• جمعه / ۸ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403040804794
  • خبرنگار : 71661

زلنسکی: تلفات بالاست، طرحی برای پایان جنگ می‌خواهیم

زلنسکی: تلفات بالاست، طرحی برای پایان جنگ می‌خواهیم

رئیس‌جمهور اوکراین تعداد تلفات نظامیان این کشور در جنگ با روسیه را بالا دانست و گفت باید در ماه‌های آینده طرحی برای حل‌وفصل مناقشه با روسیه تدوین شود.

به گزارش ایسنا، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با ادعای اینکه کی‌یف به دنبال تداوم جنگ در سال‌های آینده نیست، بر لزوم ارائه طرحی برای پایان‌دادن به جنگ اوکراین و روسیه در ماه‌های آینده تأکید کرد.

زلنسکی که برای امضای یک توافقنامه امنیتی با اتحادیه اروپا به بروکسل سفر کرده بود، این اظهارات را در روز پنجشنبه در یک نشست خبری مشترک با «شارل میشل» رئیس شورای اروپا بیان کرد.

رئیس‌جمهور اوکراین در این نشست اظهارات کم‌سابقه‌ای را درباره میزان تلفات نیروهای مسلح این کشور در جنگ با روسیه مطرح کرد و گفت: «اوکراین نمی‌خواهد جنگ را طولانی کند. ما نمی‌خواهیم این جنگ چندین سال ادامه داشته باشد. آمار کشته‌ها و مجروحان ما در میدان نبرد بالاست و باید ظرف چند ماه طرحی برای حل‌وفصل مناقشه ارائه کنیم.»

زلنسکی از ارائه جزئیات بیشتر درباره تعداد تلفات نیروهای اوکراینی در جنگ خودداری کرد، اما کی‌یف از آغاز جنگ تا کنون همواره بر پایین‌بودن تلفات خود و بالابودن تلفات نیروهای روسیه تأکید کرده است.

رئیس‌جمهور اوکراین در دومین سالگرد این جنگ فوریه سال جاری، ادعا کرد در ۲ سال جنگ، تنها ۳۱ هزار سرباز اوکراینی کشته شده‌اند. این در حالی است که به گفته «سرگئی شویگو» وزیر دفاع سابق روسیه در ماه فوریه، اوکراین در این جنگ ۴۴۰ هزار سرباز خود را از دست داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۸ ۱۲:۱۲

به امیدروزی که در هیچ کجای جهان جنگ وخونریزی نباشد.

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۸ ۱۳:۵۲

زلسنک جان زودترپشت به امریکاکن مملکتت نجات بده اخرجنگ بازنده توای نه روسیه نه اروپاوامریکا مردم توبازنده اند

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۸ ۱۳:۵۸

احمق بگو از همین الان باید جنگ متوقف کنیم چرا ماه های آینده میگوئی بگو منتظر انتخابات آمریکا هستم آمریکا چه کسی برنده میشود برای ما تصمیم بگیرد

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۸ ۱۴:۴۹

وقتی که یه کودن بی لیاقت و دلقک و ولنگه باز رئیس جمهور کشورش بشه معلومه وضعیت مملکتشون بهتر از این نمیشه دمشون گرم روسها بزنید این اروپایی‌ها آشغال رو نابود کنید

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۸ ۱۴:۵۴

اینو میگی ولی میری مزدور میاری مرتب عملیات میکنی،اونم خارج از جبهه،،اگر روسیه و شرق میخاست مثل غرب بجنگه یکی ازشماها زنده نبود،ولی ترور،کشتن غیرنظامی، نقض قوانین دنیا و انسانی هنر نیست،،،مردم و کشور اکراین رو بخاطر اربابات داغون کردی،لعنت برجنگ،حالا دیدی چنگ چقدر بده،ما ایرانیان اندازه عمر بشریت فرهنگ و تمدن و سیاست داریم و برا این کمک مظلوم ووطرف مظلوم هستیم.

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۸ ۱۵:۰۰

همان موقع می توانستی با تعادل برقرارکردن میان روسیه وغرب و با اصرار نداشتن برای پیوستن به ناتو ... کشورت را ویران نکنی.

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۸ ۱۵:۲۴

شما رو به تمام اعتقاداتون قسم دنیا رو از این همه بی‌عدالتی و جنگ نجات بدیداینهایی که کشت میشو ند انسان وخلقت خداوند بزرگ هستند بیدار شید بیدارروح انسانیت رو به نابودیست

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۸ ۱۵:۲۷

تمام رئسای کشورهای که گوش به فرمان انگلیس وامریکا وفرانسه بوده اند سرنوشت تلخ ومملکت وملتشان به فنا ومابودی کشیدند بجز ازجنس خودشان باشی انگلوساکسون بقیه فقط ابزاربازی وقدرشانذقرارمی دهند خداکند زلنسکی متوهم اخرینش باشد و مسعولین دیگر ملل وملتهای جهان به درک وفهم واستقلال رسیده باشند واویزان طناب پوسیده غرب وصهیونیست نشوند

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۸ ۱۵:۲۷

باطول کشیدن جنگ در اوکراین طبیعی میباشد که تلفات نظامیان بالا برودچون نه میتوانندروسیه راشکست دهندونه غرب حمایت لازم رابه اوکراین میکند وبهترین راه ،توافق صلح با روسیه است

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۸ ۱۵:۴۰

وقتی یه احمق بشه رئیس جمهور از این بهتر انتظار نداشته باش حالا هزاران سرباز بدبخت قتل عام بشن این فقط به فکر حفظ قدرته

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۸ ۱۸:۱۸

اگه زلنسکی را بخاطر این جنگ بی مورد زندانی کنن جنگ تمام میشه و سپس محاکمش کنن

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۸ ۱۸:۴۹

لعنت‌‌به‌امریکالعنت‌به‌اروپا‌که‌خون‌مردم‌بی‌گناه‌ ریختن