• جمعه / ۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۸:۴۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403040805433
  • خبرنگار : 71290

قدردانی سفیر ایران از مقامات استرالیا در برقراری امنیت انتخابات

قدردانی سفیر ایران از مقامات استرالیا در برقراری امنیت انتخابات
برگزاری انتخابات ایران در استرالیا

سفیر جمهوری اسلامی ایران در استرالیا از وزارت امور خارجه و تجارت استرالیا که در هماهنگی با پلیس فدرال و یگان حفاظت اماکن دیپلماتیک برای برقراری نظم و امنیت در محل‌های اخذ رأی تلاش کردند، تشکر کرد.

به گزارش ایسنا، احمد صادقی سفیر ایران در استرالیا در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:  ای خطّۀ ایران مهین، ای وطن من ای گشته به مهر تو عجین جان و تن من، امروز جمعه، ۸ تیر ۱۴۰۳ (۲۸ ژوئن ۲۰۲۴) چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران با حضور و مشارکت ایرانیان عزیز و مشتاق در داخل و خارج از کشور و برای اعمال ارادۀ خود در انتخاب مدیر ارشد اجرایی کشور برگزار شد.

وی یادآور شد: این انتخابات به دلیل عروج خادمان عزیز ملت ایران، یکسال پیشتر از موعد برگزار شد. آنچه به واقع ارزش و فضیلت ایرانیان بوده، عشق و علاقه شمار متنابهی از هموطنان عزیزمان در خارج از کشور برای عملی نمودن حضور خویش در صحنۀ انتخابات بعنوان یک اقدام مردمسالارانه است.

این دیپلمات کشورمان همچنین تصریح کرد: ما در سفارت جمهوری اسلامی ایران در استرالیا مفتخر بوده‌ایم که در پاسخ به خواست‌های فراگیر هموطنان از شهرهای مختلف این کشور، توانستیم در چهار حوزۀ انتخاباتی کانبرا، سیدنی، ملبورن و بریزبین شعب اخذ رأی دایر و امکان مشارکت هموطنان را فراهم آوریم. اینجانب به نوبه خود از همکاران وزارت امور خارجه و تجارت استرالیا که در هماهنگی با پلیس فدرال و یگان حفاظت اماکن دیپلماتیک در حد امکان برای حفظ و برقراری نظم و امنیت در محل های اخذ رأی تلاش به عمل آوردند، صمیمانه تشکر می کنم.

صادقی افزود: برای آن دسته از کسانی که به دور از فرهنگ دیرین ایران و ایرانیان در رواداری، منطق و کاربرد عقل سلیم، در برخی از حوزه‌ها حق انتخاب سایر هموطنان عزیز را زیر پاگذارده و با تعرض کلامی و بیان خشونت آمیز، آرامش روانی آنها را خدشه‌دار کردند، آرزوی بازگشت به مدارا و فرهنگ غنی و موروثی-تمدنی ایران عزیزمان را دارم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha