• شنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۰
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403031911787
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خبرداد

۳۶۹ هکتار از جنگلها و مراتع «آب‌نارون» کهگیلویه در آتش سوخت

۳۶۹ هکتار  از جنگلها و مراتع «آب‌نارون» کهگیلویه در آتش سوخت

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهگیلویه گفت: آتش‌سوزی ۳۶۹ هکتار از جنگلها و مراتع این شهرستان،مراتع گچ‌های آب نارون حومه غربی شهرستان را دچار خسارت شدید کرد.

علی کریمی با بیان اینکه عاملان آتش‌سوزی آب نارون شناسایی و پرونده آنها برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی تحویل داده شد، افزود: به دلیل وزش باد و علف‌های خشک، آتش سوزی گسترش یافت که پس از ۴۸ ساعت تلاش شبانه‌روزی توسط مدیریت بحران، نیروهای مردمی، یگان حفاظت منابع طبیعی، نیروهای بسیج و سپاه و سایر دستگاه‌های اجرایی مهار شد.

وی اظهارکرد: پس از بررسی علت دقیق این آتش‌سوزی، عامل انسانی در وقوع این حریق شناسایی شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهگیلویه با اشاره به شناسایی عامل حریق و خسارات سنگین این آتش‌سوزی، تصریح کرد: در این آتش‌سوزی ۳۶۹ هکتار از مراتع کهگیلویه به ویژه مراتع گچ‌های آب نارون حومه غربی شهرستان دچار خسارت شدید شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد، کریمی بیان کرد: مردم برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی، از روشن کردن آتش در مراتع و جنگل‌ها خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه دود یا آتش‌سوزی، مراتب را به سرعت به نیروهای امدادی اطلاع دهند.

آتش‌سوزی در منطقه آب‌نارون شهرستان کهگیلویه که از حدود ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه روز پنج شنبه دهم خردادماه ۱۴۰۳ آغاز شده بود طی چند مرحله مهار شد اما بدلیل پوشش غنی مرتع و وزش باد شدید منطقه مجدد آتش سوزی فوران می‌کرد بالاخره با تلاش شبانه روزی نیروهای مردمی و نیروهای اداره کل  منابع طبیعی و آبخیزداری استان و شهرستان کهگیلویه، بسیج، سپاه، مدیریت بحران استانداری، امام جمعه محترم شهرستان، فرمانداری و هیئت کوهنوردی شهرستان ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه روز یکشنبه سیزدهم خرداد ماه  بطور کامل آتش سوزی مهار و خاموش شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha