• چهارشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402082418038
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

معاون استاندار؛

سیستان و بلوچستان در تمامی حوزه‌ها حتی فرهنگی رو به توسعه است

سیستان و بلوچستان در تمامی حوزه‌ها حتی فرهنگی رو به توسعه است

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان در تمامی حوزه‌ها حتی فرهنگی رو به بهبودی و توسعه است، گفت: یکی از دلایل عقب‌ماندگی استان موضوع ظهور و بروز گروهک‌های تروریستی و درگیری مسائل ناامنی از سال ۸۲ به بعد است که امنیت و وحدت ملی در آن برهه آسیب دید، حس ناامنی در آن مقطع جدی شد که اینها از علل عقب‌ماندگی‌ها به شمار می‌روند.

رضا شریفی روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به هدف گذاری دشمنان به جهت تضعیف بنیان خانواده و تغییر فضای فکری دختران نوجوان و جوان به عناوین متفاوت، لزوم بازبینی در انجام برنامه های پیش رو متناسب با مقتضیات موجود بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: ساخت و بدنه سیستان و بلوچستان از شمال تا جنوب استان غنی است باید سهم استان های تلفیقی و مرزی در شورای فرهنگ عمومی مشخص و بدان با اهمیت ویژه تر نگاه کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز گفت: پیشنهاد ثبت سه رویداد ملی این استان در تقویم ملی کشور به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده است.

علی سرگزی بیان کرد: سال گذشته هشت جلسه شورای فرهنگ عمومی در استان با ۴۴ مصوبه و از ابتدای سال تاکنون نیز ۶ جلسه با ۳۱ مصوبه برگزار شده است.

وی افزود: در این زمینه سال گذشته ۴۸ جلسه در شهرستان‌ها با ۲۳۶ مصوبه و امسال نیز ۵۱ جلسه با ۲۷۶ جلسه تشکیل شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی در قالب ۹۷ برنامه و فعالیت استانی، فراخوان انتخاب خادمان فعالان نمونه فرهنگ اسلامی، برگزاری ۲ جشنواره زیست بوم و برگزاری نخستین کارگاه پیوست فرهنگی با حضور مدیران از اهم اقدامات انجام شده در این مدت بوده است.

وی اظهار کرد: اقدامات انجام شده در جلسه شورای فرهنگ عمومی منتج به این شد تا ۲۵ محرم به عنوان روز پاسداشت نخستین قیام مردم سیستان در تقویم ملی ثبت شود.

سرگزی گفت: در این زمینه پیشنهاد سه ثبت دیگر در دستورکار قرار دارد که ثبت ۱۴ ربیع‌الاول به عنوان روز سیستان و بلوچستان، روز ملی خرما و ۲۸ آذر تحت عنوان میار ولایت از جمله پیشنهادهای ثبت در تقویم ملی کشور است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha