• جمعه / ۸ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403040804719
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

مشارکت حداکثری، انتخاب اصلح

آغاز خلق حماسه شیعه و سنی در پایتخت وحدت

آغاز خلق حماسه شیعه و سنی در پایتخت وحدت

ایسنا/سیستان و بلوچستان همزمان با سراسر کشور، چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری در سیستان و بلوچستان، آغاز شد.

شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در آغازین ساعات رای‌گیری با مشارکت گسترده در انتخابات، وحدت همیشگی خود را به جهانیان نشان داده و همچون گذشته با هر برگ رای تجدید بیعت‌شان با آرمان‌های انقلاب و اسلام را اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، امروز هشتم تیرماه روز سرنوشت سازی برای مردم ایران است، همه آمده‌اند؛ همه آنهایی که قلبشان برای ایران می‌تپد. مردم سیستان و بلوچستان آمده اند تا باز هم حماسه بیافرینند. مرد و زن، پیر و جوان، شیعه و سنی همه آمده‌اند تا شکوه اتحاد را به نمایش بگذارند و به جهانیان ثابت کنند سرنوشت کشورشان برای آنها مهم است. قبل از شروع ساعت انتخابات بسیاری از مردم در بیشتر شعب اخذ رأی صف کشیده بودند تا هر چه زودتر برگ انتخابشان را در صندوق سرنوشت مملکتشان بیندازند.

آغاز خلق حماسه شیعه و سنی در پایتخت وحدت

با انداختن رای محمد کرمی استاندار، از دقایقی قبل و همزمان با سراسر کشور، رأی گیری در سیستان و بلوچستان با حضور اقشار مختلف مردم و تشکیل صف‌های طولانی منتظران شرکت در انتخابات، آغاز شد.

دبیر ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: هیچ مشکلی در برگزاری چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری در استان وجود نداشته و هم اکنون هزار و ۸۳۰ شعبه اخذ رای پیش بینی شده در سطح استان به صورت ثابت و سیار در حال اخذ رای واجدین شرایط رای دادن در این خطه پهناور هستند.

عباس ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر چهارمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری در هشت تیر ماه همزمان با سراسر کشور تمامی اقدامات و تمهیدات لازم در سیستان و بلوچستان از چندی قبل فراهم شده و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، تعداد شعب اخذ رای در سیستان و بلوچستان در حال حاضر هزار و ۸۳۰ شعبه اخذ رای بوده که از این تعداد، ۹۴۷ شعبه سیار و ۸۸۳ شعبه ثابت هستند.

وی ادامه داد: با توجه به جمعیت بالای روستایی در استان، هزار و ۱۳۲ شعبه اخذ رای روستایی و ۶۹۸ شعبه شهری است که بیشترین شعب اخذ رای با تعداد ۲۴۳ مورد به زاهدان و کمترین آن با ۲۲ شعبه اخذ رای به زرآباد اختصاص دارد.

وی اظهار کرد: تعداد دو هزار و ۱۴۹ دستگاه احراز هویت در بین فرمانداری‌های سراسر سیستان و بلوچستان توزیع شده است.

ابراهیمی گفت: دو میلیون و ۱۳۸ هزار تعرفه اخذ رای برای انتخابات امروز پیش بینی و از چندی قبل در سطح شعب ثابت و سیار، تقسیم شده تا در روز انتخابات به تفکیک شعب اختصاص یابند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha