• چهارشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402120200923
  • خبرنگار : 50107

ایجاد پایگاه‌های اورژانس مرتبط با بانوان در آینده‌ای نزدیک

ایجاد پایگاه‌های اورژانس مرتبط با بانوان در آینده‌ای نزدیک

ایسنا/خراسان رضوی مسئول روابط عمومی اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ایجاد پایگاه‌های مرتبط با بانوان جزو سیاست‌های سازمان اورژانس کشور است که ما در مشهد و خراسان رضوی نیز آن را دنبال می‌کنیم تا بتوانند تعدادی از ماموریت‌های مرتبط با بانوان را انجام دهند.

محمد علیشاهی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص بکارگیری بانوان در اورژانس اظهار کرد: براساس سیاست‌های سازمان اورژانس کشور از چند سال گذشته تعدادی از بانوان که شرایط فیزیکی، جسمی، روحی و علمی مناسبی داشتند در مقطع کاردانی به کارشناسی یا در واقع کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه‌ها به عنوان کارشناس فوریت‌های پزشکی در حال تحصیل هستند و برخی فارغ‌التحصیل شدند.

وی بیان کرد: این موضوع در دانشگاه‌های مختلفی در سراسر کشور در حال انجام است که بانوان آموزش می‌بینند و بعد می‌توانند در دو بخش در اورژانس مشغول به کار شوند. یک بخش پاسخگویی به تلفن ۱۱۵ و دیگری حضور بانوان در پایگاه‌ها است.

علیشاهی افزود: ایجاد پایگاه‌های مرتبط با بانوان جزو سیاست‌های سازمان اورژانس کشور است که ما در مشهد و خراسان رضوی نیز آن را دنبال می‌کنیم تا بتوانند تعدادی از ماموریت‌های مرتبط با بانوان را انجام دهند. در حال فراهم کردن شرایط فیزیکی در شان و منزلت حضور بانوان هستیم.

مسئول روابط عمومی اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: این پایگاه‌ها در آینده در مشهد و سایر شهرها اضافه می‌شود که دو خانم و یک آقا با مدرک تحصیلی مرتبط و دارا بودن مهارت‌های لازم به ماموریت می‌روند.

وی خاطرنشان کرد: در مشهد در حال فراهم کردن زیرساخت‌ها هستیم و این جزو برنامه‌های ما است تا بتوانیم با حضور این بانوان و فارغ‌التحصیل شدن آن‌ها از حضورشان استفاده کنیم. تعداد بانوانی که در مشهد حضور خواهند داشت نیز هنوز مشخص نیست.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha