• شنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403031912386
  • خبرنگار : 50664

در دولت سیزدهم روی داد

افراد پشت نوبت دریافت مستمری در بهزیستی کاشمر صفر شد

افراد پشت نوبت دریافت مستمری در بهزیستی کاشمر صفر شد

ایسنا/خراسان رضوی  رئیس اداره بهزیستی کاشمر با اشاره به خدمات دولت سیزدهم در کمک به افراد تحت پوشش این سازمان گفت: طی دو سال گذشته چندین بار، پشت نوبتی‌های مستمری چه در واحد حمایتی و چه در واحد توان‌بخشی در بهزیستی کاشمر صفر شد.

 اعظم حسن‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه حدود ۷۰۰۰ خانوار در دو واحد حمایتی و توان‌بخشی تحت پوشش بهزیستی کاشمر داریم و به بیش از ۲۱ هزار نفر خدمات غیرمستمر ارائه می‌دهیم، گفت: در حال حاضر تعداد ۱۸۲۹ زن سرپرست خانوار در ماه به مبلغ ۱۴ میلیارد و ۳۶۷ میلیون ریال مستمری دریافت می‌کنند.

 وی با اشاره به اینکه تعداد ۳۴۰۸ معلول در شهرستان تحت پوشش اداره بهزیستی هستند، اظهار کرد: هر ماه مبلغ ۲۳ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال مبالغ پرداختی برای نگهداری و آموزش معلولان در مراکز شبانه‌روزی است و در مراکز روزانه نیز هرماه حدوداً ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده که توسط بهزیستی واریز می‌شود.

حسن‌زاده بیان کرد: تعداد ۶۸۹ فرد دارای معلولیت شدید در شهرستان کاشمر تحت پوشش بهزیستی هستند که به ازای هر نفر ماهیانه ۲۱ میلیون ریال پرداخت می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی کاشمر خاطرنشان کرد: مبالغ واریزی مستمر در هرماه است و تأمین لوازم توان‌بخشی و توان پزشکی توان‌خواهان و مددجویان هزینه‌های مناسب‌سازی و... در صورت نیاز و داشتن شرایط واریز می‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر حق نگهداری، به ازای هر فرد معلول شدید نیازمند پوشینه در حال حاضر به ازای هر نفر شش میلیون ریال در ماه واریز می‌شود.

حسن‌زاده افزود: علاوه بر این موارد تحویل انواع وسایل توان‌بخشی شامل سمعک، ویلچر، واکر، انواع عصا، تخت‌های خاص وسایل ورزش‌های جمعی وسایل کمکی ویژه معلولان و... به صورت موردی به افراد دارای شرایط تحویل می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی کاشمر گفت: امسال ۱۰۳ میلیارد ریال کمک هزینه بلاعوض ساخت و خرید مسکن داشته‌ایم که رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

وی اظهار کرد: در اسفند ۱۴۰۱ برای اولین بار کمک هزینه نگهداری یا همان حق پرستاری علاوه بر معلولین ضایعه نخاعی به تعدادی از معلولین شدید و خیلی شدید دهک‌های ۱ تا ۳ تعلق گرفت و ۱۷۲ نفر دهک سه و چهار را هم شامل شد.

حسن‌زاده با بیان اینکه در دو سال گذشته طی چندین بار، پشت نوبت‌های مستمری چه در واحد حمایتی و چه در واحد توان‌بخشی در بهزیستی کاشمر صفر شد، اعلام کرد: دستاوردهای دولت سیزدهم در زمینه ارائه خدمات بهزیستی به افراد تحت پوشش قابل توجه است.

وی افزود: یکی از مهمترین موارد در اجرای قانون حمایت از معلولین نشان‌دار شدن بیمه سلامت آنان است به طوری که ۵۹ خدمت توانبخشی نشان‌دار شدند. به این معنی که این خدمات قبلاً با بیمه پایه محاسبه نمی‌شدند ولی الان با تفاهم‌نامه‌ای که بین بیمه سلامت و بهزیستی منعقد شده مددجویان می‌توانند این خدمات را با بیمه دریافت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۹ ۲۰:۵۱

خدامن ناشنوا هستم معلول شدید خیلی هستم پای عصبی عضلانی نخاعی کمردرددارم هدیه بنیاد مستضعفان واریز نشده کمک معیشت هزینه ماده ۲۷معلولین ۷رفاه واریز شده ولی تابحالابرای من در این مدت پول واریز نشده لطفا جواب منا بدهند عید یک ماه پیش فرودین من واریز نشده . ضعیف وبیکارم فعلا