• پنجشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۳ / ۲۳:۳۷
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403040704650
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

رئیس ستاد انتخابات استان:

استان کهگیلویه و بویراحمد آماده خلق حماسه‌ای دیگر در انتخابات است

استان کهگیلویه و بویراحمد آماده خلق حماسه‌ای دیگر در انتخابات است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی این استان برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

سید جواد هاشمی مهر در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم بخشی از زیرساختها برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آماده بود.

وی اظهار کرد: هیئت‌های اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شده و ۸۳۵ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در مناطق شهری، روستایی و عشایری استان پیش بینی شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۳۳ شعبه غیر فعال آماده داریم که در صورت نیاز استفاده شوند.

هاشمی مهر تصریح کرد: بیش از ۱۵ هزار نفر بعنوان عوامل اجرایی شامل ناظران، اعضای شعب، بازرسان، نمایندگان فرمانداران و بخشداران، سرایداران مدارس و خادمان مساجد کار رای گیری و برگزاری انتخابات در استان کهگیلویه و بویراحمد را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: تدابیر لازم برای سیستم سرمایشی همه شعب اخذ رای استان اندیشیده شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: قریب ۵۳۰ هزار نفر از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۳۵ هزار نفر رای اولی‌اند.

هاشمی مهر تاکید کرد: تدابیر و تمهیدات لازم در خصوص مسائل امنیتی و سلامت انتخابات در کمیته امنیتی سلامت انتخابات و شورای تامین استان اتخاذ شده است.

وی افزود: در دستگاه قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد یک شعبه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی پیش بینی شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کار نقل و انتقال دستگاه‌های احراز هویت به تهران، به روز رسانی پلمب و مجدداً برگشت آنها به استان انجام شد.

هاشمی مهر اظهار کرد: پیکربندی ستگاه‌های احراز هویت نیز دیروز انجام و مجدداً پلمب شدند، امروز کار توزیع صندوق‌های اخذ رای در ۲۲ حوزه انتخابیه استان (فرمانداری ها و بخشداری ها) انجام شد، تعرفه‌های رای وارد استان شده و به تناسب جمعیت اعلام شده بین صندوق‌های اخذ رای توزیع شدند.

وی خاطرنشان کرد: همه صندوق‌ها با ملزومات تحویل نماینده فرماندار ناظر و محافظ صندوق داده شد که باید ساعت ۶ صبح در شعب اخذ رای حضور داشته باشند و با انجام کارهای مقدماتی آماده گرفتن رای مردم از ساعت ۸ صبح می شوند.

رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدت رای گیری ۱۰ ساعت است و این مدت از سوی وزیر کشور قابل تمدید است که با توجه به تجربه سنوات و انتخابات گذشته احتمال تمدید وجود دارد.

هاشمی مهر تصریح کرد: دو فروند بالگرد برای جابجایی صندوق‌های اخذ رای مناطق صعب العبور و سخت گذر استان کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در بین استان‌های کشور رتبه اول مشارکت را کسب کرده و امیدواریم با حضور پرشور مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز رتبه اول مشارکت را کسب کنیم.

رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان آماده برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است، بیان کرد: شرکت‌های برق و مخابرات تدابیر لازم را برای پایداری شبکه برق و مخابرات استان اندیشیده‌اند و همه عوامل امنیتی، قضایی و انتظامی پای کار هستند که به عنوان امانت‌دار مردم این انتخابات را فردا برگزار کنند و امیدواریم با حضور باشکوه و پرشور مردم در انتخابات ضمن مشارکت بالا حماسه آفرینی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha