• جمعه / ۸ تیر ۱۴۰۳ / ۲۱:۴۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403040805525
  • خبرنگار : 50597

مشارکت حداکثری، انتخاب اصلح

رئیس جمهور اولویت‌ها را مد نظر قرار دهد

رئیس جمهور  اولویت‌ها را مد نظر قرار دهد

ایسنا/مرکزی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور باید بر اساس توان، ظرفیت‌ها و استعدادهای کشور، اولویت‌ها را مد نظر قرار دهد و مجلس نیز در این راه همراه خواهد بود.

محمد جلالی، جمعه ۸ تیرماه در حاشیه بازدید از روند برگزاری انتخابات در گفت‌وگو با ایسنا، ایران را کشور انتخابات خواند و اظهار کرد: در طول چهل و پنج سال گذشته کشور به طور متوسط تقریبا هر ساله شاهد برگزاری یک انتخابات بوده که نشاندهنده قانون اساسی مترقی و مطلوب است و این قانون خون‌بهای شهدای انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: واژه جمهوریت در قانون اساسی الزام حضور مردم را بیان می‌کند. برای تحقق آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری و شهدا، شاخص‌ها و پایه‌های نظام توسط مردم انتخاب شده و نشاندهنده شکل‌گیری انقلاب اسلامی بر پایه قانون است. بر این اساس مردم باید پای صندوق‌های رای آمده و تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد حماسه دوم را اجرایی کرده و رئیس جمهور را انتخاب کنند.

وی با اشاره به شاخص‌های رئیس جمهور، تصریح کرد: این موارد در قانون اساسی، سایر قوانین موضوعه، بیانات امام و رهبری ذکر شده است. تدین، تعهد، پای کار بودن، مبارز بودن و فسادستیز بودن از مواردی است که باید در انتخاب رئیس جمهور در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به مطالبات مردم محلات و دلیجان از دولت جدید، گفت: رئیس جمهور باید پایبند به قانون اساسی و وعده‌های دوران تبلیغات باشد. اگر چه شعارهای برخی کاندیداها از ظرفیت جاری کشور و دوران چهار ساله ریاست جمهوری بیشتر بوده است.

وی ادامه داد: معیشت مردم و تنگناهای اقتصادی باید دیده شده و نرخ تورم به سمت کاهش حرکت کند. رئیس جمهور باید از ورود به مسائل جزئی و به دسته‌بندی‌های سیاسی و جناحی پرهیز کند. سیاست‌زدگی و جناح بازی آفت بزرگی است که در گذشته کشور را با مشکل مواجه کرده و در آینده نیز می‌تواند تهدیدی برای کشور باشد.

وی افزود: اگرچه مخالف تحزب و ورود جناح‌های سیاسی نیستم اما برخی جناح‌های سیاسی، کشور را به سمت سیاست‌زدگی و حاشیه‌سازی می‌برند.

جلالی با اشاره به اظهار نظر برخی کاندیداها در ارتباط با حضور اتباع خارجی غیرمجاز در کشور، تصریح کرد: در شرایط کنونی حضور اتباع خارجی غیرمجاز در کشور، مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را به همراه دارد و اگر هیئت دولت و حاکمیت این موضوع را مدیریت نکند، کشور با موضوعات امنیتی مواجه خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha