• دوشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1403040301685
  • خبرنگار : 71979

آلومینیوم در لیگ بیست و سوم؛ قبولی تنها تیم محروم زمستان

آلومینیوم در لیگ بیست و سوم؛ قبولی تنها تیم محروم زمستان

آلومینیوم اراک با وجود محرومیت در پنجره نقل و انتقالات زمستانی، عملکرد مناسبی را در لیگ بیست و سوم به جای گذاشت.

به گزارش ایسنا، آلومینیوم اراک یکی از تیم‌های فصل اخیر لیگ برتر است که از ثبات کادر مربیگری و البته استفاده از بازیکنان جوان، نتیجه قابل قبولی به دست آورد.

آلومینیوم بیست و سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر را با حضور سید مجتبی حسینی روی نیمکت آغاز کرد و همراه این مربی در پایان فصل در رتبه هفتم جدول قرار گرفت. 

نماینده اراک با ۳۹ امتیاز در لیگ برتر با ۱۰ برد، ۹ تساوی و ۱۱ شکست بالاتر از تیم‌هایی مانند گل گهر سیرجان، فولاد خوزستان و مس رفسنجان قرار گرفت.

آلومینیوم علاوه بر لیگ برتر، در جام حذفی هم عملکرد مناسبی داشت و در ضربات پنالتی یک هشتم نهایی دست به اقدامی بزرگی زد و موفق به شکست پرسپولیس شد. اراکی‌ها با شکست قهرمان فصل گذشته جام حذفی به یک چهارم نهایی راه پیدا کردند و در این مرحله هم از سد چادرملو گذشتند اما در نیمه نهایی مغلوب مس رفسنجان در ضربات پنالتی شدند و از راهیابی به فینال بازماندند.

آلومینیوم اگرچه فصل را بدون جام به پایان رساند اما با توجه به رتبه‌ای که در لیگ به دست آورد و همچنین حذف پرسپولیس به عنوان مدعی قهرمانی و رسیدن به جمع چهار تیم برتر جام حذفی، عملکرد قابل قبولی داشت.

مقایسه آماری عملکرد آلومینیوم با فصول قبل

چهار فصل از زمان صعود آلومینیوم همراه رسول خطیبی به لیگ برتر می‌گذرد و این تیم به غیر از فصل اول، شرایط نسبتا پایداری را در جدول لیگ برتر تجربه کرده است. 

آلومینیوم در فصل اول (۱۴۰۰-۱۳۹۹) با کسب ۹ برد، ۶ تساوی و ۱۵ شکست ۳۷ امتیاز کسب کرد و در رده یازدهم قرار گرفت. در فصل بعدی آلومینیوم باز هم ۳۷ امتیاز کسب کرد اما این بار با ۷ برد، ۱۶ تساوی و ۷ شکست در رده هشتم قرار گرفت. 

آلومینیوم در فصل سوم ایستادن در رتبه هشتم را تکرار کرد اما این بار با ۸ برد، ۱۶ تساوی و ۶ شکست ۴۰ امتیاز کسب کرد. می‌توان گفت که مجتبی حسینی در اولین فصل حضور روی نیمکت آلومینیوم اگرچه ۲ برد بیشتر نسبت به فصل قبل کسب کرده اما در مقابل طی ۵ بازی بیشتر شکست را تجربه کرده است.

مقایسه ارزش آلومینیوم نسبت به لیگ بیست و دوم

با وجود عملکردی که آلومینیوم در جام حذفی داشته، نه تنها افزایشی در ارزش بازیکنان صورت نگرفته بلکه مطابق آخرین آمار ترانسفرمارکت، ارزشی کلی ترکیب این تیم افت هم داشته است.

با وجود نقل و انتقالاتی که در تابستان و همچنین زمستان انجام شد، ارزش بازیکنان تیم اراکی در پایان فصل ۶.۲۵ میلیون یورو تخمین زده می‌شود و این درحالی است که ارزش بازیکنان آنها در پایان فصل گذشته ۶.۹۵ میلیون یورو بود.

مهدی لیموچی، وینگر ۲۴ ساله، که به واسطه اعتماد مجتبی حسینی و حضورش در ترکیب اصلی تیم از اواسط فصل گذشته حواشی و شایعات زیادی پیرامون آینده او شکل گرفت، اکنون با ارزش‌ترین بازیکن ترکیب آلومینیوم است. این بازیکن طبق آمار ترانسفر مارکت ۷۰۰ هزاریورو ارزش دارد.

ترین‌های انفرادی آلومینیوم در لیگ بیست و سوم

لیموچی بی دلیل به عنوان باارزشترین بازیکن آلومینیوم انتخاب نشده است. او در ۳۳ دیداری که در تمام رقابت‌ها برای آلومینیوم به میدان رفت آمار بهترین پاسور و بهترین گلزن تیم را به خود اختصاص داد. او ۶ گل زد و ۷ پاس گل هم ارسال کرد.

مهران موسوی، مدافع میانی آلومینیوم، به واسطه پستی که در آن بازی می‌کند عنوان خشن‌ترین بازیکن فصل تیمش را از این جهت دریافت کرد که در ۳۱ بازی، ۸ کارت زرد دریافت کرد.

با وجود اینکه مجتبی حسینی در ترکیب آلومینیوم بازیکنان جوانی مانند یونس اکبرپور، محمد خلیفه، بهرام گودرزی، ابوالفضل قنبری و امیرحسین خادمی را به کار گرفت اما به دلیل آماری که لیموچی ثبت کرده بدون شک او پدیده این فصل تیم محبوب اراکی‌هاست که اگر موفق به حفظ او شوند، مهره قابل اتکایی برای کادرفنی این تیم خواهد بود.

مهمترین حواشی آلومینیوم در لیگ بیست و سوم

آلومینیوم اراک در پنجره نقل و انتقالات زمستانی تنها باشگاهی بود که نتوانست بازیکن جدید جذب کند و مجتبی حسینی با همان بازیکنانی که در ابتدای فصل جذب کرده بود به کارش ادامه داد. او نیم فصل دوم را در حالی ادامه داد که حتی میلاد فخرالدینی هم با فسخ قراردادش به استقلال تهران ملحق شد. محرومیت باشگاه آلومینیوم برای سه پنجره نقل و انتقالاتی به دلیل پرداخت نشدن بدهی آنها به والنتینو یوئل از سوی فیفا وضع شده بود.

دیگر اتفاق پیرامون این باشگاه مربوط به مصدومیت‌های تلخی بود که دو مهره باتجربه را از گزینه‌های مجتبی حسینی کنار زد؛ مرتضی تبریزی در آذر ماه پارسال دچار پارگی رباط صلیبی شد و در دی ماه هم اسماعیل شریفات بود که به دلیل پارگی رباط زانو ادامه فصل را از دست داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha