• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۳:۳۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403030805737
  • منبع : نمایندگی همدان

دولت شهید رئیسی خستگی ناپذیر، صادق و یک رو بود

دولت شهید رئیسی خستگی ناپذیر، صادق و یک رو بود

ایسنا/همدان رئیس نهاد نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور گفت: آنچه باعث ارتباط این شهید با مردم است این بود که مردم در این دولت یک دولت باورمند به خدمت به مردم، خستگی ناپذیر، متعهد به پیمان‌ها و دولت صادق و یک‌رو و همراه با رهبری را دیدند.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی شامگاه سه شنبه، ۸ خرداد  در مراسم بزرگداشت شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش، با بیان اینکه خداوند می‌فرماید راه شهادت راه باز و در حال طی شدن است، اظهار کرد: به تعبیر حاج قاسم کسی شهید می‌شود که شهید زندگی کند.

وی با بیان اینکه به تعبیر قرآن هنوز بعضی از شهدا مهلت شهادتشان نرسیده و مهم این است که بر عهد خود وفادار باشند، تصریح کرد: راه شهادت راه بازیست، مهم این است که ما کدام راه را انتخاب کرده‌ایم.

رستمی با تأکید براینکه  افزود: ما در سوگ مردی را داریم که قواعد و تحلیل های اجتماعی را با شهادت خود به هم ریخت.

این مقام مسئول گفت: در زمان شهادت آیت الله رئیسی از نظر اقتصادی شرایط به گونه ای نبود که تمام مشکلات حل شده باشد و مردم در رضایت اقتصادی بوده باشند.

وی افزود: در دوره‌ای بود که شوک‌های جدیدی مانند طوفان الاقصی وعده صادق و چالش‌های بین‌المللی ایجاد شده بود و آنچه که مردم در تشییع این شهید عزیز نشان دادند بسیاری از محاسبات دوست و دشمن را بهم ریخت به طوریکه حضور مردم در تشییع ایشان که تنه به تشییع امام و حاج قاسم میزد.

رستمی با طرح این سوال که مردم چه دیدند که چنین توجهی به ایشان شد؟، خاطرنشان کرد: تشییع در قم، مشهد، تبریز و تهران هر کدام دریایی از انسان‌های واله و شیدا بود که نه برای رفع نیازهای خود بلکه برای بدرقه‌ای از رئیس جمهور بود که دیگر رئیس جمهور نیست و تا ۵۰ روز دیگر دولت تحویل فرد بعدی خواهد شد با این وجود میلیون‌ها نفر در جاهای مختلف کشور آمدند.

وی با بیان اینکه دشمن در طی جنگ شناختی طولانی مدت که در سال ۴۰۱ که دنبال چیدن محصولشان بودند، اظهار کرد: ۱۰ سال فشار اقتصادی بی نظیر ، رشد اقتصادی نزدیک به صفر و تورم بالای ۴۰ و گاهی ۵۰ درصد، شکاف های قومی و مذهبی و تمام گسل ها را دشمن تلاش کرد فعال کند.

رستمی تصریح کرد: تمام گسل‌ها را دشمن سعی کرد فعال کند، اعتماد و امید به واسطه جنگ اقتصادی سیاسی اجتماعی فرهنگی امینتی و شناختی از بین رفته بود و در چنین شرایطی آقای رئیسی دولت را تحویل گرفت.

رئیس نهاد نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: دولت در چنین شرایطی سکان امور را به دست گرفت، دولت قبل با ادعای ارتباط با دنیا سر کار آمده بود، حالا دولت جدید با شرایط بین المللی و داخلی هم در حوزه مسائل امنیتی روی کار بود.

وی ادامه داد: این دولت با سربلندی و سینه فراخ می‌تواند آمار و نتایج را اعلام کند که متوسط رشد اقتصادی در دولت سیزدهم به اندازه ۱۰ سال بعد از خودش است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ادای احترام به رئیس جمهور در حالی صورت گرفت که حتی کشورهایی که روابط دیپلماتیک نداریم نماینده می‌فرستند، تصریح کرد: گره‌هایی باز می‌شود که باز کردن آنها سخت بود.

رستمی یادآور شد: به نظر می‌رسد آنچه باعث ارتباط این شهید با مردم است این بود که مردم در این دولت یک دولت باورمند به خدمت به مردم، خستگی ناپذیر، متعهد به پیمان‌ها و دولت صادق و یکرو و همراه با رهبری را دیدند.

وی با بیان اینکه آیت الله رئیسی دائما تاکید داشت من یک سربازم، گفت: در برخی رفتارها به ایشان ظلم شد اما ایشان با خدا پیمان داشت و نگرانی نداشت یک دوره رئیس جمهور باشد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه آیت الله رئیسی دولت را زمانی تحویل کرد که هفت ماه دلار ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالاهای اساسی نداشت، اظهار کرد:با این وجود ایشان ذره ای تردید نداشت که خدا در کارها کمک می کند و نگرانی از مشکلات نداشت.

رستمی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی تقوای سیاسی داشت، ادامه داد: شهید رئیسی سیاست ورزی پرهیزکارانه و خستگی ناپذیری برای مردم و کار داشت به طوری که سفر ۷۲ ساعته به کشورهای آفریقایی داشت و حتی سه ساعت استراحت نکرده بود.

رئیس نهاد نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: اگر انسان دردمند باشد اجازه استراحت به خودش نمی‌دهد و این شهید عزیز دردمند بود و مشکل مردم را مشکل خود می‌دانست.

رستمی با بیان اینکه شهید رئیسی از کسی گلایه و طلب نداشت و منتی سر کسی نداشت، تصریح کرد: این دردمندی، دردمندی انسان پیمان بسته‌ برای خدمت به مردم است.

وی با بیان اینکه این رفتن عبرت و داغ سنگینی است و کسی نمی‌تواند بگوید مردم تصنعی چنین داغدار شده باشند، افزود: مردم به این شخصیت محبت پیدا کرده بودند چرا که تقوا داشت و خدا او را محبوب کرد.

رستمی با بیان اینکه شهید رئیسی ارتباط عمیق با خدا و اهل بیت (ع) داشت و سخنرانی خود را با صلوات بر امام رضا (ع) شروع می‌کرد، یادآور شد: شهید رئیسی ریاست جمهوری را با ولادت امام رضا (ع) شروع کرد و به پایان رساند و پایین پای امام هم دفن شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha