• یکشنبه / ۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403040301704
  • خبرنگار : 50659

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اردبیل خبر داد:

رتبه اول سازمان قضائی نیروهای مسلح اردبیل در عملکرد اداری و قضائی

رتبه اول سازمان قضائی نیروهای مسلح اردبیل در عملکرد اداری و قضائی

ایسنا/اردبیل رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اردبیل گفت: این سازمان در سال گذشته در مجموع عملکرد اداری و قضائی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد.

بهروز میرعلیزاده سوم تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه در اردبیل، اظهار کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اردبیل در سال ۱۴۰۲ در بحث پیشگیری از وقوع جرم رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داد.

وی افزود: علی‌رغم اینکه در سال گذشته حجم پرونده‌های ورودی به سازمان نسبت به سال قبل‌تر افزایش داشت اما خوشبختانه شاهد کاهش ۵۰ درصدی ورودی بند نظامی زندان مرکزی اردبیل بودیم.

میرعلیزاده تصریح کرد: در یک سال گذشته میزان خروجی و مختومه شدن پرونده‌های سازمان قضائی نیروهای مسلح ۶۶ درصد افزایش نشان می‌دهد که این ناشی از اعمال سیاست‌های کلان قوه قضائیه در اهتمام به امر پیشگیری از وقوع جرم و نگاه مطلوب در سرعت عمل بیشتر بوده است.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان اردبیل گفت: زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادسراها نیز به کمتر از ۲۶ روز کاهش یافته که این روند رسیدگی منجر به کاهش صددرصدی زمان رسیدگی نسبت به سال ۱۴۰۱ شده است.

وی خاطر نشان کرد: با برگزاری کلاس‌های آموزشی، آگاه‌سازی و نشست‌های مجامع پیشگیرانه در سال گذشته موفق شدیم تا به اهداف مناسب دست پیدا کنیم که در این راستا ۲۳۷ جلسه برگزار و ۱۰۴ هزار نفر ساعت دوره آموزشی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرم و آگاه‌سازی برگزار شده است.

وی به سلامت و اقتدار نیروهای مسلح به ویژه در استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: در موضوع حقوق عامه و جلوگیری از تضییع حقوق مردم برنامه‌ریزی‌ها به نحوی بوده تا شرایط مطلوبی را در احیای حقوق عامه و جلوگیری از نقض آن شاهد باشیم که در این راستا خود سازمان قضائی نیروهای مسلح ورود پیدا کرده است.

میرعلیزاده بیان کرد: با وجود اینکه در مساکن مهر برای ارائه خدمات انتظامی پیش‌بینی‌های لازم انجام نشده بود اما در احداث شهرک‌های جدید نهضت ملی مسکن به ویژه شهرک شهید سلیمانی پیش‌بینی‌های لازم انجام شده تا حق و حقوق مردم در این زمینه تضییع نشود.

وی به گلایه‌های مطرح شده در مورد سامانه پلیس ۱۱۰ و حضور دیرهنگام پلیس در محل وقوع جرایم اشاره و یادآور شد: در این زمینه و به دنبال افزایش گلایه‌ها و شکایت‌های مردمی بر مبنای حفظ حقوق عامه سازمان قضائی نیروهای مسلح ورود پیدا کرد و با اصلاحات انجام شده در ماه‌های اخیر روند رضایت بخشی را شاهد هستیم.

میرعلیزاده در ادامه سخنان خود گفت: ما در قانون به‌کارگیری سلاح با برخی نقصان‌ها و کاستی‌ها روبه‌رو هستیم ولی در صورتی که جان مأمور به خطر بیفتد، می‌تواند از سلاح استفاده کرده و با رعایت موارد قانونی نسبت به برخورد با مرتکبان جرایم خشن بدون مماشات اقدام کند.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان اردبیل در پایان سخنان خود به توسعه خدمات قضائی و دسترسی مردم برای ثبت شکایات از مأموران انتظامی و قضائی اشاره کرد و افزود: در این زمینه مردم می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضائی شکایت خود را ثبت و ادله خود را ارائه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha