• دوشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1403060502664
  • خبرنگار : 71461

راهپیمایی اربعین امسال صدای مظلومیت مردم غزه بود

راهپیمایی اربعین امسال صدای مظلومیت مردم غزه بود

نماینده ولی فقیه گفت : شهادت امام حسین (ع) شروعی برای یک نهضت و کار بزرگ بود.

به گزارش ایسنا،   آیت الله سید مجتبی حسینی  با بیان اینکه عاشورا دو بال دارد، گفت: بال اول آن شهادت امام حسین (ع) و یارانش بود و بال دوم آن اسارت اهل بیت امام حسین (ع)  بود و  احیای اسلام از طریق هر دو بال در آن مقطع انجام شد.
وی با بیان اینکه حضرت زینب و امام سجاد (ع) بعد از شهادت امام حسین نهضت بیداری و حق طلبی را ادامه دادند، گفت: همانطور که امام حسین (ع) با شهادتش دشمنان را رسوا کرد، حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) نیز  با سخنانشان و افشاگری‌هایی که در مورد ظالمان زمان خود انجام دادند، آگاهی ایجاد کردند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه راهپیمایی اربعین به نوعی در راستای آگاهی بخشی در مورد جنایت‌های یزیدی‌های زمان است، خاطرنشان کرد: در همین چهارچوب در راهپیمایی امسال تاکید شد که باید مسلمانان و شرکت کنندگان صدای مظلومیت مسلمانان غزه باشند و در واقع دشمنان دین و حامیان ظالمان را رسوا کنند.

نماینده ولی فقیه در عراق، راهپیمایی اربعین را یک نوع جهاد تبیین دانست و گفت: در راهپیمایی  امسال، میلیون‌ها نفر شرکت و تلاش کردند که در این راهپیمایی صدای مظلومان غزه نیز باشند.
 

آمادگی حرم مطهر رضوی برای پذیرایی از زائران در در روزهای پایانی ماه صفر

جانشین معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی بیان کرد: پیش بینی می‌کنیم امسال حدود ۷۵۰ هزار زائر در پایان  ماه صفر به مشهد سفر کنند.

مهدی رمضانی نیز با بیان اینکه امسال نیز مانند سال‌های گذشته پذیرای خیلی عظیم زائران در حرم مطهر رضوی در پایان ماه صفر خواهیم بود، گفت: هیات‌های مختلفی از سراسر کشور و همچنین کشورهای مسلمان همجوار به مشهد مقدس در این ایام سفر می‌کنند و ما تمام توان خود را برای پذیرایی شایسته از این زائران به کار خواهیم بست.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌کنیم حدود ۱۰۰۰ هیئت مذهبی  تا روزهای پایانی ماه صفر  به مشهد سفر کنند و به مراسم عزاداری بپردازند، افزود: در سال گذشته حدود ۵۰۰ هزار زائر به صورت پیاده در این ایام به مشهد مقدس سفر کرده بودند. ما پیش بینی می‌کنیم امسال حدود ۷۵۰ هزار زائر به صورت پیاده به مشهد سفر کند و ما تلاش کردیم که  از مسیر منتهی به مشهد بتوانیم در خدمت این زائران باشیم.

جانشین معاون اماکن متبرکه آسان قدس رضوی همچنین در مورد فراهم کردن امکان اسکان برای زائران تاکید کرد: با توجه به حجم زیاد زائرانی که در این ایام به مشهد سفر می‌کنند و پر شدن  هتل ها و اماکن اقامتی ما تلاش کرده‌ایم در فضای جانبی حرم مکان‌هایی را برای استراحت و اسکان موقت زائران را فراهم کنیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha