• شنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403060301341
  • خبرنگار : 50228

پاسخی به گزارش «استعدادهای قد و نیم قد وزنه‌برداری در دل یک شهر کوچک»

پاسخی به گزارش «استعدادهای قد و نیم قد وزنه‌برداری در دل یک شهر کوچک»

ایسنا/خوزستان رئیس هیات وزنه‌برداری رامهرمز با اشاره به گله‌مندی وزنه‌برداران این شهر از وضعیت امکاناتی این رشته، گفت: تجهیزات وزنه‌برداری شهرستان رامهرمز برای قهرمانی مهیا است.

علی حاتمی‌زاده در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: وظیفه ورزشکار نونهال و نوجوان ورزش کردن با امکانات موجود است که خوشبختانه تجهیزات وزنه‌برداری شهرستان رامهرمز برای قهرمانی مهیا هست؛ وزنه‌برداری رامهرمز از گذشته همیشه سرآمد بوده و تاکنون وزنه برداری رامهرمز قهرمانان زیادی را معرفی کرده است که می توان به محسن و محمد دهدار، بابک بیگدلی، حسن و محمد شکری، هادی و محمد زاهدی و حسین حاتمی‌زاده (عضو سابق تیم‌ملی وزنه‌برداری) اشاره کرد. این موفقیت‌ها در حالی رقم خورده است که امکانات آن موقع یک سوم شرایط فعلی هم نبود.

او با اشاره به امکانات سخت افزاری این رشته در شهرستان، گفت: سال گذشته هیات وزنه برداری خوزستان چهار صفحه ۲۵ کیلو وزنه برداری به همراه دو قفل به هیات رامهرمز اهدا کرد و این مهم در این راستا انجام شد تا وزنه‌برداران شهر رامهرمز در شرایط خوب امکاناتی و با استانداردهای لازم تمرین کنند. ضمن این‌که وقتی هالترهای رامهرمز و سایر شهرستان‌ها آسیب می‌بیند به اهواز ارسال می‌شود و هیات استان تعمیر می‌کند و هالتر سالم می‌فرستد. خوشبختانه در این زمینه تعامل خوبی با هیات استان و اداره‌کل ورزش خوزستان و نیز شهرستان داریم و شرایط لازم مهیا است. به هر حال هر زمان مشکلی در تجهیزات وزنه‌برداری رامهرمز بود، هیات استان در اختیار ما گذاشت.

رییس هیات وزنه‌برداری رامهرمز با اشاره به وجود تجهیزات سرمایشی در سالن وزنه برداری این شهر، عنوان کرد: خوشبختانه وضعیت سالن ما در استان خوزستان حتی نسبت به خیلی از شهرها و استان های دیگر در وضعیت بهتری قرار دارد. رضا دهدار هم از همین سالن مقام قهرمانی جهان را به دست آورد و می طلبد نوجوانان وزنه بردار رامهرمز هم تمام تمرکز خود را روی تمرینات خود بگذارند زیرا معتقدم می توانند به موفقیت های خوبی برسند.

حاتمی‌زاده بیان کرد: وزنه برداری ما نیاز به حمایت بیشتر از سوی مسئولان  شهرستان رامهرمز دارد و انتظار کمک بیشتری را داریم. وجود یک قهرمان جهان و نیز پیشینه خوب وزنه برداری رامهرمز نشان می دهد که بازهم این موفقیت ها تداوم خواهد داشت. اما نباید فراموش کنیم که صحبت‌های انتقادی تاثیر منفی می‌گذارد؛ اداره کل ورزش استان ۵۰ هیات و شاید ۳۰ اداره ورزش شهرستانی را باید پوشش دهد و هیات وزنه برداری استان نیز ۱۴ هیات فعال دارد و مسابقات استانی زیادی برگزار می‌کند. امسال نیز ۹ تیم به مسابقات کشوری اعزام کرده است. این شرایط هزینه زیادی برای هیات وزنه برداری دارد و ما باید از اداره ورزش و جوانان شهرستان، اداره کل ورزش استان و هیات وزنه برداری خوزستان تشکر کنیم. معتقدم سپاسگزاری باعث افزایش توجه به هیات شهرستان می‌شود و مطمئن باشید که با انتقاد در فضای مجازی هیچ مشکلی حل نمی‌شود ولی با سپاسگزاری خیلی از مشکلات برطرف می‌شود.

وی با اشاره به ثبت عکسی از یک صفحه تمرینی نامناسب از سالن وزنه‌برداری رامهرمز در گزارش «استعدادهای قد و نیم قد وزنه‌برداری در دل یک شهر کوچک» خبرگزاری ایسنا (این‌جا بخوانید)، گفت: لازم به ذکر است عکسی در این گزارش منتشر شد که صفحه‌های تمرین مربوط به ۱۲ سال قبل است و در تمام باشگاه‌ها نیز چنین صفحه‌هایی وجود دارد. سالن وزنه‌برداری تخته و هالتر می‌خواهد و روی هر تخته ۴ تا ۵ نفر می‌توانند تمرین کنند. از قبل نیز چنین بوده و قهرمان زیادی در استان خوزستان با این شرایط تمرین می‌کردند. همچنین بدنسازی در وزنه برداری نیاز به دستگاه بدنسازی ندارد. تمرینات بدنسازی فقط با هالتر به صورت ایستاده انجام می‌شود و بدنسازی نشسته در وزنه‌برداری مناسب نیست و نوع انقباض‌ها با هم متفاوت است.

رییس هیات وزنه‌برداری رامهرمز تاکید کرد: موفقیت در وزنه‌برداری به همت خود ورزشکار و مربی‌اش بر می‌گردد. همچنین هیات وزنه برداری خوزستان توجه خوبی به وزنه‌برداری رامهرمز دارد و با همین نگاه در آینده می توانیم قهرمانان بسیار خوبی را به کشور معرفی کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha