• جمعه / ۱۵ دی ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۰
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402101510601
  • خبرنگار : 50060

واکنش قزوینی‌ها در محکومیت حادثه تروریستی کرمان

واکنش قزوینی‌ها در محکومیت حادثه تروریستی کرمان

ایسنا/قزوین قزوینی‌ها چند ساعت پس از حادثه تروریستی کرمان به صورت خودجوش به خیابان‌ آمدند و فریاد مرگ بر تروریست سر دادند، برخی در فضای مجازی واکنش نشان دادند و برخی با صدور بیانیه جنایت کرمان را محکوم کردند و امروز جمعه ۱۵ دی ماه پس از اقامه نماز جمعه راهپیمایی اعتراضی در محکومیت تروریسم و رژیم صهیونیستی در شهرهای مختلف استان قزوین برگزار شد.

بعدازظهر چهارشنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ همزمان با روز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، حوالی ساعت ۱۵ در جریان مراسم سالگرد این شهید عزیز ۲ انفجار تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان رخ داد که در این حادثه تروریستی ۸۵ تن به شهادت رسیدند و بیش از ۲۰۰ نفر زخمی شدند.

در میان شهدا نام بالغ بر ۴۰ زن و کودک به چشم می‌خورد، یک دانشجو، یک امدادگر هلال احمر و مردم عادی کوچه و خیابان در میان شهدا بودند، مردمی که تنها جرمشان عشق به سردار دل‌ها بود.

داعش یک روز پس از حادثه تروریستی در کرمان مسئولیت این جنایت را به عهده گرفت اما پس از این حمله تروریستی سخنگوی فارسی‌زبان اسرائیلی و اکانت‌های منفور مجاهدین هلهله می‌کردند و افسر موساد نوشته بود «همانند دوهزار سال قبل، در ایران جوی خون راه می‌اندازیم؟».

واکنش‌های مردم دربرابر این حادثه تروریستی هولناک که بیش از ۸۰ نفر از هموطنانمان را از ما گرفته بود، متفاوت بود، برخی اشک می‌ریختند، برخی در فضای مجازی واکنش نشان می‌داند، برخی درباره ابعاد حادثه جست‌وجو می‌کردند، برخی بیانیه می‌دادند، برخی با رسانه‌ها مصاحبه می‌کردند و هرکس به گونه‌ای که خود می‌دانست با هموطنان کرمانی همدردی می‌کرد.

این فاجعه پاسخ سختی خواهد داشت

به گزارش ایسنا، رهبر معظم انقلاب ضمن همدری با خانواده شهدای حادثه تروریستی کرمان، در پیامی نوشتند: جنایتکاران سنگدل بدانند که سربازانِ راه روشن سلیمانی رذالت و جنایت آنان را تحمل نخواهند کرد، این جنایتکاران بدانند که از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود، این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت باذن الله.

چند ساعت پس از انفجار تروریستی کرمان مردم در شهرهای مختلف به صورت خودجوش به خیابان‌ها آمدند و فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر دادند و انزجار خود را از هرگونه عملیات تروریستی اعلام کردند.

حجت‌الاسلام مرتضی کریمی، مسئول موکب سیدالشهدا قزوین، پس از انفجار تروریستی در کرمان اعلام کرد: با هماهنگی صورت گرفته موکب اوقاف قزوین در کرمان با نام موکب سیدالشهدا که در نزدیکی مزار شهدای شهر کرمان مستقر است، خدمت‌رسانی به مجروحان این حادثه تروریستی را در دستور کار خود قرار داده است.

آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین نیز با صدور پیامی حادثه تروریستی کرمان را محکوم کرد، در بخشی از این پیام آمده است: حادثه تروریستی بمب‌گذاری در مسیر مراسم گرامیداشت سالروز شهادت سردار دل‌ها، «حاج قاسم سلیمانی» در کرمان که موجب شهادت و مجروح شدن جمع زیادی از هموطنانمان شد، بار دیگر عجز و استیصال دشمنان ملت ایران را به تصویر کشید. یقیناً خون‌ پاک مظلومان این حادثه تروریستی، پرچم اقتدار مقاومت اسلامی را برافراشته‌تر و جغرافیای مکتب سلیمانی را گسترده‌تر خواهد کرد.

کوردلان حتی از نام شهید سلیمانی هراس دارند

سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین نیز ضمن محکوم کردن جنایت کوردلانه تروریسم جهانی در به شهادت رساندن جمع زیادی از هموطنان عزیز و زائرین شهیدالقدس از سوی دشمنان گرگ صفت نظام جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ای صادر کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: با وقوع حادثه تروریستی در شهر کرمان قلوب مردم ایران و ملت‌های آزاده جهان جریحه‌دار شد. کوردلانی که در میدان نبرد تاب ایستادن در مقابل طوفان سهمگین مجاهدان اسلام را نداشتند و ندارند، با سنگدلی و بی‌رحمی، مردم بی‌گناه را که زائر قهرمان شهید خود بودند به خاک و خون کشیدند. این کوردلان حتی از نام شهید سلیمانی و راه او هراس دارند.

به گزارش ایسنا، در پی این جنایت و شهادت جمع زیادی از هموطنان ما امروز جمعه ۱۵ دی ماه راهپیمایی اعتراضی در قزوین پس از اقامه نماز با حضور مردم در سراسر میعادگاه‌های نماز جمعه در استان قزوین برگزار شد و مردم انزجار خود را از تروریسم و رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha