• سه‌شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403040503094
  • خبرنگار : 50599

پیش بینی ورود بیش از ۱۰۰ هزار زائر اربعین حسینی پاکستانی در مرز ریمدان

پیش بینی ورود بیش از ۱۰۰ هزار زائر اربعین حسینی پاکستانی در مرز ریمدان

ایسنا/سیستان و بلوچستان فرماندار شهرستان دشتیاری در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: پیش بینی می‌شود ورود بیش از ۱۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از پاکستان را در سال جاری داشته باشیم و این جز با هم‌افزایی و هماهنگی‌های بیشتر بین دستگاه‌های متولی و کمک رسان امکانپذیر نیست.

محمدعلی رافت در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: جلسات ستاد اربعین استان سیستان و بلوچستان با هدف برنامه ریزی، هماهنگی و هم‌افزایی برای خدمت رسانی مطلوب و شایسته به زائران پاکستانی اربعین حسینی در مرز ریمدان برگزار شده و وظایف دستگاههای مختلف اجرایی مشخص شده است.

وی با بیان این که کار برای زائران اربعین حسینی، کاری عاشقانه برای امام حسین (ع) است، بیان کرد: امکاناتی همچون تأمین آب آشامیدنی(آب معدنی)، بهداشت و درمان‌ (بیمارستان صحرایی)، خودروهای آتش نشانی و آمبولانس، پیش بینی ورود خودروهای با پلاک پاکستان و تأمین سوخت آنها در مسیر و بسیج امکانات استان برای خدمات رسانی مطلوب و شایسته به زائران در حال آماده شدن است.

وی از خدمات رسانی مطلوب دستگاه‌های اجرایی به زائران پاکستانی در سال گذشته قدردانی کرد و افزود: اینکه مسوولان محلی و استانی توفیق خادمی زائران اباعبدالله الحسین (ع) را دارند لطف بزرگی است.

فرماندار دشتیاری تصریح کرد: خدمت رسانی به زوار حسینی را از وظایف خود می‌دانیم و آمادگی خود را در خدمات دهی به زوار در سطح شهرستان با فراهم ساختن اماکن برای پذیرایی و اقامت زائران پاکستانی اربعین اعلام می کنیم.

رافت گفت: در سال گذشته سازمان منطقه آزاد چابهار در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی و مسجد پیامبر اعظم(ص) به هزاران نفر از زوار پاکستانی با خدماتی همچون اقامت و پذیرایی خدمات رسانی کرد جا دارد از همه دست اندرکاران تشکر و قدردانی کرد.

وی ادامه داد: خدمات لازم در پایانه مرزی ریمدان شامل، خدمات گذرنامه، تأمین پذیرایی، وسایل حمل و نقل(تأمین اتوبوس)، آب، برق، مخابرات و سیم کارت، آتش نشانی و آمبولانس در حال برنامه ریزی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha