• دوشنبه / ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403031409559
  • خبرنگار : 50597

استاندار مرکزی:

شرکت در انتخابات موجب اقتدار و امنیت ملی است

شرکت در انتخابات موجب اقتدار و امنیت ملی است

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: شرکت در انتخابات موجب اقتدار و امنیت ملی است.

فرزاد مخلص‌الائمه دوشنبه ۱۴ خردادماه در مراسم گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد عروج امام خمینی (ره) که در بیت تاریخی امام در خمین برگزار شد، اظهار کرد: امام به مردمی که سال‌ها زیر سلطه کودتاچیان و دیکتاتورها زندگی می‌کردند و توان دفاع از خود نداشتند، اعتماد به نفس داد.

وی ادامه داد: رژیم پهلوی نتوانست در حملات از شمال و جنوب به کشور در شهریور سال ۱۳۲۰ حتی پنج روز از خود دفاع کند و کل کشور به اشغال بیگانگان در آمد، درحالیکه نظامیان بر کشور حکومت می‌کردند، اما به واسطه اعتماد به نفس امام، هشت سال در مقابل اشرار عالم ایستادگی کردیم و اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم که دشمن را در خاک خود سرکوب می‌کنیم.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه سرحدات ایران هزاران کیلومتر به جلو حرکت کرده است، افزود: انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام، تمامی سرحدات کشور را کیلومترها از مرزهای جعرافیایی پیش ببرد و مرزهای سیاسی، دفاعی، امنیتی و فرهنگی ما بسیار از مرزهای جغرافیایی جلوتر هستیم و می‌توانیم در تمام دنیا، معادلات سیاسی را حول مفهوم جمهوری اسلامی تنظیم کنیم.

وی گفت: در حال حاضر با وجود جمهوری اسلامی، مفهومی به عنوان توازن قدرت وجود ندارد و آنچه که الان موجود است، ترکیبی از توازن امنیت و توازن قدرت بر محور ایران اسلامی و راه امام است.

استاندار مرکزی، همراهی امام را عامل موفقیت قیام دانست و تصریح کرد: مردم در کنار امام دو مولفه جمهوریت و اسلامیت را در کنار هم تعریف کرده و اسلام را ماهیت نظام جمهوری اسلامی قرار دادند و مردم سالاری دینی را به وجود آوردند که تبدیل به راه ماندگار امام شد.

وی اظهار کرد: امام راحل، انگیزه الهی و مقصد عالی و وحدت و همبستگی مردم حول انگیزه الهی را رمز ماندگاری انقلاب دانست. امام معتقد بود رمز بقای انقلاب اسلامی همان رمز پیروزی انقلاب است. اگر ما این رمز را ادامه داده و هدف خود قرار دهیم و وحدت خود را حفظ کنیم، این انقلاب همیشه ماندگار خواهد بود.

وی با اشاره به شهادت رئیس جمهور و همراهانش، گفت: شاگردانی که در مکتب امام پرورش یافتند، همه با همراهی مردم نام‌آور شده و همه حول این محور بودند. مردم بین اشرافیت و تجمل با ساده زیستی و بین تعطیلی ده‌ها هزار پروژه عمرانی کشور و فعالیت شبانه‌روزی عمرانی، گزینه دوم را انتخاب کردند.

وی اظهار کرد: مردمی که امام را به نماد قیام و نماد حکومت اسلامی تبدیل کردند، باید هشت تیرماه انتخاب مجدد انجام دهند. انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی است که از دهه‌های سوم و چهارم خود عبور کرده و در میانه دهه پنجم خود قرار دارد. انقلاب اسلامی به واسطه تلاش امام، جانفشانی شهدا و همراهی مردم توانسته است مسیر را تا این نقطه ادامه داده و دچار انقلاب میری نشود.

مخلص‌الائمه با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در تیرماه، ادامه داد: شرکت در انتخابات باعث اقتدار و عظمت ملی است. حمله مقتدرانه و بی‌سابقه سپاه به پایگاه‌های اسرائیل به عنوان شر مطلق و تشییع باشکوه و میلیونی شهدای خدمت، دو رویداد ماندگار بود که باعث افزایش اقتدار وحدت ملی شد. به فرموده مقام معظم رهبری باید این حماسه در تیرماه با حضور مردم تکمیل شود و دل‌های مردم به سمت یک انتخاب درست هدایت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha