• شنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403060301433
  • خبرنگار : 50649

معاون استاندار فارس تأکید کرد:

ضرورت تمرکز مدیریت شهری بر تولید المان‌های ایرانی ـ اسلامی

ضرورت تمرکز مدیریت شهری بر تولید المان‌های ایرانی ـ اسلامی

ایسنا/فارس معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس با قدردانی از مشارکت پرشور مردم در آئین جهانی اربعین خواستار تمرکز مدیریت شهری بر تولید نشانه‌های شهری (المان) با محتوای ایرانی ـ اسلامی شد.

محمد فرخ‌زاده امروز، ۳ شهریورماه رونق فضاسازی‌های معنوی در ایام اربعین حسینی را پراهمیت برشمرد و گفت: اهالی ولایتمدار فارس همواره حضور پررنگ و خودجوشی در رویدادهای مذهبی داشته و در ایام اربعین نیز با تمامی توان نسبت به برگزاری پرشور این مراسم همت می‌گمارند.

وی با قدردانی از نقش‌آفرینی مدیریت شهری شیراز در ارائه خدمات مطلوب و مستمر به زوار حسینی افزود: رویداد بزرگ اربعین با حضور پرشور و میلیونی اقشار مختلف جامعه رنگ و بوی ویژه‌ای به خود می‌گیرد و در سطح جهان بازتاب گسترده‌ای دارد.

فرخ‌زاده، برپایی موکب سفینه‌النجاه را حاصل هم‌افزایی بخش‌های مهندسی، تدارکاتی و هنری جامعه دانست و اظهار کرد: مدیرت شهری نیازمند تمرکز ویژه‌ای بر طراحی و ساخت المان‎‌های شهری است.

به گفته معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس، در سال‌های اخیر شاهد بروز و ظهور برخی از المان‌هایی هستیم که از نمونه‌های غربی کپی‌برداری شده و این رویه با تبلور مسایل اعتقادی باید اصلاح شود.

وی با تاکید بر اینکه تولید مفاهیم و مضامین منطبق بر سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی در گام دوم انقلاب جایگاه ویژه‌ای دارد و باید به آن توجه ویژه‌ای داشت و گفت: برای ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی نیازمند ظهور سبک متفاوتی از عملکردها و نگرش‌ها برای برقراری ارتباط با جامعه به ویژه نسل جوان هستیم.

فرخ‌زاده با تحسین نگاه هنرمندانه اهالی شیراز در رویدادهای مذهبی گفت: موکب سفینه‌النجاه در شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) متولد شد و در شهرهای دیگر شاهد برپایی آن هستیم و امید می رود در آینده شاهد رونمایی از آن در سایر کشورهای اسلامی باشیم.

به گفته معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس، با استفاده از مصادیق فرهنگی نظیر سفینه‌النجاه به شکل موثرتری امکان گفت‌وگو با مخاطب فراهم می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، وی تصریح کرد: موضوعاتی نظیر سفینه‌النجاه برای نسل جوان آنچنان که شایسته است، شناخته شده نیست و با توسل به نشانه‌های شهری و تولید محتواهای فاخر می‌توان نسبت به بازشناسی آن همت گماشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha