• جمعه / ۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403040805429
  • منبع : نمایندگی سمنان

برداشت ۳۵ نوع ماده معدنی از معادن استان سمنان

برداشت ۳۵ نوع ماده معدنی از معادن استان سمنان

ایسنا/سمنان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از بهره برداری از ۳۵ نوع ماده معدنی در این استان خبر داد و گفت: از بیش از ۷۰ ماده معدنی ۴۲ نوع آن در طبیعت این استان وجود دارد.

یادگار احمدی ۸ تیرماه به مناسبت دهه تولید و تجارت در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان سمنان در مصلی حضرت امیرالمونین (ع) و در جمع نمازگزاران این شهرستان اظهار کرد: استان سمنان در بسیاری از مواد معدنی حائز رتبه‌های اول و دوم در کشور است.

وی با بیان اینکه در استان سمنان با توجه به توسعه‌های صنعتی انجام گرفته، نیازمند افزایش بهره‌وری در صنایع هستیم ادامه داد: در استان صنعتی و معدنی سمنان با توجه به توسعه‌های صنعتی انجام شده باید به دنبال افزایش تولید و ظرفیت در صنایع باشیم و صنایع موجود را بهره‌ور کنیم.

 وی تصریح کرد: استان سمنان پائین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد و مشکل بیکاری با وجود صنایع در استان حل شده است و صنایع استان به دنبال دانش بنیان شدن و همکاری با دانشگاهیان و تحصیل کردگان هستند.

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به کمبود آب در استان گفت: خداوند منابع بسیار غنی دیگری را در استان قرار داده که از آنها می‌توان رزق و روزی مردم را تامین کرد.

احمدی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار خوب استان سمنان اظهار کرد: از ۷۰ نوع ماده معدنی شناخته شده در کشور ، ۴۲ نوع آن در این استان موجود می باشد و برای ۳۵ نوع آن پروانه بهره‌برداری صادر شده است.

 مدیرکل صمت استان سمنان افزود: در سه سال گذشته فعالیت دولت سیزدهم تلاش کردیم در معادن استان بهره‌وری را افزایش دهیم و با راه اندازی واحدهای فرآوری مواد معدنی و تولید محصولات صنعتی و معدنی صادراتی از خام فروشی معادن جلوگیری کردیم.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های صنفی و تجاری صورت گرفته در استان تصریح کرد: در بخش تامین و توزیع کالاهای اساسی در استان مشکل و کمبودی نداریم و استان سمنان تامین کننده بسیاری از کالاهای اساسی مورد نیاز در کشور نیز می باشد.

احمدی در پایان سخنان خود، دهه تولید و تجارت، روز اصناف و روز ملی صنعت و معدن را به همه صنعتگران، معدنکاران، بازرگانان و تجار، اصناف و همه تلاشگران عرصه تولید و تجارت استان تبریک گفت و از عموم مردم خواست در انتخابات امروز مشارکت حداکثری داشته باشند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha