• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403030906044
  • خبرنگار : 50187

معاون آموزش و پرورش استان کرمان اعلام کرد

ممنوعیت ثبت‌نام نوآموزان متولد نیمه دوم سال در پایه اول ابتدایی

ممنوعیت ثبت‌نام نوآموزان متولد نیمه دوم سال در پایه اول ابتدایی

ایسنا/کرمان معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان با تاکید بر ممنوعیت ثبت‌نام نوآموزان متولد نیمه دوم سال در پایه اول ابتدایی گفت: فقط ثبت نام متولدین روز اول مهرماه سال ۹۷ بلا مانع است.

طاهره زحمت کش امروز ۹ خردادماه با اشاره به آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اولی از ۱۹ اردیبهشت ماه اظهار کرد: ما ثبت‌نام را فرایندی تربیتی می‌دانیم و به محض دریافت دستورالعمل، به سراسر استان ابلاغ و اطلاع‌رسانی گسترده انجام شد.

وی از تشکیل کارگروه کیفیت بخشی ثبت‌نام خبر داد و عنوان کرد: علاوه بر اطلاع‌رسانی از طریق فضای مجازی و رسانه‌ها، همه مدارس ملزم شده‌اند که از طریق نصب بنر در مدارس اطلاع‌رسانی داشته باشند.

زحمت کش گفت: مناطق و نواحی ۳۳گانه استان کرمان براساس دستورالعمل اجرایی موظف هستند نسبت به شعاع بندی مدارس اقدام کنند و تفاهمنامه‌هایی با مدیران منعقد و مدیران موظف می‌شوند براساس فضای مشخص شده دانش‌آموزان را ثبت‌نام کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه بسیاری از والدین تمایل دارند فرزندان خود را در مدارسی خاص و مورد نظر خود ثبت‌نام کنند که همیشه امکان‌پذیر نیست، افزود: ثبت‌نام در مناطق شهری امسال به صورت ترکیبی یعنی الکترونیکی و حضوری انجام می‌شود و والدین باید ابتدا از طریق درگاه ملی دولت مدرسه مورد نظر را انتخاب کنند.

طاهره زحمتکش بیان کرد: مدیران مدارس موظف هستند طی حداکثر ۷۲ ساعت درخواست والدین را بررسی کنند و در صورت تأیید یا عدم تأیید درخواست، به والدین اطلاع رسانی کنند که برای ثبت نام حضوری مراجعه کنند یا درخواست ثبت نام در مدرسه دیگری را داشته باشند و از وزارتخانه نیز درخواست شده سامانه پیامکی برای اطلاع رسانی به والدین فعال شود.

وی با اشاره به اینکه والدین می‌توانند شکایات خود را از طریق سامانه گزارش کنند، گفت: کمک به مدرسه باید داوطلبانه و اختیاری باشد، اما ممکن است در مناطقی مدیر مدرسه تخطی کند که والدین می‌توانند شکایت خود را در سامانه ثبت کنند.

زحمتکش افزود: براساس دستورالعمل ابلاغی برای ثبت‌نام در مدارس عادی تنها باید هزینه بیمه و کتب درسی پرداخت شود و غیر از این تا ابتدای مهر ماه نباید هزینه‌ای دریافت کنند و بعد از آن نیز باید به صورت داوطلبانه باشد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان درباره شرایط ثبت‌نام نوآموزان متولد نیمه دوم سال گفت: در آیین‌نامه اجرایی آزمایشی نوآموزان متولد مهر ماه طی سه سال می‌توانستند ثبت‌نام کنند، اما امسال این دستورالعمل ملغی شده و ثبت‌نام متولدان مهر ماه و نیمه دوم سال در پایه اول و پیش یک و دو ممنوع است و از کودکستان‌ها درخواست شده در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha