• دوشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403040402650
  • خبرنگار : 50204

قائم مقام ستاد انتخاباتی پزشکیان در استان مرکزی:

بهترین شکل انتخابات، میدان‌داری احزاب است

بهترین شکل انتخابات، میدان‌داری احزاب است

ایسنا/مرکزی قائم مقام ستاد انتخاباتی پزشکیان در استان مرکزی گفت: حزبی که نامزدی را معرفی می کند باید بعد از انتخابات هم پاسخگو باشد و اگر پاسخگو نباشد با رای مردم عزل خواهد شد.

مرتضی سورانه چهارم تیرماه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: انتخابات در یک شرایط اضطراری و اتفاقی تلخ و ناخواسته کلید خورد و طبیعتا همه از حادثه بالگرد در بهت فرو رفتند.

وی افزود: این انتخابات بدون آمادگی قبلی در یک شرایط اضطراری برگزار شد، در این دوره، احزاب وظیفه و حق خود می دانند که در عرصه های انتخاباتی میدان دار و پیشتاز عرصه انتخابات باشند. احزاب می توانند در  مسیر تعیین سرنوشت جامعه، سنجیده و مبتنی بر قواعد دموکراسی، میدان دار انتخابات باشند.

وی افزود: در کشور ما به احزاب اجازه رشد داده نمی شود و انتخابات در یک طراز پایین و عمومی به صورت دولتی برگزار می شود.

رئیس ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان و قائم مقام ستاد انتخاباتی پزشکیان استان مرکزی تصریح کرد: انتخابات باید در دست احزاب باشد. احزاب به عنوان فعالان سیاسی شناسنامه دار وظیفه انتخاباتی خود را انجام می دهند.

سورانه تاکید کرد: حزبی که نامزدی را معرفی می کند باید بعد از انتخابات هم پاسخگو باشد و اگر پاسخگو نباشد با رای همان مردم عزل خواهد شد، بهترین شکل انتخابات میدان داری انتخابات با احزاب است.

وی ادامه داد: در انتخابات قبل، اصلاحات نامزد و کاندیدایی نداشت، لذا حضوری هم در انتخابات نداشت اما این دوره برای احیای صندوق رای و معنابخشی به انتخابات و گسترش مشارکت مردم با تمام توان به میدان آمده تا تلاش کند اعتماد به جامعه برگردانده شود.

سورانه خاطرنشان کرد: اگر بنا بر این باشد که مردم اراده ای نداشته باشند، دیگر اعتماد و امیدی وجود نخواهد داشت،

وی بر اهمیت حفظ سرمایه اجتماعی تاکید کرد و گفت: ما تلاش می کنیم مردم حضور خوبی در انتخابات داشته باشند و زمینه مشارکت حداکثری فراهم شود.

رئیس ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان استان مرکزی تصریح کرد: تعداد ستادهای اصلاح طلبان نشان از پای کار بودن آنها دارد.

سورانه تاکید کرد: بیشترین تمرکز جبهه اصلاحات بر جذب آرای خاموش و مردد است. محصول انتخابات، اراده ملی و اراده مردم است. وقتی یک نامزد بالاترین رقم پشتوانه مردم را داشته باشد احساس تکلیف وی هم چند برابر مضاعف خواهد شد. ما به عنوان جبهه اصلاح طلبان به نیابت از تمام مردمی که به پزشکیان رای دادند زبان مردم و خواستار مطالبات مردم خواهیم بود و با هیچ‌یک از مدیرانی که در دولت چهاردهم بر کرسی می نشینند عهد اخوتی نداریم مگر اینکه منافع ملی در میان باشد.

از مولفه های انتخابات استاندارد، موثر بودن رای بر منتخب است

سعید نادری، رئیس جبهه اصلاحات استان مرکزی نیز اظهار کرد: در این دوره، جبهه اصلاحات اعلام کرد به صورت مشروط در انتخابات شرکت می کنیم به این معنی که اگر نامزد اختصاصی داشته باشیم در این دوره از انتخابات شرکت خواهیم کرد. پس از جلسات متعدد، سه گزینه قبل از اعلام نتایج شورای نگهبان از سوی جبهه اصلاحات معرفی شد که دکتر پزشکیان تایید صلاحیت شد و متاسفانه دو گزینه دیگر رد صلاحیت شدند.

نادری اضافه کرد: یکی از مولفه های انتخابات استاندارد، موثر بودن رای بر منتخب است، وضعیت معیشتی سبب کاهش مشارکت شده، برخی وعده می دهند اما پاسخگو نیستند.

وی عنوان کرد: بخشی از حاکمیت، احزاب را رقیب خود می داند اما باید نظام انتخاباتی براساس احزاب باشد، اصلاح طلبان به تحزب اعتقاد راسخ دارند.

نادری اضافه کرد: پزشکیان تا امروز وعده ای نداده که غیرقابل دسترس باشد و نتواند آن را انجام دهد، لذا در آینده می‌توان پاسخگوی افرادی که به وی رای دادند بود. حضور مردم مسیری است که می‌تواند مشکلات را حل کند و این رای پشتوانه مهمی برای مردم خواهد بود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha