• چهارشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۲۰:۱۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403040604056
  • خبرنگار : 50187

مجتمع فولادی جیرفت کلنگ‌زنی شد

مجتمع فولادی جیرفت کلنگ‌زنی شد

ایسنا/کرمان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان از کلنگ‌زنی پروژه فولادی جیرفت با سرمایه‌گذاری ۸۳ هزار میلیارد ریال خبر داد.

امیر حسن‌زاده غروب ششم تیرماه در آیین کلنگ‌زنی مجتمع فولادی جیرفت اظهار کرد: این مجتمع شامل کنسانتره سنگ‌آهن، گندله آهن و آهن‌اسفنجی با سرمایه‌گذاری ۸۳ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۵۰۰ نفر است.

وی بیان کرد: ظرفیت مجموعه فولادی جیرفت برابر با ۵۵۰ هزار تن کنستانتره، ۵۰۰ هزار تن گندله و ۴۰۰ هزار تن آهن‌اسفنجی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان ادامه داد: توسعه متوازن همراه با عدالت و پیشرفت را در استان کرمان طی دولت سیزدهم دنبال کردیم و بحمدالله اتفاقات خوبی روی داده است.

وی افزود: کرمان بزرگترین استان معدنی کشور است و در شمال استان ذخایر ثبت‌شده معدنی حدود ۹ میلیارد تن و در جنوب استان حدود ۴۰۰ میلیون تن است که اختلاف بسیار زیادی وجود دارد.

حسن زاده ادامه داد: دو زون بزرگ معدنی ارومیه‌دختر و سیرجان را در استان کرمان داریم که کانی‌زایی در آن اتفاق افتاده، اما برای اکتشاف هنوز کار چندانی نشده بود و اکتشافات در شمال و جنوب باید ادامه یابد، زیرا از شرایط موجود راضی نیستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان تصریح کرد: برای توسعه معادن در جنوب استان کرمان جلساتی با سران طوایف برگزار کردیم و همچنین بازدیدی از مجتمع مس سرچشمه با حضور آنها انجام شد تا از نزدیک در جریان فعالیت‌های انجام شده قرار گیرند که این امر در فرهنگسازی و مشارکت بیشتر موثر بوده است.

وی از ارائه آموزش‌های تخصصی در جنوب کرمان به‌ویژه در بخش حفاری معدن به‌ عنوان مقدمه معدن‌کاری و دوره‌های آموزشی گهرسنگ سخن به‌میان آورد و افزود: شرکت‌های بزرگ برای انجام اکتشافات در جنوب استان کرمان پای کار آمدند.

وی با اشاره به اینکه توسعه زنجیره ارزش را به‌ صورت جدی دنبال می‌کنیم، گفت: تقویت معادن کوچک‌مقیاس، راه‌اندازی کارخانه‌ها و افزایش شهرک‌های صنعتی در دستور کار قرار دارد.

حسن‌زاده عنوان کرد: ایجاد اداره فنی و حرفه‌ای در رودبار جنوب انجام شد و اداره فنی و حرفه‌ای در فاریاب هم راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha