• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403041208287
  • خبرنگار : 50659

اصناف موظف به ثبت کالاهای خود در سامانه جامع انبار هستند

اصناف موظف به ثبت کالاهای خود در سامانه جامع انبار هستند

ایسنا/اردبیل دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل گفت: تولیدکنندگان، اصناف و عرضه‌کنندگان کالا و خدمات موظف هستند تمام اجناس موجود خود را در سامانه جامع انبار ثبت کنند چرا که در غیر این صورت قاچاق تلقی شده و طبق قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

محمدعلی مجتهدی نیا ۱۲ تیر در آستانه هفته مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نشست خبری با اصحاب رسانه از ارجاع ۳۲۲ فقره پرونده قاچاق به ارزش ۴۸۰ میلیارد ریال در سه ماه نخست سال جاری به تعزیرات حکومتی این استان خبر داد.

وی گفت: از این تعداد به ۲۲۵ فقره پرونده رسیدگی و متهمان در مجموع به پرداخت ۵۲۰ میلیارد ریال در حق دولت محکوم شدند که از این مبلغ ۷۶ میلیارد ریال جریمه وصول شده است.

مجتهدی نیا افزود: در سه ماه نخست پارسال نیز ۳۴۴ فقره پرونده قاچاق به ارزش هزار و ۳۸۷ میلیارد و ۹۰ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی استان ارجاع شده بود که با رسیدگی به ۲۲۸ فقره پرونده قاچاقچیان در مجموع به پرداخت ۱۱۳ میلیارد ریال محکوم شدند که از این میزان ۳۱ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال وصول و به خزانه دولت واریز شده است.

مجتهدی نیا با بیان اینکه در سه ماه نخست سال گذشته همچنین ۳۲ فقره پرونده هر کدام به ارزش بیش از پنج میلیارد ریال توسط پلیس امنیت اقتصادی به تعزیرات حکومتی استان ارجاع شده بود، اظهار کرد: در مدت مشابه سال جاری نیز ۱۷ فقره پرونده توسط پلیس امنیت اقتصادی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل مبارزه با دانه درشت‌ها را یکی از اولویت‌ها در این کمیسیون ذکر کرد و گفت: انواع دارو، دخانیات، کود شیمیایی، لوازم آرایشی و بهداشتی، سوخت، لوازم خانگی، لوازم یدکی، البسه ، چوب جنگلی و الوار از جمله عمده فراوانی کشفیات کالای قاچاق در استان است.

مجتهدی نیا بیان کرد: در سه ماه اول پارسال با کشف ۲۲۶ تن و ۱۳۳ کیلوگرم کود شیمیایی ۵۱ فقره پرونده و در مدت مشابه امسال با کشف ۷۳ تن و ۶۰۰ کیلوگرم کود شیمیایی ۲۲ فقره پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی استان اردبیل ارجاع شد.

تعیین تکلیف ۲ هزار ماینر کشف شده در استان اردبیل

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل همچنین از تعیین تکلیف ۲ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز کشف شده در این استان خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته این ۲ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز کشف شده در ۲ سال اخیر که در انبار سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان نگهداری می‌شد، تعیین تکلیف و عملیات امحای تعداد قابل توجهی از آنها آغاز شده است.

وی اظهار کرد: همچنین در راستای حمایت از کشاورزان منطقه با پیگیری‌های صورت گرفته مزایده کود شیمیایی و نهاده‌های دامی کشف شده لغو و این اقلام توسط جهاد کشاورزی در بین کشاورزان و بهره‌برداران واقعی توزیع می‌شود.

مجتهدی نیا بیان کرد: تمامی زیرساخت‌های مورد نیاز برای خروج کامیون‌ها و خودروها به صورت باک پر از استان اردبیل تامین شده و منتظر ابلاغ دستور از سوی استاندار اردبیل هستیم تا عملیات اجرایی آن آغاز شود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل اضافه کرد: تولیدکنندگان، اصناف و عرضه‌کنندگان کالا و خدمات موظف هستند، تعداد تمام اجناس موجود خود را در سامانه جامع انبار ثبت کنند چرا که در غیر این صورت قاچاق تلقی شده و طبق قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

مجتهدی نیا با بیان اینکه اردبیل، استان قاچاق خیز نیست، ادامه داد: استان اردبیل در مسیر تزانزیت انواع کالاها قرار دارد و با داشتن بیش از ۳۶۰ کیلومتر مرز با خارج از کشور، از اهمیت خاصی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز برخوردار است.

وی با اشاره به ۱۲ تیرماه سالروز صدور فرمان مقام معظم رهبری در رابطه با مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی با برنامه‌ریزی و هماهنگی منسجم باید برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و آگاه‌سازی مردم از مضرات قاچاق کالا و ارز بر اقتصاد کشور اقدامات فرهنگی لازم را انجام دهند.

وی همچنین گفت: مردم و شهروندان می‌توانند هرگونه قاچاق و فعالیت غیرقانونی در حوزه دارو و لوازم آرایشی را طریق سامانه ۱۹۰ به معاونت غذا و دارو ، الوار و چوب آلات جنگلی را طریق سامانه ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی ، هر مشکلی در رابطه با نحوه عرضه کالا را از طریق سامانه ۱۲۴، در صورت نیاز به حضور پلیس از طریق سامانه ۰۹۶۳۰۰ به پلیس امنیت اقتصادی و یا با شماره تلفن های ۳۱۲۵۱۵۹۸، ۳۱۲۵۱۵۴۳ و ۳۱۲۵۱۲۰۹ به دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل اطلاع دهند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل با تقدیر از خبرنگاران و اهالی رسانه، افزود: انتظار داریم دستگاه‌های فرهنگی با همه توان در راستای اعتلای فرهنگ حمایت از کالای ایرانی و تقبیح استفاده از کالای قاچاق با تکیه بر ظرفیت‌های موجود، اقدامات شایسته‌ای انجام دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha