• چهارشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۱۸:۱۱
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403040604012
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

رئیس جهاددانشگاهی

یکی از بزرگترین مراکز ملی مغز توسط جهاد دانشگاهی در حال تاسیس است

یکی از بزرگترین مراکز ملی مغز توسط جهاد دانشگاهی در حال تاسیس است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس جهاددانشگاهی گفت: یکی از بزرگترین مراکز ملی مغز از سوی جهاد دانشگاهی در حال ایجاد و تاسیس است.

حسن مسلمی نائینی در نشست با معاون اقتصادی استاندار و مدیران اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: جهاد دانشگاهی از ابتدای انقلاب کارهای پژوهشی و تحقیقاتی را انجام داد و این نهاد تولیداتی در حوزه‌های مختلف داشت.

وی اظهارکرد: در گذشته در زمینه درمان ناباروری ارز زیادی از کشور خارج می‌شد که هم اکنون با تلاش جهادگران پژوهشگاه رویان این نهاد ارز وارد کشور می‌شود. همچنین در زمینه ژنتیک اقدامات ارزشمندی در جهاد دانشگاهی انجام شده است. یکی از بزرگترین مراکز ملی مغز از سوی جهاد دانشگاهی در حال ایجاد و تاسیس است.

رئیس جهاددانشگاهی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی در زمینه گیاهان دارویی یک پژوهشکده بزرگی دارد که در این زمینه فعالیت‌های قابل توجه انجام شده است، پژوهشکده علوم انسانی داریم که در حوزه اجتماعی استان‌ها کار کرده و در این زمینه برای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز کار شده است.

مسلمی نائینی تصریح کرد: این نهاد در رابطه با آموزش‌های بلند مدت و کوتاه مدت فعالیت‌هایی دارد، همچنین در حوزه فرهنگی خبرگزاری پرمخاطب ایسنا در سطح کشور فعالیت دارد، خبرگزاری ایکنا نیز اخبار دینی و قرآنی را منتشر می‌کند و مرکز افکارسنجی ایسپا نیز مباحث کشور را عالمانه پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: دنبال و پیگیر هستیم که تعامل با همکاری با دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان‌ها مطلوب‌تر شود و از ظرفیت آنها استفاده بیشتر کنیم.

رئیس جهاددانشگاهی بیان کرد: جهاد دانشگاهی دارای ۱۰۲ واحد سازمانی، ۱۰ سازمان استانی، ۳۳ واحد، یک مجتمع تحقیقاتی، سه پژوهشگاه ۲۹ پژوهشکده دو مرکز پژوهشی دو دانشگاه ۷ موسسه آموزش عالی یک حوزه تجاری سازی، سه پارچه علم و فناوری یک مرکز اطلاع رسانی شغلی ۳ سازمان فرهنگی، ۳ مرکز فرهنگی، سه خبرگزاری و یک موسسه فرهنگی است که می‌توان از این ظرفیت برای تقویت و پیشرفت واحد استان کهگیلویه و بویراحمد کمک گرفت.

یکی از بزرگترین مراکز ملی مغز توسط جهاد دانشگاهی در حال تاسیس است

همچنین صاحب سروش فر، سرپرست جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: کارخانه تولید سموم و آنتی بیوتیک گیاه پایه جهاد دانشگاهی با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیازمند حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار است.

وی افزود: در این کارخانه ۵ آفت کش و ۵ آنتی بیوتیک از عصاره گیاهان تهیه و تولید می‌شود  با بهره‌برداری از این کارخانه دانش بنیان برای ۳۸ نفر به طور مستقیم و ۴۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

سروش فر تصریح کرد: همچنین یکی از خلاهای موجود در استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به بالا بودن میانگین معلولیت در این استان نسبت به کشور نبود آزمایشگاه ژنتیک بوده است که تاکنون مجوزهای لازم این مرکز اخذ و ساختمان آن نیز فراهم شده است و برای تکمیل و بهره‌برداری از آن نیاز به اعتبار ۲۰ میلیارد تومان داریم. همچنین برای راه‌اندازی مرکز سرطان سینه زنان نیازمند ۲۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

یکی از بزرگترین مراکز ملی مغز توسط جهاد دانشگاهی در حال تاسیس است

همچنین سید احسان عسکری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت آزمایشگاه ژنتیک و مرکز سرطان سینه جهاد دانشگاهی بر زمین مانده که با همکاری جهاد دانشگاهی مرکز می‌توانیم این مراکز را تکمیل و راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: کارخانه سموم و آنتی بیوتیک‌های گیاه پایه، آزمایشگاه ژنتیک، مرکز سرطان سینه زنان و مرکز عسل از اولویت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد هستند که جهاد دانشگاهی در جهت پر کردن این خلاءها اقدامات ارزشمندی انجام داده است.

عسکری اظهار کرد: سیاست‌گذاری جهاد دانشگاهی متناسب با ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد است که نیازمند کمک به همکاری می‌باشد. آماده همکاری با جهاد دانشگاهی در زمینه‌های مختلف هستیم.

سید رضی آقا سیدی، معاون پشتیبانی جهاد دانشگاهی کشور نیز با بیان اینکه ۳۲ طرح دانش بنیان از محل صندوق توسعه ملی به استان‌های کشور اختصاص داده شد که از این تعداد دو طرح به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.

وی افزود: می‌توانیم با ۷۵ درصد از سوی جهاد دانشگاهی و ۲۵ درصد از سوی استانداری استان کارخانه تولید سم و آنتی بیوتیک گیاه پایه، مراکز ژنتیک، سرطان و عسل این استان را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه جهاد دانشگاهی جز عوامل تسهیلگر اعتبارات تبصره ۱۸ در کشور است می‌توانیم با همکاری استان از این ظرفیت برای افتتاح و بهره‌برداری طرح‌های جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا در پایان این نشست مصوب شد که طرح‌های ارخانه تولید سموم و آنتی بیوتیک‌های گیاهی، آزمایشگاه ژنتیک، مرکز سرطان و مرکز عسل جهاددانشگاهی استان که کهگیلویه و بویراحمد با کمک‌های ۷۵ درصدی جهاد دانشگاهی کشور و ۲۵ درصدی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تکمیل و راه‌اندازی شوند.

یکی از بزرگترین مراکز ملی مغز توسط جهاد دانشگاهی در حال تاسیس است

یکی از بزرگترین مراکز ملی مغز توسط جهاد دانشگاهی در حال تاسیس است

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha