• جمعه / ۸ تیر ۱۴۰۳ / ۲۰:۲۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403040805490
  • خبرنگار : 71610

سفیر ایران در بیروت: کشورهای غربی برگزاری انتخابات را تسهیل کنند

سفیر ایران در بیروت: کشورهای غربی برگزاری انتخابات را تسهیل کنند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت در اظهاراتی بر ضرورت تسهیل برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در برخی کشورهای غربی از سوی دولت‌های این کشورها تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، «مجتبی امانی» سفیر ایران در بیروت در این باره اظهار کرد: کشورهای غربی باید انتخابات را تسهیل کنند و مانع برگزاری آن نشوند.

وی در گفت‌وگو با شبکه العهد عراق تاکید کرد: تسهیل حضور رای دهندگان ایرانی مقیم در کشورهای مختلف مسئولیتی بر عهده دولت‌های این کشورها است و به همین دلیل کشورهایی مانند کانادا و دیگر کشورهای غربی باید این روند را تسهیل کنند.

امانی افزود: همانطور که آنها انتظار و توقع تسهیل رای گیری از کانادایی‌های مقیم در ایران در صورت برگزاری انتخابات در این کشور را دارند، دولت ایران این اقدام را تسهیل خواهد کرد.

سفیر کشورمان درباره روند رای‌گیری در لبنان نیز گفت: رای‌گیری از ایرانیان مقیم لبنان از ساعات اولیه امروز آغاز شد و تا بدین لحظه استقبال پرشوری از آن صورت گرفته است.

پیش از این نیز علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان در جریان بازدید احمد وحیدی، وزیر کشور از ستاد انتخابات خارج از کشور در سخنانی ضمن تشکر از حضور وحیدی در محل دستگاه دیپلماسی کشور گفت: فضای خوبی در خارج از کشور برای برگزاری انتخابات خوب، سالم و امن فراهم شد و دولت‌های میزبان همکاری خوبی با نمایندگی‌های ما  برای برگزاری انتخابات داشتند که  این موضوع جای تقدیر دارد.   

وی در همین ارتباط افزود: تنها یک دولت اجازه برگزاری انتخابات را نداد و آن دولت کانادا بود که اخیرا نیز  با الصاق برچسب نامربوط به سپاه پاسداران عزیز، پیمان راهبردی خود با تروریست‌ها را اعلام کرد و امروز در کنار دیگر ناقضان حقوق بشر قرار گرفت و به تنها ناقض حقوق بشر ملت ایران و ایرانیان عزیز مقیم کانادا تبدیل شد که اجازه نداد مردم ایران و ایرانیان در کانادا بتوانند از حق طبیعی خود برای تعیین سرنوشت خودشان و مشارکت در این جشن ملی و جشنواره مردمسالاری اسلامی برخوردار باشند و آنها را از این حق محروم کرد .

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ایران صبح امروز در سراسر کشور و خارج از آن آغاز شد و به دلیل استقبال گسترده روند رای‌گیری تا ساعت ۲۲ امشب تمدید شده است.

حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha