• دوشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403040402425
  • خبرنگار : 50212

با افتتاح ۱۰ پروژه؛

۵۳۰۰ مترمربع به فضای فیزیکی پزشکی قانونی در سطح کشور اضافه می‌شود

۵۳۰۰ مترمربع به فضای فیزیکی پزشکی قانونی در سطح کشور اضافه می‌شود

ایسنا/مرکزی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: همزمان با هفته قوه قضائیه ۱۰ پروژه سازمان پزشکی قانونی در کشور افتتاح می شود که با احداث آنها قریب به ۵۳۰۰ مترمربع، معادل سه درصد به فضای فیزیکی سازمان در کشور اضافه شده است.

رضا حاج منوچهری، چهارم تیرماه در مراسم افتتاح ساختمان پزشکی قانونی ساوه، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهید رئیسی، با اشاره به سختی کار پزشکی قانونی گفت: سازمان پزشکی قانونی در ۴۵۲ مرکز در سراسر کشور ارائه خدمت می کند. در سال گذشته قریب به دو میلیون و ۱۵۰ هزار پرونده رسیدگی شد که ۸۷ درصد این پرونده‌ها در بخش معاینات و مابقی در بخش‌های آزمایشگاه، کمیسیون‌ها و تشریح بوده است.

وی با بیان اینکه این سازمان از نظر شرایط فضای تملیکی وضعیت نامطلوبی دارد، افزود: تنها ۵۶ درصد از ۴۵۲ مرکز یاد شده، تملیکی است و مابقی مراکز، استیجاری یا امانی هستند، در نتیجه از نظر فضای فیزیکی وضعیت مطلوبی نداریم.

حاج منوچهری اظهار کرد: از نظر متراژ، نزدیک به ۲۲۵ هزار متر مربع فضای تملیکی داریم و بر اساس بررسی های کمیته فنی سازمان برای اینکه به حد استاندارد برسیم باید حدود ۳۶۰ هزار متر مربع فضای فیزیکی ایجاد کنیم تا به حد مطلوبی در این حوزه برسیم.

حاج منوچهری گفت: یکی از ارکان و ابزارهایی که کمک می کند در تکریم ارباب رجوع بهتر عمل کنیم فضای مناسب استقرار همکاران و البته فضای مناسب برای پذیرش ارباب رجوع است.

وی درخصوص پروژه هایی که در هفته قوه قضائیه مورد بهره برداری قرار می گیرد اظهار کرد: در هفته جاری ۱۰ پروژه در سراسر کشور افتتاح می شود که پروژه اصلی با حضور معاون اول قوه قضائیه در اصفهان به بهره‌برداری می رسد. این پروژه، مرکز آموزشی و تشخیصی آزمایشگاهی شهرستان اصفهان در فضایی به وسعت ۲۰ هزار متر مربع و اعیان ۱۴۰۰ مترمربع است که فاز اول آن افتتاح خواهد شد . در سمنان و جیرفت نیز پروژه هایی با متراژ ۱۲۰۰ و هزار متر مربع افتتاح می شود . پروژه ساوه نیز با اعیان ۳۵۰ متر مربع افتتاح می شود و فضای مناسبی را در اختیار کارکنان قرار می دهد.

حاج منوچهری با بیان اینکه این پروژه ها حدود ۱۴۴ میلیارد تومان برای سازمان هزینه داشته و از محل اعتبارات ملی و استانی برای ساخت آنها هزینه شده است گفت: با احداث آنها قریب به  ۵۳۰۰ مترمربع، معادل سه درصد به فضای فیزیکی سازمان در کشور اضافه شده است.

وی با تاکید بر اینکه مسیری طولانی پیش روست، گفت: ۸۵ پروژه در کمیته فنی سازمان مصوب شده است. عمده فقر فضای فیزیکی را در پنج استان بزرگ کشور داریم. فقیرترین استان از این نظر خراسان رضوی با ۱۱ پروژه مصوب است. پس از آن استان‌های اصفهان و فارس و پس از آنها استان‌های تهران و آذربایجان شرقی قرار دارند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه در استان مرکزی شرایط خوب است و از ۸۵ پروژه یاد شده دو پروژه در زرندیه و شازند متعلق به استان مرکزی است که به شرط اینکه زمین قابل تملک از طرف سازمان در اختیار داشته باشیم می توانیم این دو پروژه را نیز از ردیف اعتبارات ملی استارت بزنیم و اگر مجموعه استان همت بیشتری داشته باشد و در این دو شهرستان زمین به ما واگذار کنند نسبت به تامین اعتبار و اقدامات بعدی، در اسرع وقت اقدام خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، ساختمان پزشکی قانونی ساوه با زیر بنای ۳۵۰ مترمربع و عرصه ۱۷۰۰ مترمربع با صرف ۹ میلیارد و ۳۲۲ میلیون تومان اعتبار احداث شده است. تعریف و خرید زمین پروژه از سال ۱۳۹۶ آغاز شد، تا سال ۱۴۰۰ تنها ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت ولی در فاصله ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ به پیشرفت صددرصدی و افتتاح رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha