمام به اتمام نرسند به دنبال کلنگ زنی و ایجاد پروژه جدید نیستیم مگر اینکه اولویت و ضرورت داشته باشد.

فرماندار سرخس با بیان اینکه از عمر کلنگ زنی برخی پروژه‌های نیمه‌تمام ۱۰ تا ۱۷ سال می‌گذرد، خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را در رفع مشکلات شهرستان و جلب رضایت شهروندان به کار گرفته‌ایم.

وی در ادامه با گرامیداشت هفته دولت از افتتاح و کلنگ‌زنی ۸۳ پروژه با اعتبار ۲۰۳ میلیارد تومان در این شهرستان خبر داد و گفت: در بخش خصوصی ۷ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان داریم و سایر پروژه‌ها مربوط به بخش دولتی است.

پروژه جدید ممنوع؛ اولویت اتمام پروژه‌های نیمه تمام

سالم همچنین از کلنگ زنی ۱۱ پروژه اولویت‌دار با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان خبر داد و افزود: از ۸۳ پروژه هفته دولت ۱۱ پروژه کلنگ‌زنی و ۷۲ پروژه افتتاحی است.

وی با بیان اینکه ۸۳ پروژه عمرانی به جز ۳۰ واحد مددجویان کمیته امداد و ۶۳ واحد مددجویان بهزیستی است، اظهار کرد: در این پروژه‌ها ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی تعلق گرفته و ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز وام بلاعوض به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد پرداخت شده که ۴ میلیارد تومان در حوزه بهزیستی و ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در حوزه کمیته امداد بوده است.

فرماندار سرخس با اشاره به اینکه همزمان با هفته دولت در بخش مرکزی شهرستان ۷ پروژه با اعتبار ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کلنگ زنی و ۶۲ پروژه با اعتبار ۱۶۲ میلیارد تومان افتتاح می‌شود، افزود: در بخش مرزداران نیز ۴ پروژه با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کلنگ زنی و ۲۱ پروژه با اعتبار ۴۱ میلیارد تومان نیز افتتاح خواهد شد.

وی کتابخانه بزنگان با ۳ میلیارد تومان اعتبار دولتی، افتتاح دو مرغداری روستای بزنگان با اعتبار بخش خصوصی به میزان ۱۴ میلیارد تومان را از دیگر پروژه‌ها عنوان کرد.

سالم توسعه معابر با اعتبار ۳ میلیارد تومان، دیوار ساحلی با اعتبار ۲ میلیارد تومان، پارک گردشگری با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را از جمله پروژه‌هایی دانست که توسط شهرداری مزداوند انجام می‌شود.

وی یادآور شد؛ ساختمان دهیاری چکودر، ساختمان دهیاری کلاته صاحبدار، ساختمان دهیاری بزنگان، ساختمان دهیاری کلاته عوض و ساختمان دهیاری آبدراز با اعتبار ۴ میلیارد تومان در هفته دولت توسط بخشداری مرزداران افتتاح خواهد شد.

فرماندار سرخس همچنین از افتتاح اسفالت و سنگ فرش معابر با تخصیص ۱۰ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان توسط بخشداری مرکزی خبر داد و گفت: لوله‌گذاری چاه‌های کشاورزی با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان که ۵۰۰ میلیون تومان آن از محل خودیاری بوده برای ۳۶۵۰ متر طول از دیگر اقدامات است.

وی با بیان اینکه در مجموع برای یک‌سال ۱۶ کیلومتر لوله‌گذاری با اعتبار ۷ میلیارد تومان انجام می‌شود، به انجام لایروبی قنات به میزان ۸۴ متر با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان اشاره کرد و افزود: ایستگاه ایمنی و آتش‌نشانی در پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد با اعتبار ۴ میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود. جمع پروژه‌های قابل افتتاح پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد ۴۵ میلیارد تومان است.

سالم همچنین به کلنگ زنی ایستگاه آتش‌نشانی در شرکت بهره‎برداری نفت و گاز شرق با اعتبار ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اشاره کرد و گفت: جمع پروژه‌های قابل افتتاح توسط شرکت بهره‎برداری نفت و گاز شرق ۲۱ میلیارد تومان است.

وی افتتاح خانه بهداشتی گنبدلی با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، کلنگ زنی اجرای طرح بیابان‌زدایی و آبخیزداری با اعتبار ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و طرح‌های مخابرات را با یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار از دیگر پروژه‌های هفته دولت ذکر کرد.

فرماندار سرخس در ادامه از تخصیص ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بلاعوض برای ۶۳ خانه مددجوی بهزیستی و تخصیص ۳۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه اشتغال به ۱۳۰ نفر از مددجویان بهزیستی خبر داد.

وی یادآور شد؛ برای ۳۰ واحد منزل مددجو هرکدام ۱۴۰ میلیون تومان اعتبار در مجموع ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض تعلق گرفته است.

سالم در ادامه درصد تغییر اعتبارات امسال کمیته برنامه‌ریزی شهرستان را نسبت به سال قبل تقریباً ۶۰ درصد افزایش اعتبار اعلام کرد که از محل استانی و نفت ۵۶ درصد و از محل متوازن ۷۱ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: امسال در قالب ۹۷ پروژه پیشنهادی سعی شده پروژه جدیدی اضافه نکنیم و همان پروژه‌هایی که از گذشته نیاز به اعتبار و تزریق منابع مالی دارد را به سرانجام برسانیم.

برخی از پروژه‌های شهرستان سرخس پروژه‌های اولویت‌دار هستند که تلاش می‌شود تا سال آینده به پایان برسند، برخی پروژه‌ها نیز مانند پروژه جاده سرخس مشهد ملی هستند که از چند منبع برای جذب اعتبارات‌ آن پیگیری می‌شود.

شهرستان مرزی سرخس در فاصله ۲۰۰ کیلومتری مشهد با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۲ شهر سرخس و مزداوند و ۶۸ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار است که ۵۵ درصد جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha