• جمعه / ۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403040805096
  • خبرنگار : 50204

مشارکت حداکثری، انتخاب اصلح

تقسیم شعب به گونه‌ای انجام شده که مردم برای رای دادن معطل نمانند

تقسیم شعب به گونه‌ای انجام شده که مردم برای رای دادن معطل نمانند

ایسنا/مرکزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: لیست شعبات توسط فرمانداری‌ها اعلام شده و به گونه ای تقسیم شده که مردم مشکلی برای حضور در شعب نداشته و معطل نمانند.

بهنام نظری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از آغاز فرایند انتخابات استان مرکزی برابر آمار سامانه‌ای که به صورت آنلاین ۱۰۶۸ شعبه را رصد می کند، بیش از ۹۹ درصد شعبات آنلاین بوده و کار را آغاز کرده اند.

وی افزود : تعدادی از شعبات سیار در مسیر حرکت هستند و آنتن دهی ضعیف بوده که همین امر سبب شده همان یک درصد در ساعات اولیه آنلاین نباشند البته این شعب نیز در زمان قانونی شروع اخذ رای کار خود را آغاز کرده و نسبت به اخذ رای اقدام کرده اند و در حال حاضر مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: برای مناطق صعب العبور با استفاده از خودروهای کمک‌دار انتقال صندوق ها صورت گرفته و طبق رصد صورت گرقته همه شعبات در حال اخذ رای هستند و تا این لحظه مشکل اساسی در این حوزه گزارش نشده و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

نظری اضافه کرد: در انتخابات مجلس دوازدهم تجربه خوبی کسب شد و استان مرکزی در اکثر آیتم های مورد ارزیابی در حوزه برگزاری انتخابات و اخذ رای، اعم از شعبات آنلاین و نحوه و ساعت رای گیری جزو سه استان برتر شد و در برخی آیتم ها نیز بالاتر از استاندارد کشوری بوده است.

وی تاکید کرد: تمام تجهیزات آماده و فراهم است و این آمادگی وجود دارد که اگر شعبه ای نیاز به تعرفه داشت این تعرفه از محل ذخیره اعزام شود. برقراری امنیت با همکاری سپاه و نیروی انتظامی نیز به خوبی صورت گرفته است.

نظری از مردم تقاضا کرد در ساعات ابتدایی رای گیری در شعبات حضور پیدا کنند تا کار شعبات به طول نینجامد.

وی خاطرنشان کرد: لیست شعبات توسط فرمانداری ها اعلام شده و به گونه ای تقسیم شده که مردم مشکلی برای حضور در شعب نداشته و معطل نمانند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی اظهار کرد: امیدواریم با حضور و مشارکت مردم انتخابات خوبی در استان برگزار شود. سلامت برگزاری انتخابات خط قرمز ماست و نخواهیم گذاشت حتی یک رای جابجا شود. تمام توجهات بر برگزاری یک انتخابات سالم متمرکز است و مردم در صورت مشاهده تخلف می توانند مورد را به  بازرسی اعلام کنند.

نظری همچنین از مردم خواست به شایعات توجه نکنند و اخبار را از مراجع رسمی پیگیری کنند و افزود: هیچ کدام از شعبات اجازه اعلام نتیجه رای گیری را ندارند و هرگونه اعلام نتیجه به صورت متمرکز کشوری است. در فضای مجازی حرف و حدیث به ویژه در ساعات پایانی زیاد می شود ولی هرچه در این خصوص در فضای مجازی مطرح شود، گمانه زنی بوده و قابل استناد نخواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha