• شنبه / ۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403040200513
  • منبع : نمایندگی سمنان

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان تاکید کرد:

ضرورت حفظ منابع اندک آب زیرزمینی موجود در خشک‌ترین استان کشور

ضرورت حفظ منابع اندک آب زیرزمینی موجود در خشک‌ترین استان کشور

ایسنا/سمنان سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان از آب‌های زیرزمینی به مثابه گنج‌های پنهان نام برد و گفت: استفاده بی‌رویه از این منابع در استانی همچون سمنان که از خشک‌ترین استان‌های کشور است آثار زیان‌باری نه تنها در آینده بلکه در زندگی امروز ما نیز به دنبال دارد.

حمید احسانی ۲ تیرماه با بیان اینکه هفته نخست تیرماه به نام «هفته صرفه‌جویی در مصرف آب» نامگذاری شده ضمن تبریک هفته گرامیداشت صرفه‌جویی در مصرف آب اظهار کرد: حفظ همین منابع اندک آب زیرزمینی در استان نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی بر لزوم توجه به صرفه‌جویی بهینه در مصرف آب در این استان خشک تاکید و از عموم مردم  استان خواست تا در حفظ منابع آبی موجود کوشاتر باشند.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به تداوم خشکسالی‌ها در این استان، حفاظت از منابع آبی را مهم ارزیابی و تصریح کرد: بدون شک آب یکی از مهم‌ترین نعمات خداوند برای استمرار حیات بشر بوده و بدون این نعمت ارزشمند، ادامه زندگی برای هیچ یک از مخلوقات خدای متعال ممکن است.

وی ادامه داد: اهمیت آب نه تنها برای مصرف شرب، بلکه برای برای مصارف کشاورزی و صنایع نیز به اندازه‌ای است که بدون این نعمت بی‌بدیل و بدون جایگزین الهی، نمی‌توان به زندگی ادامه داد. البته این نعمت ارزشمند خداوند مانند بسیاری از نعمت‌ها، امانت نسل‌های آینده است که امروز در اختیار ما قرار گرفته و همه ما موظفیم تا آن را برای آیندگان نیز حفظ کنیم‌.

وی گفت: امروزه اهمیت حفاظت از منابع آبی در بخش‌های مختلف و برای استفاده آیندگان، به ویژه در کشور ما که همچون بسیاری از کشورهای دنیا با پدیده تغییر اقلیم و بحران کم‌آبی مواجه است، بیشتر نمایان است.

احسانی با بیان اینکه در استان کویری سمنان شدت این کم‌آبی بسیار بیشتر از دیگر استان‌های کشور است، افزود: استان سمنان به گفته کارشناسان و بر اساس آمارهای موجود، در حال حاضر یکی از خشک‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود و از همین رو اهمیت حفظ منابع اندک آبی نیز برای ادامه حیات در آینده بسیار بیشتر است.

وی تاکید کرد: امروز باید با راهکارهای عملی در راستای حفظ منابع آبی گام‌های مؤثری برداشته شود.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: کم‌آبی موجود از یک سو و افزایش مصرف آب در دیگر سو سبب شده است که برای تأمین آب به سراغ منابع ارزشمند آبی زیرزمینی برویم، غافل از اینکه آب‌های زیرزمینی گنج‌های پنهان و ارزشمندی هستند که برداشت بی‌رویه از این منابع می‌تواند حیات و زندگی را نه تنها در آینده بلکه در همین عصر حاضر نیز به خطر بیندازد و همین لزوم توجه به حفظ منابع آبی را روشن‌تر می‌کند.

وی با اذعان به اینکه یکی از مهم‌ترین راه‌های حفاظت از آب به عنوان میراث ارزشمند آیندگان، «صرفه‌جویی» در مصرف آن در همه بخش‌هاست اظهار کرد: همه ما وظیفه داریم تا با تأسی از دین مبین اسلام و عمل به تأکیدات آن، در مصرف آب مدیریت کنیم. البته صرفه‌جویی و مدیریت مصرف به معنی کم مصرف کردن نیست، اما حتماً برای صرفه‌جویی در مصرف آب باید از این نعمت الهی درست و به اندازه مصرف و از اسراف آن بپرهیزیم.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان تاکید کرد: آموزش فرهنگ مصرف آب، امری ضروری است و این مهم باید در جامعه نهادینه شود، چراکه با رعایت نکات مدیریت مصرف تاثیر زیادی در حفظ و حراست از این ماده حیاتی ارزشمند دارد.

به گزارش ایسنا- خردادماه امسال، مدیرکل هواشناسی استان اعلام کرد: استان سمنان خشک‌ترین استان کشور در سال آبی جاری بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha