• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۳:۴۹
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403031309310
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مهار آتش سوزی«آب‌نارو» شهرستان کهگیلویه

مهار آتش سوزی«آب‌نارو» شهرستان کهگیلویه

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از مهار و خاموش شدن آتش‌سوزی مراتع دامنه‌های منطقه «آب‌نارو» شهرستان کهگیلویه خبر داد.

سعید جاوید بخت در جمع خبرنگاران گفت: بر اثر این آتش سوزی که در منطقه  «آب‌نارو» شهرستان کهگیلویه رخ داد، بخشی از مراتع این منطقه طعمه حریق شد.

وی با بیان اینکه در مهار این آتش سوزی، نزدیک به ۱۰۰نفر گروه‌های مختلف مردمی، منابع طبیعی، مدیریت و کارکنان بحران استانداری استان، سپاه، بسیج، دستگاه های قضایی و امنیتی، امام جمعه محترم شهرستان، فرماندار شهرستان، گروه های کوهنوردی، بخشدار مرکزی شهرستان، امدادگران و دستگاه‌های متولی همکاری لازم را داشتند، اظهارکرد: هم اکنون چند گروه پایش برای پیشگیری از آتش سوزی احتمالی مجدد در منطقه مستقر هستند.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بیشتر خسارات وارده مرتعی بوده است و میزان خسارات وارده هنوز مشخص نیست.

جاوید بخت در رابطه با علت این آتش سوزی تصریح کرد: هنوز علت دقیق آتش سوزی مشخص نیست.

وی ادامه داد: آتش‌سوزی در منطقه آبنارو شهرستان کهگیلویه که از حدود ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه روز پنج شنبه دهم خردادماه ۱۴۰۳ آغاز شده بود طی چند مرحله آتش سوزی مهار شد اما بدلیل پوشش غنی مرتع و وزش باد شدید منطقه مجدد آتش سوزی فوران میکرد بالاخره با تلاش شبانه روزی نیروهای مردمی، و نیروهای اداره کل  منابع طبیعی و آبخیزداری استان و شهرستان کهگیلویه، بسیج، سپاه، مدیریت بحران استانداری، امام جمعه محترم شهرستان، فرمانداری و هیئت کوهنوردی شهرستان ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه یکشنبه سیزدهم خرداد ماه  بطور کامل آتش سوزی مهار و خاموش شد.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص علت آتش‌سوزی و میزان خسارات وارده ناشی از این آتش‌سوزی عنوان کرد: علت آتش سوزی قطعا عامل انسانی است اما دقیق مشخص نیست. عرصه دچار آتش‌سوزی و میزان خسارات وارده نیز پس از ارزیابی مشخص خواهد شد.

جاوید بخت تاکید کرد: چند گروه از نیروهای اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و شهرستان جهت پایش منطقه آتش‌سوزی شده در منطقه حضور خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، وی از گروه‌های مختلف مردمی، نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری استان و شهرستان کهگیلویه، سپاه، بسیج، فرماندار و بخشدار شهرستان، امام جمعه محترم شهرستان، دستگاه های قضایی و امنیتی، گروه‌های کوهنوردی و امدادگران دستگاه‌های متولی همکاری لازم را داشتند تقدیر و تشکر کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha