• جمعه / ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402121812894
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

تاکید امام جمعه زاهدان بر لزوم برنامه‌ریزی برای پیشگیری از خسارت‌های سیلاب در جنوب استان

تاکید امام جمعه زاهدان بر لزوم برنامه‌ریزی برای پیشگیری از خسارت‌های سیلاب در جنوب استان

ایسنا/سیستان و بلوچستان امام جمعه زاهدان و نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: با وجود تبلیغات سوء دشمن در کل کشور و تبلیغات سوء ضد انقلاب‌های منطقه‌ای و نیز قهر کردن برخی با انتخابات، مردم استان با صلابت و حضور حماسی در انتخابات نه بزرگی به دشمنان داخلی و خارجی گفتند.

آیت‌الله مصطفی محامی در بخشی از خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان افزود:در این روزها باید برای مغفرت تلاش بیشتری داشته باشیم و ماه رمضان که می‌آید ماه معنویت، مسجد و ارتباط با خداوند متعال است و باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کنیم و  لحظه به لحظه این ماه ارزشمند است و یک تذکر است که ماه رمضان نزدیک است و همه باید برای استفاده بهینه و حداکثر بهره‌وری از این نعمت بزرگ خداوندی آماده شویم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: امروز سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی مساجد است که باید فعالیت خود را در ماه رمضان شدیدتر و بیشتر کند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به انتخابات صورت گرفته عنوان کرد: مردم با حضور حماسی و شرکت با صلابت در انتخابات نشان دادند تحت تاثیر تبلیغات سوء دشمن قرار نگرفتند دشمنانی که دروغ گفتند و دروغ‌های خود را باور کردند و تلاش کردند مردم را از پای صندوق‌های رأی کنار بکشند و تحلیل می‌کردند که مشارکت مردم در انتخابات کمتر از بیست درصد است اما با وجود همه فتنه‌ها در طول این سال‌ها مشارکت مردم در انتخابات در کل کشور مانند دوره قبل بود.

آیت‌الله محامی اذعان کرد: مردم کار خود را کردند و اکنون نوبت مسئولین است که مردم را فراموش نکنند و همواره خدمتگزار این مردم شریف باشند و نکند این گونه باشد که تا فصل انتخابات بعدی به یاد مردم نباشند بلکه لازم است در طول سال خدمتگزار این مردم شریف باشند.

وی ادامه داد: در استان ما بنده گاهی مشاهده می‌کنم که برای توزیع یک کالای تعاونی با کالابرگ صف‌هایی ایجاد می‌شود که شایسته مردم نیست و باید مراکز توزیع را بیشتر کنند و البته صف‌های بنزین هم یک قصه پر غصه است و مردم انتظار دارند مسئولان از همه قوا صادقانه و بی منت در خدمت این مردم باشند.

وی گفت: یکی از نکات دیگر توصیه‌های مقام معظم رهبری به نمایندگان انتخاب شده در مجلس بود از جمله رعایت حلال و حرام، پرهیز از دروغ، غیبت، تهمت و پرهیز از اختلافات دشمن شاد کن و امیدواریم نمایندگان این سخن رهبری را بشنوند.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان با اشاره به سیلاب در برخی از مناطق جنوب استان عنوان کرد: امدادرسانی از همان روز اول شروع شد و در همان روز انتخابات مسئولان هر دو امر را دنبال می‌کردند و صبح روز انتخابات که بنده به ستاد انتخابات رفتم مسئولان بحث سیلاب و امدادرسانی را رصد می‌کردند و استاندار هم ظهر همان روز عازم جنوب استان شد و دستگاه‌های مختلف امدادرسانی داشتند و بعد انتخابات سرعت بیشتری گرفت و عنایت مقام معظم رهبری و پیام ایشان سبب جلب توجه مردم و مسئولان به سیلاب جنوب استان شد و خدمات مردم به استان گسیل شد و رفت‌ و آمد مسئولان کشوری را داشتیم و پای کار آمدند و ریاست محترم جمهور هم در مناطق سیل زده حضور پیدا کردند و تاکیدات لازم را داشتند که امیدواریم مشکلات مردم زودتر حل شود.

آیت‌الله محامی اظهار کرد؛ باید به گونه‌ای تلاش و برنامه‌ریزی کنیم که رسیدگی‌ها به صورت عادلانه باشد و روستایی نباشد که از کمک‌ها بی بهره بماند و طبق پیگیری‌های ما و گزارش‌های ارائه شده گفته‌اند که همین گونه است‌ و کمک‌ها و امکانات در مناطق مختلف عادلانه تقسیم می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha