• شنبه / ۹ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403040905862
  • خبرنگار : 30147

فرماندار:

کلات یکی از شهرستان‌های مطرح در حوزه گردشگری خراسان رضوی است

کلات یکی از شهرستان‌های مطرح در حوزه گردشگری خراسان رضوی است

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار کلات با بیان اینکه کلات یکی از شهرستان‌های مطرح در حوزه گردشگری است، گفت: شهرستان کلات به لحاظ موقعیت جغرافیایی و منطقه‌ای از ظرفیت‌های بسیار خوبی به خصوص در حوزه گردشگری برخوردار است.

علی صلاحی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: برای اینکه ابریشم‌بافی زاوین، نوار بافی لاین و گلیم‌بافی آقداش به ثبت ملی برسد تلاش بسیاری شده و اکنون در انتظار ثبت جهانی منظر تاریخی فرهنگی کلات هستیم.

وی خاطرنشان کرد: وجود آثار ارزشمند تاریخی، طبیعی و صنایع دستی در سطح شهرستان و مناطق مختلف روستایی کلات منجر به آن شده که محور گردشگری در اولویت قرار گیرد.

فرماندار کلات بیان کرد: باید با همت و تلاش مضاعف، گردشگری شهری که می‌تواند باعث رشد اقتصاد و تولید شغل پایدار برای مردم باشد را توسعه بخشید.

وی تسریع در اجرای پروژه راه باغ کلات «حد فاصل کاخ خورشید و مسجد جامع»، تخصیص اعتبار لازم برای مرمت مسجد جامع، احداث نمایشگاه در ضلع شمالی کاخ خورشید برای عرضه محصولات صنایع دستی و گردشگری، بهسازی و مرمت مسیر قره‌سو، تأمین روشنایی ورودی قره‌سو، تأمین آب شرب مورد نیاز مردم منطقه، مرمت و ساخت نردبان‌ها برای دسترسی به آبشارهای بالادست را از دیگر درخواست‌هایی دانست که انتظار داریم در انجام آن‌ها تسریع شود.

صلاحی با بیان اینکه جاذبه‌های طبیعی و تاریخی کلات موجب شده که همه ساله پذیرای بسیاری از گردشگران در منطقه باشیم، اظهار کرد: با توجه به پتانسیل‌هایی که شهرستان در جذب گردشگر دارد می‌طلبد به وضعیت راه‌های مواصلاتی منطقه توجه بیشتری شود.

 تاکنون بالغ‌بر ۱۱۶ اثر تاریخی در شهرستان کلات شناسایی شده که بیش از ۶۴ مورد آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ و عمارت خورشید، کتیبه نادری و بند نادری، مسجد کبود، برج ارغوان‌شاه و... از جمله شاخص‌ترین این آثار است.

شهرستان مرزی کلات با وسعت ۳۵۰۳ کیلومترمربع در فاصله ۱۵۱ کیلومتری از مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد. این شهرستان با داشتن ۱۴۳ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان، دارای سه بخش، چهار شهر، ۶ دهستان و ۳۶ هزار و ۲۳۷ نفر جمعیت بر اساس سرشماری نفوس مسکن در سال ۱۳۹۵ است که ترکیب ۷۰ درصد جمعیت روستایی و ۳۰ درصدی شهری را از آن خود کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha