• شنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403060301471
  • خبرنگار : 50976

یک آزاده دوران دفاع مقدس:

دنیای اسارت و دفاع مقدس مغفول مانده است

دنیای اسارت و دفاع مقدس مغفول مانده است

ایسنا/فارس یکی از آزادگان دوران دفاع مقدس معتقد است که دنیای اسارت و جنگ تحمیلی مغفول مانده است و نباید به راحتی از این قضایا عبور کرد.

امیرحسین استقلال، رئیس جهاددانشگاهی فارس امروز، ۳ شهریورماه با غلامحسین روانشاد، یکی از آزادگان دوران دفاع مقدس استان فارس دیدار و از مقام شامخ آزادگان تجلیل کرد.

غلامحسین روانشاد در این دیدار با بیان اینکه باید از ولی نعمت‌های خود یعنی مفقودالاثرها، مفقود الجسدها و شهدا یاد کنیم، گفت: دنیای اسارت و جنگ مغفول مانده است. به پای انقلابی که به ما رسیده خون‌های بسیاری ریخته شده است و نباید به راحتی و منفعت طلبانه از کنارش گذشت. 

این آزاده دوران دفاع مقدس با یادآوری دوران اسارت، بیان کرد: زمانی که مورد حملات دشمن قرار می‌گرفتیم، لباس‌هایمان پاره می‌شد و زخمی‌ها را مانند کیسه از ماشین بیرون می‌انداختند. لحظاتی که اسیر رژیم بعث عراق بودیم انگار دنیا ایستاده بود.

روانشاد با بیان اینکه ما را در دوران اسارت جلوی تانک قرار می‌دادند تا اشهد خود را بخوانیم، گفت: دشمن اسرا را مورد اماج بدترین توهین‌ها، سنگ و آب دهان قرار می‌داد اما ما به اسرای کربلا اقتدا کردیم تا بتوانیم خود را تسکین دهیم. ما را با دست و چشم بسته به بغداد بردند، اسرا را لخت و عریان کردند و با کابل کتک زدند. وقتی اسرا لباس پوشیدند همه را به داخل سالنی فرستادند که جز پنجره‌ای کوچک چیزی نداشت، حتی گذر زمان را متوجه نمی‌شدیم. سهم ما از آب روزی یک قابلمه بود و در واقع عطش بیداد می‌کرد.

وی ادامه داد: در میان عفونت‌های زیاد و بی‌توجهی دشمن که تنها مرگ ایرانی‌ها را می‌خواستند، عقاید و اعتقاداتمان را فراموش نمی‌کردیم و با وجود کمبود آب و اینکه شب و روز را تشخیص نمی‌دادیم اما گوشه‌ای از اتاق تیمم می‌کردیم و نماز می‌خواندیم.

روانشاد تصریح کرد: ۵ سال از اسارت گذشت و افتخار می‌کنیم که حتی یک بی‌آبرویی برای جمهوری اسلامی و انقلاب به وجود نیامد. حتی بعثی‌ها اقرار کردند که شما اسیر نیستید بلکه ما اسیر شما شده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha