• دوشنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۳ / ۲۲:۱۶
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403041812806
  • خبرنگار : 71469

/روایت روز ورزشی/

پرسپولیس چقدر پول می‌دهد؟/ قهرمان احتمالی یورو

پرسپولیس چقدر پول می‌دهد؟/ قهرمان احتمالی یورو

ورزش ایران و جهان امروز نیز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود که گزیده‌ای از این وقایع و رویدادها در این گزارش آمده است.

به گزارش ایسنا، رییس پیشین انجمن پاراوزنه‌برداری بعد از برکناری از این سمت گفت: ۴ سال در کنار تیم پاراوزنه برداری بودم و برای موفقیت تک تک ورزشکاران از هر کمکی که از دستم برآیدکوتاهی نخواهم کرد.

حسین رضازاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ۴ سال پیش زمانی که محمدشروین اسبقیان ریاست فدراسیون جانبازان و توانیابان را برعهده گرفت به درخواست او و محمود خسروی‌وفا مسئولیت انجمن پاراوزنه‌برداری را برعهده گرفتم تا تجربیات خود را در اختیار وزنه‌برداران قرار دهم. هر کمکی که از دستم برآمد کوتاهی نکردم و در کنار ورزشکاران بودم.

اسطوره‌های ایران در المپیک/ نابغه‌ای که ۶ سال خاک نشد!

عبدالله موحد با برجا گذاشتن رکوردی کم‌نظیر در ۶ سال متوالی به ۶ طلای جهان و المپیک رسید. در اسطوره بودن موحد همین بس که در این ۶ سال حتی یک بار توسط رقبا خاک نشد. موحد نخستین بار در المپیک ۱۹۶۴ حاضر شد اما از رسیدن به مدال بازماند. پس از آن سیطره اسطوره ایرانی بر کشتی جهان به مدت ۶ سال آغاز شد. او پس از کسب ۳ مدال طلای جهان در سال های ۱۹۶۵، ۱۹۶۶ و ۱۹۶۷، در المپیک ۱۹۶۸ مکزیکوسیتی قاطعانه به طلا رسید. او در ادامه در مسابقات جهانی ۱۹۶۹ و۱۹۷۰ نیز بر سکوی نخست جهان ایستاد. موحد در سومین تجربه المپیکی خود عازم المپیک ۱۹۷۲ مونیخ شد اما در مبارزه دوم آسیب دید و مسابقات را بدون کسب مدال ترک کرد.

سریع‌ترین مرد ایران: می‌خواهم مربی‌ام در المپیک باشد

حسن تفتیان درخواست کرده که مربی‌اش در المپیک همراهش باشد و در این راستا گفت: مهمترین دغدغه‌ام حضور مربی‌ام در المپیک است و در این مورد با آقای حدادی تلفنی صحبت کرده‌ام که قول داده تمام کارهای لازم را انجام دهد.

حسن تفتیان سریع‌ترین مرد ایران موفق شد از طریق رنکینگ فدراسیون جهانی سهمیه حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را به دست بیاورد تا سومین المپیک خود را تجربه کند.

بررسی نحوه برخورد با متخلفان سقف بودجه لیگ برتر فوتبال

بازرس‌کل امور ورزش، جوانان و میراث فرهنگی سازمان بازرسی کل کشور گفت: دستگاه قضایی در حال رسیدگی به پرونده مس رفسنجان است و به ما هم اگر گزارشی برسد، کارمان را انجام می‌دهیم.

لقمان کیاپاشا، بازرس‌کل امور ورزش، جوانان و میراث فرهنگی سازمان بازرسی کل کشور در حاشیه جلسه سالیانه مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتری فوتبال به خبرنگاران گفت: جلسه خوبی بود. در خصوص باشگاه‌هایی که مجوز حرفه‌ای گرفتند و شرایطی که کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا برای باشگاه‌ها در نظر گرفته بودند صحبت شد و باشگاه‌هایی که معیارها و امتیازات و شرایطی که مدنظر را رعایت کردند از آنها تقدیر و تشکر شد. موضوع دیگری که مطرح شد بحث مربوط به اجرای دستورالعمل سقف بودجه باشگاه‌ها بوده که مدیران عامل باشگاه‌ها قبلاً نظرات خود را به فدراسیون داده بودند و در این جلسه هم آن را گوش کردیم و توضیحاتی را هم درباره این دستورالعمل و نظارت بر آن  مطرح شد که اگر باشگاهی آن را رعایت نکرد چطور برخورد شود.

سخنگوی فدراسیون فوتبال: از برنامه VAR عقب هستیم/ در پرونده فساد، افرادی که تهمت می‌زنند باید جوابگو باشند

سخنگوی فدراسین فوتبال ابراز امیدواری کرد که در فصل جدید لیگ برتر فوتبال، «تحولات متفاوت و عمیقی را در حوزه باشگاه داری و کیفیت فنی شاهد باشیم.»

امیر مهدی علوی، سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره جلسه مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتری اظهار کرد: جلسه سالیانه صدور مجوز حرفه‌ای را داریم که خوشحالیم با حضور اکثریت قریب به اتفاق مدیران عامل باشگاه‌ها و لیگ‌های دیگر برگزار شد و وزیر محترم ورزش و جوانان هم همچون ماه‌های اخیر در این نشست حضور داشتند و رهنمودهای خوبی را در زمینه به روز رسانی روند مدیریتی باشگاه‌ها داشتند که از ایشان متشکریم.

کیومرث هاشمی: ورزشگاه آزادی در اختیار فدراسیون فوتبال قرار می‌گیرد/ دولت ۱۰ میلیارد به VAR اختصاص داد

وزیر ورزش و جوانان در مراسم مدیران عامل باشگاه‌های فوتبال ایران و دپارتمان صدور مجوز باشگاهی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته و سرمایه گذاری انجام شده توسط باشگاه‌ها، فوتبال اکنون به جایگاه خوبی رسیده که در گذشته این طور نبوده است.

کیومرث هاشمی صبح دوشنبه در حاشیه مراسم مدیران عامل باشگاه‌های فوتبال ایران و دپارتمان صدور مجوز باشگاهی اظهار کرد: از فدراسیون فوتبال و همکارانش که ترتیب چنین نشستی را دادند،   تشکر می‌کنم. برگزاری چنین نشست‌هایی سبب می‌شود تا لیگ برتر سال جاری ما بهتر و پویاتر از سال گذشته باشد. فصل گذشته فصل بسیار خوبی بود و رقابت‌ تنگاتنگی بود و سبب شده بود تا تماشاگران زیادی را جذب رقابت‌های لیگ برتر کنند. البته لیگ ما نیاز به تقویت دارد.

شورش بازیکنان الاتحاد علیه بنزما!

بازیکنان الاتحاد کریم بنزما را دلیل اتفاقات اخیر باشگاهشان می‌دانند و دوست ندارند در فصل جدید همچنان با این بازیکن همبازی باشند.

کریم بنزما خرید بزرگ الاتحاد در تابستان سال گذشته بود. این بازیکن فرانسوی در دوران اوجش و در حالی که بازوبند کاپیتانی رئال مادرید را به بازو می‌بست تصمیم به جدایی از این تیم گرفت تا پیراهن الاتحاد را بپوشد. او در عربستان فصل تلخ و بسیار ناامیدکننده‌ای را با الاتحاد پشت سر گذاشت و تا آستانه جدایی هم از این تیم عربستانی پیش رفت اما قرارداد سنگینی که امضا کرده است در نهایت مانع از جدایی‌اش شد.

درویش: شاخص‌های فیفا سال به سال سخت‌تر می‌شود/ سقف قرارداد پرسپولیس ۲۰ میلیارد با آپشن است

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس می‌گوید شاخص‌های لازم برای دریافت مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها هر سال سخت‌تر می‌شوند.

رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، پس‌ از جلسه مدیران عامل باشگاه‌ها در نشست سالیانه صدور مجوز حرفه‌ای عنوان کرد: امروز جلساتی برگزار شد. جلسه اول مربوط به مجوز حرفه‌ای و باشگاه‌هایی بود که موفق به کسب مجوز شدند. همچنین در این نشست شاخص‌هایی که فیفا برای لیگ جدید اعلام مشخص کرده، عنوان شد. باشگاه‌ها باید سعی و تلاش بیشتری داشته باشند تا این موارد را اجرایی کنند. سال به سال که می‌گذرد، شاخص‌ها وسیع‌تر و سخت‌تر می‌شوند. سال گذشته نسبت به الان شاخص‌ها خیلی راحت‌تر بود. به همین دلیل باشگاه‌ها باید خیلی بیشتر فعالیت کنند.

چه تیمی قهرمان یورو خواهد شد؟

چهار کارشناس از چهار کشور راه‌یافته به دور نیمه‌نهایی جام ملت‌های اروپا پیش‌بینی‌شان را درباره قهرمان احتمالی این رقابت‌ها اعلام کردند.

چهار تیم خودشان را برای دور نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۴ آماده می‌کنند. اسپانیا سه‌شنبه به مصاف فرانسه می‌رود و چهارشنبه‌شب انگلیس با هلند پیکار می‌کند تا چهره دو فینالیست یورو مشخص شود.

۵ ورزشی که آمریکایی‌ها تابحال در المپیک مدال نگرفته‌اند

موفق‌ترین کشور جهان در زمینه کسب مدال در بازیهای المپیک، در پنج رشته ورزشی تاکنون مدال کسب نکرده است.

آمریکا از سال ۱۸۹۶ تاکنون ۱۰۶۱ مدال طلا در بازیهای المپیک به دست آورده است اما با وجود همه این‌ها تعداد انگشت شماری از رشته‌های ورزشی هستند که تاکنون هیچ آمریکایی تا به حال روی سکو نرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha