• شنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403060301498
  • خبرنگار : 50649

اخبار کوتاه پلیس فارس؛

‌کلاهبرداری از طریق فروش زمین‌های متاورسی‌/ عوامل تیراندازی دستگیر شدند

‌کلاهبرداری از طریق فروش زمین‌های متاورسی‌/ عوامل تیراندازی دستگیر شدند

ایسنا/فارس در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است، اخباری نظیر کلاهبرداری از طریق فروش زمین‌های متاورسی، عملیات مشترک پلیس فارس و قزوین در کشف تریاک، دستگیری عوامل تیراندازی و... مشاهده می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان فارس امروز، ۳ شهریورماه از شناسایی و دستگیری فردی که با ایجاد یک صفحه اینستاگرامی و فروش زمین‌های متاورس اقدام به کلاهبرداری از شهروند شیرازی کرده بود، خبر داد.

امیرحسین سلیمانی بیان کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان شیرازی مبنی بر کلاهبرداری به بهانه سرمایه‌گذاری و خرید زمین‌های متاورسی و NFT در بازار رمز ارز، رسیدگی به موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی در اظهارات خود بیان داشت، چند ماه پیش در یکی از صفحات اینستاگرامی با فردی که خود را استاد رمز ارزها و خرید و فروش NFT و زمین‌های متاورسی معرفی ‌کرده بود آشنا شدم و وی با جلب اعتماد بنده در چندین مرحله برای سرمایه گذاری در این حوزه‌ها مبلغ ۴۰ میلیارد ریال از من دریافت کرد.

سلیمانی با بیان اینکه در بررسی‌های تخصصی مشخص شد که زمین‌های متاورسی توسط خود متهم ساخته شده بود و هیچ‌گونه ارزش ریالی و دلاری نداشت، افزود: کارشناسان این پلیس با اقدامات فنی و پلیسی سرانجام متهم را در یکی از استان‌های مرکزی کشور شناسایی و با هماهنگی قضایی وی را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی گفت: کاربران فضای مجازی هرگز فریب تبلیغات اغوا کننده در فضای مجازی را نخورند، زیرا مجرمان سایبری با استفاده از ترفندهای تبلیغاتی فریبنده در سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها مبنی بر کسب درآمد بالا از طریق تولید یا خرید و فروش و سرمایه گذاری ارز دیجیتال و یا خرید زمین در محیط متاورس از کاربران کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان فارس بیان کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir (بخش ارتباطات مردمی) و یا از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

کشف تریاک در عملیات مشترک پلیس فارس و قزوین

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس از کشف ۳۵ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیس فارس و قزوین خبر داد و گفت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، روز گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در منزل خود در یکی از محله‌های شهرستان شیراز اقدام به دپو مواد مخدر کرده است که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار گرفت.

عبدالرضا ضربت افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس پس از هماهنگی با مرجع قضایی به منزل قاچاقچی اعزام و در بازرسی از آن مکان ۳۵ کیلوگرم تریاک، ۵ قبضه اسلحه شامل برنو، سوزنی تک‌لول، پنج تیر پران و کلت کمری و ۳۶۴ عدد فشنگ مربوطه را کشف کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اینکه در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌‎ای دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد، از مردم درخواست کرد هرگونه مورد مشکوک را سریعا به سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع و پلیس را در مبارزه با سوداگران مرگ یاری رسانند.

اوباش محل از عوامل تیراندازی بود

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از دستگیری ۳ نفر عوامل تیراندازی که یک نفر از آن‌ها اراذل و اوباش محل بود، خبر داد و گفت: در پی تیراندازی منجر به جراحت شاکی در یکی از محلات شهر، رسیدگی به موضوع بلافاصله در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

فرهاد آراوند ادامه داد: با شناسایی عوامل تیراندازی، محل تردد آنان تحت نظر پلیس قرار گرفت و در اقدامی غافلگیرانه ۳ نفر متهم در این رابطه دستگیر شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه یکی از دستگیر شدگان، اراذل و اوباش محل است، افزود: اختلافات شخصی بین شاکی و متهمین، انگیزه این هنجارشکنی و اقدام مخل امنیت اجتماعی بود.

سآراوند تصریح کرد: متهمان پس از تکمیل تحقیقات و رسیدگی قضایی، روانه زندان شدند.

دستگیری سارقین و کشف گردو مسروقه در اقلید

جانشین فرمانده انتظامی اقلید از دستگیری سارقین و یک نفر مالخر و کشف یک هزار و ۳۰۰ کیلوگرم گردو مسروقه در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: در پی وقوع سرقت‌های متعدد باغات گردو در این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت‌.

عباس ظهیری افزود: ماموران با تلاش شبانه‌روزی و اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند ۲ نفر سارق  را شناسایی و آن‌ها را دستگیر کنند.

ظهیری با بیان اینکه سارقین به ۱۱ فقره سرقت از باغات گردو اعتراف کردند، افزود: در این رابطه یک نفر مالخر که با وانت نیسان  قصد انتقال یک هزار و ۳۰۰ کیلوگرم گردو مسروقه به اصفهان داشت نیز شناسایی و دستگیر شد.

جانشین فرمانده انتظامی اقلید تصریح کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دستبند پلیس بر دستان سارق کابل‌ خودروهای سنگین

جانشین فرمانده انتظامی فیروزآباد از دستگیری سارق کابل برق خودروهای سنگین در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل برق خودروهای سنگین در این شهرستان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

مهدی جوکار افزود: ماموران پلیس تحقیقات خود را آغازو با تلاش شبانه‌روزی و اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند یک نفر سارق را شناسایی و وی را دستگیر کنند.

جانشین فرمانده انتظامی فیروزآباد با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۶ فقره سرقت کابل از خودروهای سنگین اقرار کرد، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

عامل تیراندازی پارک رضوی دستگیر شد

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری عامل تیراندازی پارک رضوی در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تیراندازی با اسلحه گرم در پارک رضوی همراه با رعب و وحشت برای شهروندان، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران کلانتری ۲۲ آزادگان قرار گرفت.

اسماعیل زراعتیان افزود: ماموران بلافاصله تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات پلیسی موفق به شناسایی محل اختفاء عامل تیراندازی شدند و در عملیاتی غافلگیر کننده وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه در بازرسی از منزل متهم یک قبضه اسلحه گرم کشف شد، گفت: متهم در بازجویی اولیه علت تیراندازی را اختلافات خانوادگی عنوان کرد و پس از سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha