• شنبه / ۱۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402091107301
  • خبرنگار : 50649

آماده پذیرش پیشنهادات برای آرامستان هنرمندان در شیراز هستیم

آماده پذیرش پیشنهادات برای آرامستان هنرمندان در شیراز هستیم

ایسنا/فارس رئیس کمیسیون فرهنگی، سومین حرم اهل بیت(ع) و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص آخرین وضعیت آرامستان هنرمندان گفت: در این زمینه تنوع سلایق وجود دارد در عین حال ما آماده پذیرش پیشنهادات هنرمندان در این زمینه هستیم.

محمدرضا هاجری، رئیس کمیسیون فرهنگی، سومین حرم اهل بیت(ع) و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، گفت: در سال‌های گذشته مباحث مختلفی برای آرامستان هنرمندان در شیراز مطرح شده است و حتی مکانی نیز برای آن در نظر گرفتند اما این کار به سرانجام نرسید.

وی مشکل این کار را تنوع سلایق در این زمینه دانست و افزود: در زمانی که حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز بود نامه‌ای برای وی ارسال کردیم و پیشنهاد دادیم تا از آرامستان سعدی برای این زمینه استفاده شود چراکه سعدی شاعری جهانی است و پشت آرامستان سعدی هم ۵۰ هزار زمین خالی وجود دارد و حتی پیشنهاد دادیم تا برای این کار از تهاتر استفاده کنند و قطعه‌ای برای مشاهیر و مفاخر شیراز در نظر بگیرند اما از این قضیه استقبال نشد.

هاجری اظهار کرد: در آرامستان بهشت احمدی هم مکانی برای هنرمندان در نظر گرفتیم اما از آن استقبالی نشد و بعضاً می‌گویند باید یکی از باغ‌های قصردشت را برای این کار اختصاص دهیم که این کار شدنی نیست.

رئیس کمیسیون فرهنگی، سومین حرم اهل بیت(ع) و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز در عین حال این نکته را یادآور شد که آماده پذیرش پیشنهادات یا طرح‌های هنرمندان و افراد مختلف در این زمینه هستیم و ما پیشنهادات و طرح‌های آنان را در کمیسیون فرهنگی مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی بیان کرد: در زمان شوراهای قبلی حتی پیشنهاداتی مطرح شد که آرامستان‌های محلی در شیراز تعطیل شوند که ما جلوی آن را گرفتیم و اجازه ندادیم چنین اتفاقی بیفتد زیرا قبور مطهر شهدا در این آرامستان‌ها وجود دارد و اکنون نیز احیا و بازسازی گلزار شهدای ۲۰ محله مانند سعدی، رکن‌آباد، قصر قشمه و... را در دستور کار قرار داده‌ایم تا مرمت شوند و به نوعی تبدیل به یک کانون فرهنگی برای روزهای پنج‌شنبه شوند.

هاجری اظهار کرد: علاوه بر این‌ها ما درخواست‌هایی از سوی پیروان ادیان الهی مانند زرتشتیان، کلیمیان و مسیحیان هستیم و برخی گفته‌اند که آرامستان‌های آن‌ها پر و متروکه شده است لذا برای آن‌ها هم طراحی می‌کنیم تا قطعاتی در آرامستان بهشت احمدی مجزا در اختیار پیروان ادیان توحیدی قرار دهیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، سومین حرم اهل بیت(ع) و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه سخنان خود گفت: مصوبه‌ای در کمیسیون داریم تا تفرجگاه رکنی را در چهار راه ادبیات احیا کنیم و این را به منطقه ۳ ابلاغ کردیم و حتی برای آن جلساتی با میراث فرهنگ برگزار کردیم تا تفاهم‌نامه‌ای در این راستا منعقد شود.

وی ادامه داد: اکنون چندین سال است که دور این منطقه حصار کشیده است و ما درخواست داریم تا این منطقه تبدیل به یک تفرجگاه برای استفاده عموم مردم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha