• چهارشنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402092215873
  • خبرنگار : 50210

تشدید نظارت بر صنایع استان مرکزی در فصل سرما /سهم ۴۳ درصدی صنایع در آلودگی هوای اراک

تشدید نظارت بر صنایع استان مرکزی در فصل سرما /سهم ۴۳ درصدی صنایع در آلودگی هوای اراک

ایسنا/مرکزی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از تشدید گشت و پایش شبانه روزی صنایع، معادن و واحدهای صنفی استان همزمان با پایداری و افزایش آلودگی هوا در استان خبر داد.

یوسف یوسفی در این باره افزود: گشت و پایش های شبانه روزی و مستمر محیط زیست استان مرکزی به منظور کنترل منابع آلوده کننده هوا و همزمان با شرایط اضطرار آلودگی هوا با شروع فصل سرما و تشدید آلایندگی آغاز شده و تا اواخر بهمن ماه در تمام شهرستان های استان در حال اجراست.

وی گفت: در این پایش ها وضعیت آلایندگی هوا به لحاظ کارکرد صحیح و کامل بودن سیستم های کنترلی بررسی می‌شود، هم چنین وضعیت خروجی پساب، فیلتراسیون، سیستم پایش آنلاین، نحوه مدیریت پسماند و خوداظهاری واحدهای صنعتی و تولیدی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت عدم رعایت الزامات زیست محیطی از جمله خاموش کردن فیلترها یا رهاسازی پساب به اراضی مجاور، اخطاریه های زیست محیطی لازم به آن‌ها داده می‌شود.

یوسفی با تأکید بر اینکه به لحاظ جلوگیری از افزایش آلودگی هوا و حفظ سلامت شهروندان، سوخت مصرفی نیروگاه‌ها و واحدهای بزرگ مقیاس صنعتی استان بطور روزانه و مداوم رصد و پایش می‌شود، تصریح کرد: بر اساس مطالعات سیاهه انتشار آلودگی کلانشهر اراک، ۴۳ درصد علت آلودگی هوا در اراک مربوط به صنایع و ۵۷ درصد منابع متحرک و مصارف خانگی از جمله خودروها است.

وی اضافه کرد: تعداد روزهای آلوده هوای اراک در سال گذشته ۱۳۸ روز و از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۱ روز ناسالم بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از محیط زیست استان مرکزی، یوسفی در پایان تصریح کرد: در راستای اجرای قانون هوای پاک، حدود ۱۸ دستگاه اجرایی متولی و مسئول هستند و اقدامات کنترلی سازمان حفاظت محیط زیست بر روی صنایع آلاینده به تنهایی و بدون افزایش مشارکت اجتماعی، در داشتن هوایی پاک و سالم مؤثر نخواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha