• دوشنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403041812532
  • خبرنگار : 50976

‌آغاز به‌کار سامانه سفیر مهر ویژه سرویس مدارس در شیراز/ قیمت‌ها به‌روز است

‌آغاز به‌کار سامانه سفیر مهر ویژه سرویس مدارس در شیراز/ قیمت‌ها به‌روز است

ایسنا/فارس رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز ضمن تشریح و معرفی سامانه سفیر مهر ویژه سرویس مدارس گفت: این سامانه با در نظر گرفتن جزئیات سرویس مدارس اکنون فعال است و تا آخر مردادماه ثبت‌نام دانش‌آموزان را انجام می‌دهد.

پیمان باباخانی امروز ۱۸ تیرماه در نشست خبری که با موضوع معرفی و تشریح سامانه سفیر مهر ویژه سرویس مدارس در سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز برگزار شد، گفت: سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر در سال ۱۳۹۵ از ادغام ۳ سازمان مدیریت تاکسیرانی، سازمان اتوبوسرانی و سازمان مدیریت پایانه‌ها تشکیل شد و شروع به کار کرد.

وی افزود: سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر، در حال حاضر خدمات اتوبوسرانی، تاکسیرانی، مدیریت جایگاه‌های سوخت، معاینه فنی شهرستان‌ها، تاکسی‌رانی برون شهری و تاکسی‌رانی بیرون شهری را انجام می‌دهد.

باباخانی ادامه داد: در شهریورماه سال گذشته تصویب شد که امسال به صورت صفر تا صد سرویس مدارس را شهرداری‌ها بر عهده بگیرند. پس از تصویب این مصوبه از آبان ماه برنامه‌ریزی‌ها شروع شد و تقویمی تنظیم شد و در فرمانداری تأیید شد.

وی در خصوص مشکلات نرخ‌نامه‌ها در سال‌های گذشته گفت: یکی از نکات مهم در سال‌های گذشته تأیید نشدن نرخ سرویس مدارس بود که هم رانندگان سرویس مدارس و هم خانواده‌ها دغدغه داشتند که در اواخر مهر ماه در دو سال نرخ‌نامه‌ها مشخص و ساماندهی شد.

باباخانی از طراحی سامانه‌ای به اسم سفیر مهر خبر داد و گفت: یکی از موارد مهم برای ثبت‌نام رانندگان و دانش‌آموزان طراحی سامانه سفیر مهر است که قراردادی با یک شرکت تنظیم شد و این شرکت یک سامانه مختص شهرداری شیراز آماده کرد. سامانه سفیر مهر از لحاظ امنیتی تأییدیه گرفت.

وی افزود: پس از تست شدن این سامانه، تأیید شد تمام اطلاعات دانش‌آموزان و والدین بر روی سرور شهرداری به صورت فوق محرمانه نگهداری شود و کسی به این سامانه دسترسی ندارند.

باباخانی اظهار کرد: یکی از نکات مهم، سازماندهی شرکت‌های حمل و نقل است. ۲۷ شرکت متقاضی ثبت نام سرویس مدارس بودند که از این تعداد ۲۳ شرکت تأییدیه گرفتند و پروانه‌های اشتغال آن‌ها صادر شد و خدمات حمل و نقل  دانش‌آموزان را انجام خواهند داد و کل سرویس مدارس زیر مجموعه این شرکت‌ها قرار خواهند گرفت.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز در خصوص تخلفات مدیران اجرایی گفت: مورد دیگر تخلفاتی بود که مدیر اجرایی مستقر در مدارس انجام می‌دادند. تمام مدیران اجرایی در سنوات گذشته که ۷۰۰ مدیر بود؛ فراخوان شدند، ۴۱۷ نفر تأیید شدند و زیر مجموعه شرکت‌ها فعالیت می‌کنند. در تمام این موارد باید هماهنگی آموزش و پرورش را داشته باشیم تا بتوانیم این طرح را معرفی و ارائه کنیم.

باباخانی با تأکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی این سامانه به والدین، بیان کرد: اطلاع‌رسانی سامانه سفیر مهر که جایگزین سامانه «شیراز اس» گذشته است. در این برنامه تنها تا آخر مردادماه می‌توان ثبت‌نام‌ کرد تا در شهریورماه تخصیص سرویس انجام بگیرد و با شناخت و آمادگی کامل اول مهرماه خدمت‌رسانی صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سامانه فعال و قابل دسترسی است و برای موارد استثنا و عدم ثبت نام در دهه اول شهریور با مراجعه به سازمان ثبت نام صورت می‌گیرد.

باباخانی ادامه داد: رانندگان می‌تواند با مراجعه به ۲۰ پیشخوان معرفی شده جهت سرویس مدارس ثبت نام کنند و کارت صلاحیت را بعد از گذراندن کلاس‌های آموزشی و ارائه گواهینامه دریافت کنند.

وی در خصوص شرایط ثبت‌نام و دریافت کارت صلاحیت رانندگان گفت: سن بالای ۲۳ سال، استعلام اعتیاد، گواهینامه معتبر، عدم سابقه کیفری، استعلام اعتیاد هف‌تگانه، استعلام تب کار و معاینه فنی خودرو مد نظر قرار دارد، همچنین گذراندن کلاس‌های آموزشی کنترل خشم، روانشناسی کودک و نوجوان، جلوگیری و اطفاء حریق و آموزش کمک‌های اولیه به صورت رایگان در مراکز فنی و حرفه‌ای برای دریافت کارت صلاحیت لازم است.

باباخانی با تأکید براین موضوع که والدین حتما از طریق سامانه سفیر مهر اقدام به ثبت‌نام دانش‌آموزان کنند، گفت: اگر برای دانش‌آموزانی که خارج از سامانه هستند مشکلی به‌وجود بیاید مسئولیت کامل آن به عهده والدین است و همچنین تخلف مدیر اجرایی در این خصوص سریعا پیگیری خواهد شد.

وی در خصوص هزینه سرویس اظهار کرد: مبنای تعداد سرنشینان کارت خودرو است. در خصوص قیمت مصوب معقول و به روز است و والدین هزینه گزاف پرداخت نخواهند کرد. قیمت شفاف است و امکان تخلف وجود ندارد، البته در صورت گران شدن بنزین با توجه به پیمایش راننده، هزینه سوخت به راننده تخصیص داده می‌شود.

باباخانی از وام‌های قرض‌الحسنه به والدین خبر داد و گفت: وام قرض الحسنه یک ساله، با ۱۲ قسط در دستور کار قرار دارد تا والدین بتوانند بدون دغدغه هزینه سرویس را پرداخت کنند. مراحل آن در حال طی شدن است و به محض مشخص شدن و تأیید شدن آن اطلاع رسانی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha