• دوشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۷:۳۸
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403040402710
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل تامین اجتماعی استان:

افزایش ۱۷۵۵نفری بازنشستگان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد

افزایش ۱۷۵۵نفری بازنشستگان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۱۷۵۵نفری بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی این استان خبر داد.

رسول چراغ سحر روز دوشنبه چهارم تیرماه ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران گفت: از این تعداد ۱۵۴۱ نفر بازنشسته، ۱۵۵ نفر بازمانده بیمه شده و ۵۹ نفر نیز از کارافتاده کلی هستند.

وی تعداد بازنشستگان و مستمری بگیران استان کهگیلویه و بویراحمد تا پایان سال ۱۴۰۲ را ۱۹ هزار و ۶۷۴ نفر عنوان و اظهارکرد: از مجموع این تعداد، ۱۲ هزار و ۳۲ نفر بازنشسته، ۶ هزار و ۵۷۷ نفر بازمانده و یک هزار و ۶۵  نفر نیز از کارافتاده کلی بوده اند.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از یک هزار و ۸۲۴ میلیارد تومان به بازنشستگان و مستمری بگیران استان پرداخت شد و پیش بینی می شود در سال ۱۴۰۳ نیز با اعمال ضریب افزایش سالانه، به طور میانگین ماهانه حدود ۲۱۴ میلیارد تومان به بازنشستگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شود. 

چراغ سحر با بیان اینکه تعداد بازنشستگان در مشاغل سخت و زیان آور استان یک هزار و ۵۰۱  نفر است، تصریح کرد: به طور میانگین میزان سنوات ارفاقی به بازنشستگان این مشاغل هشت سال بوده است. به عنوان مثال، یک فرد بیمه شده، ۲۰ سال در شغل سخت و زیان آور کار کرده و با ۱۰ سال سنوات ارفاقی، برای او سابقه ۳۰ سال لحاظ شده و بازنشسته شده است.

وی ادامه داد: بیمه‌شدگانی که در مشاغل سخت و زیان آور فعالیت دارند، در صورتی که ۲۰ سال متوالی یا ۲۵ سال متناوب سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند، می توانند بدون شرط سنی بازنشسته شوند.

به گزارش ایسنا، مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در مورد شیوه درخواست بازنشستگی در این سازمان بیان کرد: بیمه شدگانی که شرایط قانونی چه از نظر سنی و چه از نظر سابقه بیمه ای را داشته باشند، می توانند بدون مراجعه به شعبه تامین اجتماعی و با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir نسبت به ثبت درخواست بازنشستگی خود اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha