• پنجشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403040704311
  • خبرنگار : 50187

دادستان مرکز استان اعلام کرد

شناسایی و دستگیری ۵١٢ نفر از مجرمان خطرناک و اراذل و اوباش در استان کرمان

شناسایی و دستگیری ۵١٢ نفر از مجرمان خطرناک و اراذل و اوباش در استان کرمان

ایسنا/کرمان دادستان کرمان گفت: در یک سال اخیر علاوه بر تشکیل بانک اطلاعاتی اراذل و اوباش، با اقدامات نهادهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی تعداد ۵١٢ نفر از مجرمان خطرناک و اراذل و اوباش شناسنامه‌دار در سطح استان شناسایی و دستگیر شدند.

مهدی بخشی صبح امروز هفتم تیرماه در بازدید رئیس کل دادگستری استان و استاندار کرمان از مجتمع قضایی ٢٢ بهمن کرمان ضمن پاسداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهید آیت‌الله بهشتی و همچنین شهدای خدمت اظهار کرد: نرخ رسیدگی با عملکرد جهادی قضات و کارکنان دادسرا در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته ١١ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: ٢۶ هزار فقره پرونده در سه ماهه نخست سال جاری به دادسرای کرمان وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود سه درصد و خروجی پرونده‌ها نیز ١٧ درصد افزایش یافته است.

دادستان کرمان صدور کیفرخواست شفاهی را ساز و کار قانونی تسهیل کننده و تسریع دهنده در رسیدگی‌ها دانست و بیان کرد: سعی کرده‌ایم با استفاده از این ظرفیت در رفع اطاله دادرسی و تعیین تکلیف وضعیت پرونده‌های قضایی در کمترین زمان ممکن اقدام نماییم.

وی به برگزاری بیش از ۵٨ جلسه در قالب کمیته استانی در بحث اقتصاد مقاومتی در جهت حمایت از سرمایه گذاری و رونق تولید اشاره و اظهار کرد: خروجی نهایی این جلسات، جلوگیری از تعطیلی ۵۶ واحد تولیدی و همچنین جلوگیری از اخراج ۷۸۰۰ کارگر و ایجاد اشتغال برای ۱۴۱۹ نفر است. 

بخشی گفت: در سال گذشته ٧٧۶ هکتار اراضی ملی رفع تصرف شده که در این زمینه ۱۰۹۵ نفر متهم تحت پیگرد قضایی قرار گرفته‌اند و از مساحت رفع تصرف شده مذکور نیز ۶۴٩ هکتار آن در قالب قلع و قمع انجام گرفته است.

دادستان کرمان حفاظت و بهره‌برداری از منابع طبیعی و اراضی دولتی به عنوان سرمایه‌های ملی که متعلق به تمامی آحاد جامعه است را مهم برشمرد و گفت: پیش بینی اختصاص قاضی ویژه جهت صدور دستورات قضایی به منظور پیشگیری از تصرفات غیر قانونی با پشتیبانی انتظامی و اطلاعاتی و برخورد با مدیرانی که با کوتاهی موجبات تصرف و تعرض زمین‌خواران به اراضی ملی می‌شوند، از اقدامات صورت گرفته در راستای حفظ حقوق بیت ‌المال در دادستانی کرمان است.

وی همچنین به اقدامات دادستانی در رسیدگی به دعاوی، ایجاد ارتباط الکترونیک با مراجع قضایی و نیز کنترل مجرمان حرفه‌ای و اراذل و اوباش اشاره و عنوان کرد: در یک سال اخیر علاوه بر تشکیل بانک اطلاعاتی اراذل و اوباش، با اقدامات نهادهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی تعداد ۵١٢ نفر از مجرمان خطرناک و اراذل و اوباش شناسنامه‌دار در سطح استان شناسایی و دستگیر شدند.

بخشی سامانه ارتباط مردمی دادستانی کرمان را یکی دیگر از راه‌های ارتباط مستقیم با بدنه جامعه عنوان کرد و گفت: در طول روز تعداد کثیری از مردم از طریق این سامانه به پاسخ درخواست‌های خود می‌رسند و امید و اعتماد در دل آن‌ها زنده می‌شود. 

وی به اقدامات انجام شده در حوزه عفاف و حجاب نیز اشاره و تصریح کرد: در حمایت از آمران به معروف در میدان عمل نشان داده‌ایم که مصمم به برخورد با متخلفان هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: تعامل و هم‌افزایی حداکثری میان دستگاه قضا و دولت زمینه‌ساز بسط و تحکیم سرمایه اجتماعی و رضایت عمومی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha