• جمعه / ۱۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402091006829
  • خبرنگار : 50040

امام جمعه رشت:

حرکت پرشتاب توسعه کشور نیازمند علم آموزی جوانان است

حرکت پرشتاب توسعه کشور نیازمند علم آموزی جوانان است

ایسنا/گیلان امام جمعه رشت، حرکت پرشتاب و روزافزون در مسیر رشد و توسعه کشور را نیازمند علم آموزی جوانان دانست و بیان کرد: دشمن همواره به دنبال کُند کردن حرکت علمی کشور بوده، اما جوانان دانشمند و فرهیخته و نخبه این مرز و بوم عرصه های علم و دانش و فناوری را فتح کرده اند.

آیت الله رسول فلاحتی امروز، ۱۰ آذرماه در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با بیان اینکه در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم و شور و هیجان انتخاباتی در جامعه جاری و ساری است، اظهار کرد: با توجه به آموزه های دینی و اسلامی، باید اخلاق انتخاباتی را رعایت کنیم و تاکید ما بر حفظ آبرو و حیثیت افراد باشد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله سید حسن مدرس، افزود: آیت الله مدرس مجاهد راه حق و عدالت و دین و استقلال و آزادی بود و لذا در تاریخ ایران و تشیع نقش بی بدیلی دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه آیت الله مدرس همچون شهید میرزا کوچک خان جنگلی مقابله با استعمار را در دستور کار داشت، عنوان کرد: امام خمینی(ره) همواره شهدای راه عزت و آزادی ایران اسلامی را تکریم فرمود.

امام جمعه رشت، ۱۰ آذرماه سال ۱۳۱۶ را سالروز شهادت آیت الله مدرس و ۱۱ آذرماه سال ۱۳۰۰ را سالروز شهادت میرزا کوچک خان دانست و خاطرنشان کرد: ملت ایران هرگز این روزها را فراموش نمی کنند و راه مجاهدان راستین خود را ارج می نهند.

وی با اشاره به تلاش آیت الله مدرس برای تصویب قوانینی در راستای منافع ملت ایران، تصریح کرد: اگرچه با شهادت مدرس، رژیم پهلوی اقدام به تصویب قوانین ذلت بار در حق ملت ایران کرد، اما انقلاب اسلامی با محوریت امام خمینی(ره) مجدد کشور را به ملت بازگرداند و حکومت مردمی مبتنی بر دین را پایه گذاری کرد و امروز ملت در سرنوشت خودش نقش دارد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به عبارت «میزان رای ملت است» از مردم و گروه های سیاسی خواست حضور پرشور در انتخابات داشته باشند و از ایجاد التهاب در جامعه خودداری کنند و گفت: مردم به افرادی به عنوان نماینده خود رای دهند که در تراز انقلاب باشند، یعنی کارآمدی و توانمندی داشته باشند و توجه به مناطق محروم و مردم کم برخوردار را در دستور کار قرار دهند و بر مدار دین و اخلاق حرکت کنند و شجاعت و صلابت داشته باشند و وابسته به باندهای قدرت و ثروت نباشند.

وی در ادامه حرکت پرشتاب و روزافزون در مسیر رشد و توسعه کشور را نیازمند علم آموزی جوانان دانست و بیان کرد: دشمن همواره به دنبال کُند کردن حرکت علمی کشور بوده، اما جوانان دانشمند و فرهیخته و نخبه این مرز و بوم عرصه های علم و دانش و فناوری را فتح کرده اند و جهان را به شگفتی وا داشته اند.

امام جمعه رشت ضمن گرامیداشت روز دانشجو در ۱۶ آذرماه، متذکر شد: امروز نیازمند جهاد علمی هستیم تا در برابر دشمنان ایستادگی کنیم و این ماموریت متوجه نسل جوان به ویژه دانشجویان است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه جوانان نیازمند ارتقای بینش سیاسی مبتنی بر آرمان های انقلاب هستند، خاطرنشان کرد: جوانان ما با بینش سیاسی می توانند حق را از باطل تشخیص دهند و پاسدار ارزش ها و آرمان های انقلابی باشند و به ترویج هویت ایرانی - اسلامی بپردازند و به آینده امیدوار باشند.

وی یاد و خاطره شهید میرزا کوچک خان جنگلی را گرامی داشت و گفت: این روحانی مبارز یکصد سال پیش بر مبنای دین و آموزه های دینی نهضت خود را آغاز کرد و دوستدار ایران و ایرانی بود و لذا همواره در تاریخ ایران ماندگار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha