سیاوش محمودی در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: در برخی ساعات شبانهرروز به ویژه از بعد از ظهر تا شب در هسته مرکزی شهر و کیانپارس به ویژه در خیابان پهلوان و بلوار چمران، شاهد ترافیک در شهر هستیم. در ساعات آغاز و پایان فعالیت ادارات و مدارس نیز برخی بلوارهای اصلی دچار ترافیک میشوند هر چند رفت و آمد روان است.
وی با اشاره به پیشبینی ساخت رمپ روی پل هفتم به منظور روانسازی ترافیک کیانپارس افزود: ماههاست در انتظار مجوز پلیس راهنمایی و رانندگی برای ایجاد رمپ پل هفتم، هستیم.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز گفت: با اجرای این رمپ، خودروها به جای وارد شدن به خیابان پهلوان، وارد بلوار ساحلی میشوند و بار ترافیکی این منطقه پرتردد کیانپارس به سمت خیابان پهلوان و بلوار چمران کاهش مییابد.
وی ادامه داد: این پروژه در قالب قرارداد میدان جمهوری (شهدای غزه) اجرا میشود و اعتبارات مودر نیاز موجود و پیمانکار تعیین شده است اما به دلیل صادر نشدن مجوز از سوی پلیس، هنوز کار آن اجرایی نشده است.
محمودی عنوان کرد: همچنین یکی از معضلات جدی ترافیک در خیابان پهلوان است که مشاور در حال بررسی چند طرح در این خیابان است.
یک پل جدید جدید در کیانپارس اهواز ساخته میشود
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز گفت: مطالعات، طراحی و حتی انتخاب پیمانکار بلوار چمران نیز انجام شده است. مقرر است ساختمانی در میدان چمران ساخت شود و از دل این ساختمان، یک پل عبور کند. تاکنون چنین پروژهای در ایران انجام نشده است و اکنون در حال بررسی توافقنامه آن هستیم.
وی بیان کرد: شهرداری اهواز مطالباتی از شرکت نفت دارد و بر اساس یک توافقنامه با نفت، مقرر شده است در قالب پرداخت مطالبات و همچنین مسئولیتهای اجتماعی، اعتبار این پروژه تامین شود؛ حدود ۸۰۰ میلیارد تومان در این زمینه پیشبینی شده است.
محمودی گفت: در برنامه داریم این پروژه به صورت مشارکتی اجرا شود و شرکتی که کار ساخت ساختمان را انجام میدهد، ساختمان را به عنوان بخشی از سهم خود بگیرد و پل را برای بهرهبرداری بسازد.
وی افزود: این پل، مسیر شرق به غرب را دنبال میکند و احتمالا تا پایان سال یا ابتدای سال آینده کار اجرای آن آغاز میشود و مقرر شده است کار در مدت دو سال به پایان برسد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز در خصوص روند پیگیری آغاز دوباره پروژه قطار شهری هم گفت: تفاهمنامه اجرای قطار شهری اهواز با قرارگاه خاتمالانبیا منعقد شده است و به زودی این تفاهمنامه به توافقنامه تبدیل میشود و قبل از تبدیل توفقنامه به قرارداد، کار اجرایی آغاز خواهد شد.
وی افزود: برای اجرای فاز اول و دوم خط یک قطار شهری اهواز، ۱۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است؛ حدود ۳۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت آماده پرداخت برای اجرای این پروژه است.
انتهای پیام
نظرات